NL100 riverede two pair

#1| 0

Jeg har en hånd fra aftenens session, som jeg godt vil have noget feedback på..

Hva gør vi her??, imo ser jeg villain som donket, og han spiller 60/20/1,25 over så lidt som 10 hænder

Iøverigt hva siger i til turn spillet.. I hånden modsiger jeg mig selv, da jeg jo netop ser villain som donket, men vælger at checke turn for potcontrol.. Skidt?

Seat 5: Hero ($78.50) = jeg har ikke lige nået at reloade fra hånden forinden..

Seat 1: Villain ($109.25)
Seat 2: x ($115.40)
Seat 3: x ($154.60)
Seat 4: x ($168.85)
Seat 5: Hero ($78.50)
Hero posts the small blind of $0.50
Villain posts the big blind of $1.00
x is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [J K]
x folds
x folds
x calls $1.00
Hero raises $5.00
Villain calls $5.00
x calls $5.00
*** FLOP *** [Q 5 K] -15
Hero bets $10.00
Villain calls $10.00
x folds
*** TURN *** [Q 5 K] [2] - 35
Hero checks
Villain checks
*** RIVER *** [Q 5 K 2 [J] - 35
Hero bets $25.00
Villian raises $50.00
Hero - Fold - call/push, hvis jeg kalder er det 25 mere, og et skub er 13$ mere end et call..

11-08-2008 11:46 #2| 0

Jeg better turn grundet draws. Kommer han over toppen på os turn folder jeg.

Som spillet tjaa vi kalder vel, men ikke ofte vi er gode når en med 1,25 agrofaktor raiser os på river. Men hans linie giver jo ingen mening.

Betalt og note på ham uanset hvad han vender op.

Allan

11-08-2008 13:13 #3| 0

better lidt mere på flop

better turn, selvfølgelig for at malke draws. (hvor hurtigt kalder villain på flop?)

C/C river, for at induce et bluff. som spillet bliver det nok et call.

11-08-2008 14:03 #4| 0

Mos da for satan. Mod en donket spiller trækker vi value fra en række toparskombis.

Han folder ingen hænder han raiser til 50, så mener vi vi er godt inde er det value down the drain ikke at få de sidste 13$ med.

12-08-2008 10:59 #5| 0

@ Løp: præcis

12-08-2008 11:14 #6| 0

Der er så mange draws der ikke rammer på river, så jeg slipper den nok aldrig her. Dog havde jeg nok skudt lidt på turn for at se hvor jeg stod henne.

Men som spillet, smider jeg nok de resterende 13 dollars ind på river, og håber han er ude og lege.

12-08-2008 12:07 #7| 0

Mod en donk, så better jeg flop tættere på fuld pot, TPGK er jo tæt på nuts her... ;-)

Ser absolut ingen grund til at checke turn out of position vs. en donk som ingen styrke har vist. Han skal charges for at hænge på og straffes for at drawe til en bedre hånd. Jeg kan ikke se, at vi kan smide, hvis han kommer over toppen, da vi er pænt potcommitet alligevel med vores stack og som hånden er spillet er der ingen grund til at tro, at vi ikke har den bedste hånd, så bet tæt på pot for at gøre din beslutning nemmere, hvis han kommer over toppen her. Et allin på turn kan også være en fræk variant afhængig af, hvor stor en donk han er. Hvis han vil betale med diverse draws eller med en svagere konge, så virker et allin ikke så dumt.

Når du vælger at spille hånden og river på den måde, så er jeg enig med Løpenthin, så kan du lige så godt forsøge at hive de sidste 13$ ud som value.

12-08-2008 12:11 #8| 0

BTW kan et fold aldrig komme på tale her, vi skal calle 25$ for at vinde en pot på 110$ og skal dermed være god 22% af gangene med vores rivered to par på et board hvor kun en gutshot har ramt sin draw og hvor hans linie ingen mening giver.

Som skrevet ovenover synes jeg, at et allin for value er det mest rigtige, så jeg vil mene, at allin er vores bedste mulighed tæt forfulgt af et call, et fold kommer aldrig på tale.

12-08-2008 12:56 #9| 0

Det eneste vi realistisk er foran på river er QJ -- man ser dog nogle gange AA/AK spillet på denne måde.

Jeg kalder river med forventer at tabe.

Jeg better i øvrigt 12-13 stykker på floppet og vil normalt bette turn.

Jørn

12-08-2008 14:09 #10| 0

Thyssen:
Hvilken hånd skulle man så være bagud til på river?
KQ? set i 5ere, der checker bagved på turn? AT, der rammer gutshot?

Jeg tror dog også man godt kan se AK eller AA blive spillet således af en donket villain....

I hvert fald bliver det aldrig et fold her.

13-08-2008 03:50 #11| 0

Jeg synes det er et stort tab af value ikke at bette flop lidt hårdere og committe turn (snapcalle et shove med forvetning om at være kilometer foran), mod den type spiller. Især vores stack gør det næsten umuligt at tage andre linjer i den her situation føler jeg.

-rob

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar