NL100 - Rivered trips

#1| 0

Har en rigtig lang historie med villain. Har 2k hænder på ham. Han har set floppet 29% gange, raised prf 27%. Han c-better kun, når han har ramt. Han laver en del løse calls, men er dog ikke out of line på nogen måde. Han har også en tendens til at bette, når modstanderen viser svaghed. Summa summarum er han dog en fornuftig spiller, der multitabler og er regular. Han fastplayer store hænder, dog er han også i stand til at raise flush-draws.

Villain anser hero for at være en (forhåbentlig god) TAG, med tæt på 100% c-bets og også nogle 2nd barrels. Han har, hvis han har lagt mærke til det, set, at jeg i denne session har raised en del mere pre-flop end jeg plejer, fordi bordet generelt er ret stramt + nogle enkelte af dem, der sidder ved bordet, er ret weak. Vi har haft en del konfrontationer i denne session, som jeg alle har trukket mig sejrrigt ud af.

6-handed

Seat 4: Hero ($185.65 in chips)
Seat 5: Villain ($129.95 in chips)

xx: posts small blind $0.50
xx: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero 9 8
xx: folds
Hero: raises $3 to $4
Villain: calls $4
*** FLOP *** 8 T 3
Hero: bets $8
Villain: calls $8
*** TURN *** 8 T 3 6
Hero: bets $19
Villain: calls $19
*** RIVER *** 8 T 3 6 8
Hero:

Hvilken range har vi villain på?
Jf. det med, at han gerne better, når modstanderen viser weakness, er det mest optimale på river så at gå efter et c/rAI?
Eller mister vi for meget value, hvis villain checker bagved, hvorfor et river-lead er bedre?

14-02-2007 16:39 #2| 0

Jeg kan godt lide et river CR her. De fleste af de hænder der betaler et bet af (Tx, to par), better river hvis checket til. Desuden kan vi få et busted draw til at give et skud.

Et problem er at to par er blevet counterfeited (medminde villain har fyldt op, hvilket må anses som meget usandsynligt), og dermed mindre tilbøjelig til at kalde.

Vi bliver nok sjældent betalt af ved et push, da villains linie ikke ligner et overpar, men tror vi får et bet fra et busted draw ofte nok til at det er mere profitabelt end et lead.

14-02-2007 16:50 #3| 0

Potten er 62 på river. Jeg better ca. 35-45.

Jeg tror du mister for meget value med kun at checke. Hvis han har noget ala KT-T9, skal du nok ikke forvente at han better, hvis du checker. Men der er god mulighed for at han kalder dit bet.

Jeg anser det også for mindre sandsynligt, at han er på flushdraw eftersom de fleste på flushdraw folder på turn. Men det kan ikke udelukkes at han er på flushdraw med overkort... Men igen er det overhoved ikke sikkert at han prøver at stjæle potten alligevel, hvorfor jeg ser et bet som mere profitabelt på river.

I øvrigt skal du huske på, at hvis du vælger at check raise all in, er der god mulighed for, at du kun får de $ han bettede, da han ikke altid vil kalde et all in.

14-02-2007 17:07 #4| 0
OP

@ Loki

Villains linie forvirrer mig meget. Det ligner ham dårligt at kalde ned med draws, hvor han oftest ville raise floppet med flush- og måske straightdraws.
Desuden ligner det ham dårligt at kalde to bets i træk med TP. Desuden er han langt fra nogen showdown-monkey der kalder ned med middlepair or so, så jeg har virkelig svært ved, at sætte ham på en hånd.

14-02-2007 17:26 #5| 0

Tjek-raise.
Bustet draws og andet sjov kan meget ofte skyde her.
Har han TP eller andet kan han også ende med at betale af grundet de høje pot odds.

14-02-2007 19:06 #6| 0
OP

Jeg valgte, ligesom Myth og Rooger er inde på, at gå efter et check-raise. Villain insta-checkede bagved med JT og fik sig en lille note.

14-02-2007 19:25 #7| 0

Fitty er ret sikker på han folder til rigtig mange bets på river.

14-02-2007 19:35 #8| 0
OP

@ MD

I villain's spot, ville jeg helt sikkert også checke bagved i det her spot - jeg havde dog nok allerede smidt på turn. Er også ret sikker på, at han i det her spot ville folde til 3rd barrel.
MEN denne villain har lavet en del løse-river-calls, hvilket måske taler for et river-bet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar