NL100: riverraise bluff

#1| 0

Villain virker fornuftig og er ret aktiv med stats: 28/24/2.5 over 70 hænder og har endnu ikke 3bettet. Han multitabler i øvrigt.

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 01, 09:11:22 ET 2010
Table Northridge (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 10: ihavetoraise ( $157.70 USD )
Seat 1: McGregers7 ( $44.95 USD )
Seat 2: america777 ( $62.80 USD )
Seat 4: HERO ( $113.45 USD )
Seat 5: Gustav1978 ( $117.80 USD )

ihavetoraise posts small blind [$0.50 USD].
McGregers7 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J T ]
america777 folds
HERO raises [$3.00 USD]
Gustav1978 folds
ihavetoraise calls [$2.50 USD]
McGregers7 folds

** Dealing Flop ** [ 3, 5, 4 ] POT: 7$
ihavetoraise checks
HERO checks

** Dealing Turn ** [ A ] POT 7$
ihavetoraise bets [$5.50 USD]
HERO calls [$5.50 USD]

** Dealing River ** [ A ] POT: 18$
ihavetoraise bets [$9.00 USD]
HERO raises [$25.00 USD]

Jeg cbetter ikke floppet, fordi det rammer hans range godt, og selv hvis han ikke har ramt, kan han nemt reppe et CR.

Villain ligner et (tyndt) valuebet med 66-TT, da han halvpotter river, og vi kan let reppe Ax.
= raise? :)

02-03-2010 08:20 #2| 0

Jeg kan egentlig meget godt lide det. Han burde folde alt der ikke er trips+ og hans river bettingsize ligner ikke en monster.

Dog skal du raise betydeligt større på river. Han skal være god under 1/4 gange for at kalde. 33'ish ser fint ud her fra.

02-03-2010 10:22 #3| 0

Dit raise er alt for lille, og folk tænker ikke hvad du tænker. Han caller med sit A her, like 100% af gangene. Hvis du mener han er tænkende, checker du hverken 2ere, sets, FD's på floppet, og ender med at reppe måske AK. Aint' really good =)

02-03-2010 10:54 #4| 0
OP

Villain har vel ingen A's i sin calling range i SB bortset måske fra AJ.

Hvis villain ved, at jeg cbetter floppet med any peace, så repper jeg da stadig A8-AK?

02-03-2010 11:51 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Hvorfor er det folk vil gøre det større? De hænder vi prøver at få ham af er vel air/random 1 pair hands der slår vores eget air. Villain folder jo aldrig Ax, straights og flushes her.

Anyways, kan ikke lide spottet.

02-03-2010 12:00 #6| 0

Han folder vel langt oftere til et større raise, med det være sagt hader jeg også spottet.

02-03-2010 12:08 #7| 0
Pokernets ME vinder !

@joonas
Hans callingrange er imo straights, Ax og flushes - folder han dem hvis du raiser til 39$? Hvis han tænker lidt kan han snildt fjerne flushes og straights fra vores range mere eller mindre, så vores range er vel kun AK, AQ og bluffs her, er sikker på han får talt sig ind i et call med alle Ax combos uanset hvad - flushes og straights folder han aldrig.

Men er enig i spottet er skidt, der er jo også 9 combos af sets.

02-03-2010 12:26 #8| 0
OP

Kan i uddybe, hvorfor i ikke kan lide spottet?

Jeg har jo mere eller mindre fremlagt mine argumenter for:

1) Vi formoder at villain næsten ingen A's har i sin range, når han caller preflopraise i SB - han kan måske godt have noget AJ/ATs

2) Villain har mange pocket pairs i sin calling range (formodentlig), som jeg nemt kunne se ham spille sådan her

3) Villains riverbet ligner IKKE en monster, men derimod value med hænder som nævnt i punkt 2

4) HERO repper nemt Ax

Det er skam ikke fordi, jeg vil have villain til at folde Ax. Det tror jeg næppe han folder.
Der er 9 combos af sets, ja, men der er 30 combos af 66-TT.

Det virker i øvrigt som om i er uenige i mit punkt 4. Hvorfor er det i mener, at HERO kun repper AK/AQ? Hvorfor ikke A8 mf?

02-03-2010 12:37 #9| 0
Pokernets ME vinder !

jf. pkt 2 discounter du mange af hans pocket pairs, så kan der da ikk være 30 combos?

Tror ikk rigtigt jeg raiser A8 på river, en kompetent villain kan snildt have hænder som A9s, AT, AJ og AQ her as well, plus boats, straights og flushes.

Ang. pkt 3, så kan du jo ikk rigtigt bare fjerne hans nut hands pga hans ½ pot betsize.

02-03-2010 12:52 #10| 0

Tror heller ikke, at det er så nemt for hero at repræsentere Ax, da villain modsat hero uden problemer kan have straight/flush/hus som spillet.

Ved heller ikke, om man ubetinget skal fortolke villain's bet sizing på river som svag. Hero ligner ikke det helt store som spillet, og det er vel ikke utænkeligt, at villain bare ikke tror, at du kan calle så meget.

Enig med dig i punkt 1 og 2, dog, så jeg hader det ikke, men fold er nok minimum lige så godt.

02-03-2010 13:00 #11| 0
OP

Jeg synes netop ikke jeg discounter hans PP. Jeg mente at han netop godt kunne spille dem sådan her.
Omvendt så er det sgu godt nok et supertyndt valuebet på river her med 66, da jeg cbetter alle mine 4x, 5x-holdings.

Selvfølgelig skal vi ikke regne med 30 combos af PP's, men vi ved fx heller ikke om han altid går efter CR med floppet set. Måske han går efter bet-3bet AI, hvorfor vi heller ikke bør regne alle 9 combos af sets med.

Helt enig angående punkt 3, men generelt riverbetter folk gerne, hvad deres hånd er værd, og hvis vi kun caller med Ax på river, så skal han vel også gerne gå efter et stort bet :)

Men i hvert fald: tak for svarene.
Aktuelt snapfoldede villain

02-03-2010 15:50 #12| 0

@raskEn:

Hvis Villain kun kalder med AJ og ATs (5 combies på det board) PF, hvilket hænder vil du så have value fra ved at raise river med AQ fx?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar