Villain er regular som ses ofte ved NL100-bordene på OnGame.
Jeg har ham som 28/19/3.2 over 281 hænder med 3bet frekvens på 3%.
Jeg har faktisk ikke (før nu) tænkt over hans store gab mellem VPIP og PFR, men det betyder vel at han flatter ret mange hænder preflop. Jeg er vist generelt for dårlig til at skære alle regulars over een kam.
Villain folder kun 36% til cbets (lol, det lagde jeg heller ikke mærke til, da jeg spillede hånden)
Villain ser HERO som LAG 31/26, jeg har dog ikke noteret, at han skulle have set nogle deciderede løse moves fra min side.
Bemærk at SB mangler, og at HERO har knappen, mens villain sidder i BB.
Seat 4 is the button
Seat 10: go_LHC ( $102.50 USD )
Seat 2: carmenqueas_ ( $119.60 USD )
Seat 3: Pekkajakel ( $172.25 USD )
Seat 4: HERO ( $118.00 USD )
go_LHC posts small blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9♥ J♠ ]
carmenqueas_ folds
Pekkajakel folds
HERO raises [$2.50 USD]
go_LHC calls [$1.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♥, T♥, 4♥ ] POT: 5$
go_LHC checks
HERO bets [$4.00 USD]
go_LHC calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9♠ ] POT: 13$
go_LHC checks
HERO checks
** Dealing River ** [ J♦ ] POT: 13$
go_LHC bets [$8.00 USD]
HERO raises [$16.00 USD]
go_LHC raises to [$40.00 USD]
Med villains fold to cbet% i mente er flop-cbet imo close.
Turn synes jeg bør være et bet som spillet. Hvad synes i?
På river vurderer jeg umiddelbart, at villain sjældent har nutty hænder på baggrund af:
1) Han c/c flop
2) Han better kun 8$ i 13$ på river
Af samme grund synes jeg vi kan overveje at calle villains 3bet. Hvad synes i?
Man kan også argumentere for, at HERO aldrig er særlig stærk, når jeg vælger den raise sizing, hvilket gør bluffs mere attraktivt for villain.
Mit clickraise på river virker jo lettere donket, men jeg baserer det på, at jeg tror en stor del af villains range er Tx, som cirka ingen spillere kan finde ud af at folde.
Hele postflopscenariet i denne hånd er til diskussion.
NL100: rivered to par som IR
Fold.
Det er muligt du lige har fundet den 1/100 spiller der kan 3-bet-bluffe river på NL100, men jeg har sgu aldrig mødt en :)
Desuden virker han ikke sådan sick sane bedømt ud fra stats, hvorfor han måske ikke tænker så meget over at din range ikke er særlig stærk når du checker turn bag (og som du selv nævner, vælger den raising size som du gør, men det kan man nok næppe lægge noget i, da han kan opfatte det anderledes end dig).
Jeg synes også du skal passe på med at konkludere noget ud fra hans bettingsize når du ingen reads har på hvad det betyder. Du formoder at han ikke vælger den size med en nutty hånd, men aner det reelt ikke. Det kan være han better 50-75% pot med nutty hænder såvel som bluffs eller en helt anden sammensætning.
I øvrigt tror jeg bare jeg folder PF mod en type som ham med mindre jeg har tænkt mig at 2-3 barrelle en del boards ofte.
Edit: Jeg better også turn.
Mine stats på go_LHC er 30/21/5.3 med en 3bet% på 4.5 og en ufattelig lav WTSD% på 11,5 samt en W$SD på 66.7.
Mine notes på ham er:
autofolder
raiser A86r board 3vejs , checker bag turn og folder river blanke kort
Jeg synes hånden er fint spillet, mener ikke du skal bette på turn når du samler SDV op. Fin bluffcatcher hvis han har tænkt sig at bette på non ♥ river.
Det eneste jeg ville gøre anderledes var at raise mere på river til noget 20-24, og bare håbe på han har ramt Jx han ikke vil folde eller 2 par på en eller anden måde. Jeg tvivler stadig stærkt på han caller Tx her.
Jeg folder mod en ukendt altid her, da jeg kun afsindig sjældent har set NL100 spillere kunne 3bet bluffe på river som djowgern siger. Men med den information jeg selv har på ham + vores potodds er så gode bliver det nok en call med den viden. Dette har vi ikke i tilfældet, så jeg mener fold. Ellers er jeg enig med djowgern, han tænker sgu ikke over du checker bag på turn eller clicker imo.
Viggopwnz > hvori dine noter ser du at han kan 3-bet bluffe en river? (eller vb dårligere)
Altså jeg er mest med på turn-bet vognen - for value, da han sagtens kan sidde med et mindre par, f-draw osv. Samtidig er det godt for at balancere når vi 2-barrele ren air og nuts.
Jeg hælderm est til et fold på river, eftersom jeg har svært ved at se, hvad han skulle kunne 3-bet bluffe her? Min erfarign siger mig, at de fleste kalder nærmest alle madehands på nær nuts i sådan et spot her.
Er det ikke et snapcall når vi får 2,875:1 eller ca. 26% for at et call bliver break-even, rent EV-wise.
Kunne det ikke tænkes at han bare havde enkelte 3b-bluff-hænder i sin range som imo ser såldedes ud: X♥X♥, JT, enkelte Jx'er han laver om til et bluff + sets 22/44 + air-balls, mod den range har vi 56% og derfor bliver et call med stor margin +EV
Jeg folder pre. J9 off mod en mand der nok ikke folder oop er ikke lige min kop te.
Better flop.
Better turn da vi burde få ham af svage hænder der samt for beskyttelse af vores hånd. Raiser han turn folder jeg.
Better river for value, hvis han leader ud caller jeg bare.
Som spillet er det nok et coinflip hvad jeg gør, checker river agr. og beslutter mig.
madsmk, hvis du har note på at en kan 3bet-bluffe på turn og han så gør det på river, vil du så bare ignoere den note? Prøv nu at se det i en sammenhæng. Jeg har note på han raiser 3vejs med air på A86r bord, så mener jeg også godt han kan 3bet bluffe på river, især når der bliver clicket.
Monster, monster nittet at folde J9o pf på BTN.
Helt enig mht. J9.
Det er helt klart en "over-average" spilbar handske som sagtens kan floppe godt vs SB/BB's formodne calling-range(er) pre.
Selvfølgelig skal vi ikke spille samtlige dealte hænder fra BTN, men denne er sku for nittet at smide - jeg raiser også - så WP der OP.
Viggopwnz >
Der er væsentlig forskel på at 3bet bluffe river og flop. Du aner jo intet om han har et draw, så som 97, der ikke completer og så bare giver det op. Imo er den note helt ubrugelig i dette spot. Altså det kan jo ikke sammenlignes.
Det er da heller ikke nødvendigvis monster nittet at folde J9o på knappen - det afhænger vel som udgangspunkt af villains og dynamikken.
Han har ingen draws i sin range på et A86r board, heller ikke 97s som er den eneste kombination han måske raiser UTG. Grunden til at jeg ved det var bluff er jo netop pga. bordet, hvis det havde slået QT2tt havde situationen jo være anderledes, men der er INGEN draws i hans range, tror du ikke jeg har tænkt på det? Du skriver "såsom" 97, selvom den ikke er i hans range, så mener du der er flere draws? Prøv at stil hans UTG-åbning range på 16% op og se hvor mange draws du får. :)
Ah jeg havde set forkert mht. PF. Troede Hero var SB - så kan man bare lære at læse HH.
Det er selvfølgelig et auto raise så.
Well okay, det er måske tyndt - det indrømmer jeg gerne. Men kan han så ikke raise made hands - esser osv? Altså hvis han kun har en WTSD% på 11,5%, så kunne man godt forestille sig at han kunne folde et es på riven?
Desuden afhænger det også af hvilken type villain han har været oppe imod i den hånd - en der kan c-bette meget?
Jeg mener det er ekstremt unlikely at han raiser et A 3vejs og så folder til et riverbet efter han checker bag på turn, men dog muligt. Men jeg mener sgu ikke han først overrepper hånden ved at raise Ax 3vejs og så folder til et riverbet :)
Jeg tror ikke han ligger for meget vægt i hvad min givne cbet% er.
Der kan selvfølgelig ikke være tvivl om, at J9 er et openraise på knappen, når vi bare tager den ned preflop 70% af gangene.
Jeg synes turn er et ret klart bet på grund af:
- Hand protection
- Vi kan få betaling af dårligere, fx: A♥x, en hånd som K♥Q eller evt et PP som 77♥
- Skulle vi være bagud (det er vel nærmest kun til Tx), så har vi outs
- Villain forventes ikke at CR turn i sjov
- Vi kan roligt checke blank river bag, skulle villain calle.
Med hensyn til riverbeslutningen synes i ikke helt at være enige. Jeg synes ikke vi kan raise til fx 25$, fordi vi simpelthen ikke får call af dårligere, da der ikke findes nogle to par kombinationer udover T9s, som kun er 2 kombinationer.
Derfor hælder jeg nok bare til at calle, men clickraiset tror jeg altså også på fungerer i praksis, fordi folk er så skide nysgerrige og prisen er så billig :).
Det er fint nok i ikke kan lide riverklikket, men så må i lige argumentere for hvorfor, og hvad i alternativt vil gøre :)
@KBB og mr drain?
Er det ikke ret std at raise 2x-2.5x her? Vi misser klart value v ikke at raise, og som hånden er spillet, er han nok ret ærlig på river (dvs han aldrig 3bet bluffer river) og caller en masse vi er foran imod...
Jeg valgte (fejlagtigt tror jeg) at calle river og villain viste K♥J♥, så der var altså flere af mine antagelser, som var forkerte :)
Preflop er fint nok med J9o
Checker floppet bag netop fordi han ikke rigtig folder til CB, så ser jeg ingen value i at bette det flop.
Som spillet checker jeg river bag, da vi nu har fået ok SD value.
River betaler jeg kun hans udstik specielt en person som har en WTSD % på 11 !!!! det er helt absurd lavt, selv over den relative lille sample du har på de 281 hænder.
Jeg caller kun river og som spillet automucker jeg til hans rereraise river uden at tænke 2 gange over det.
Hvad er det lige præcis en gut med 11% WTSD og W$SD på 65% gør det med her, manden bluffer jo aldrig her.
Sugeren