BobSho spiller 26/19/3,3 - cbet 70/67/60 - WTSD 30 - W$SD 56 - fold2 3b 50% over 1.6k hænder
davides24 er bordets store donk!
Heros ses som 24/19/3,3 3b 7%
Udybende kommentar til hele linie, eller er det ret standard? Ønsker ikke at 3b i håb om at få donken med. Fortrækker folk alligevel at 3b AQs mod sådan en gut?
$100.00
Table Table 35BB 27 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: davides24 ( $74.19 USD )
Seat 2: BobSho ( $239.64 USD )
Seat 3: Hero ( $104.00 USD )
Seat 4: bochuki ( $156.55 USD )
Seat 5: Vasily'ok ( $99.00 USD )
davides24 posts big blind [$1.00 USD].
Vasily'ok posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♥ A♥ ]
BobSho raises [$3.00 USD]
Hero calls [$3.00 USD]
Vasily'ok folds
davides24 folds
** Dealing Flop ** [ 7♣, Q♣, T♦ ] pot 7,5
BobSho bets [$5.00 USD]
Hero calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4♥ ] pot 17,5
BobSho bets [$14.00 USD]
Hero calls [$14.00 USD]
** Dealing River ** [ 9♥ ] pot 45,5
BobSho bets [$34.12 USD]
Hero ?
NL100 riverspot 2
Synes pre er fint..
Flop og turn er standard og river er et fold mod de fleste sane villans range...
BobSho spiller 26/19/3,3 - cbet 70/67/60 - WTSD 30 - W$SD 56.
Amazing det er muligt at barrel med de frekvenser og få en W$SD 56. (en varm banan)
Han skyder sikkert turn med den mindste equity, Og ja stright er i hans
range på river, omvendt vil en cbet 70/67/60 også bluff her 100%.
Der er 16 kombos (KJ), 7 kombos af sets (77,TT,QQ), 9 kombos af overs (AA,KK).
Selvom det ikke er sikkert Han raiser alle KJ fra utg (5max), så bliver det
nok svært at finde det rette antal bluff kombos for call bliver rigtig.
En lang måde at sige Joanna47 +1 :-)
Edit Kombo kaos
Der er godt nok kun 1 kombo af QQ :-)
Altså ud fra dit eksempel 16+7+9 = 32 kombier.
Vi skal være gode ~30% dvs. vi skal finde 14 kombier bluffs. Hvis han moser AJ 50% af tiden er det 6 kombier, det samme gælder for AK. Derudover er det så helt udtænkeligt at han kunne finde på at VB'e KQ i spottet? Dem er der 8 kombier af så dvs. han skal bare gøre det 25% af tiden.
Så er vi på 14 kombier. Synes ikke det virker som et urealistisk scenarier. Måske tager jeg fejl?
@ Meincke
my bad :-/
Preflop er både 3bet og call fint...afhænger lidt af jeres umiddelbare dynamik.
Jeg raiser floppet. Du både repper og charger draws gangske fint.
På river...kinda close...jeg caller...en del draws som har ramt par osv, så kan ikke udelukkes at villain skyder AQ-QJ eller AT-KT igen + random, idet villain har et fold hvis han checker og ikke et call imod de fleste.
@Ncoa
Går ud fra vi stacker af til reraise hvis vi raiser floppet. Problemet er som jeg ser det at vi har 44% vs kombidraws, døde til 2par/sets, overpar, godt vs Qx. Kommer vi ikk bare super tit ind domineret her hvis vi raiser floppet? Kan godt lide tanken vs nogle agressive modstandere, men har ikke set ham her reraise get it in med draws, hvis jeg har set det kan jeg lide det.
Derfor imo call flop + turn som standard. Dog riverspillet jeg er i tvivl om, men kan se den er close -> -ev
Meh...call flop er slf også fint...
Men der er faktisk en hel del årsager til jeg hellere ofte vil raise :D. Prøver at gøre det kort....
True, at det er marginalt når vi bliver reraiset (men obv stadigvæk allin), men når vi bliver callet er det mega nice. Jeg mener ergo at vi misser betydeligt value imod en stor del a villains range af "frygt" for at blive reraiset af den del af rangen som vi flipper imod. Yderligere ender vi nok med at tabe mere end 50% af vores stak imod de hænder som har os slået selvom vi bare caller ned.
Tænk på hvordan vores hånd ser ud for villain og hvordan AQ ligger styrkemæssigt i vores range på dette flop.
Hvis vi raiser, så er det eneste nøddevalue som vi repper 77, TT og QT. Jeg folder eller 3better personligt QTo pre her (imod noget jeg antager er ca. 25% CO open range), så jeg har kun QTs i min range. Yderligere bliver TT sikkert også 3bettet en god %...slf har vi donk bag os, så afhænger lidt af hvilken dynamik jeg finder mest betydningsfuld. Ergo er AQ faktisk noget nær det stærkeste i vores range (og den bliver også 3bettet en god %-del pre).
Udover at vi har noget i toppen af vores range, så rent for balance er det også så meget bedre at have en mere merged range. Hvis vi ikke raiser AQ, så har vi rimeligt meget kun 77, TT, QTs som value og så et ton af draws (både enkelte gutters og stærke kombo draws). Det gør det slf meget nemmere for villain at spille imod en mere kendt drawy range, især når han har AT, KT, JJ, KQ, JQ like hænder.
Det fører mig også til call på riveren, idet du har toppen af din "call ned range" på riveren, idet AQ som sagt både kan indgå i din raise og call flop range, og du så lige her har valgt at forstærke din call range. KJ og T9s rammer, men udover det, så er AQ toppen.
Anyways...afhænger også af dit image om bordet. Hvis det er for tight, så er det obv nok mindre godt at raise og bedre at calle. Og jo mindre villain fatter jo dårligere er raise også...
GL!
Ncoa skrev:
Meh...call flop er slf også fint...
Og jo mindre villain fatter jo dårligere er raise også...
GL!
Det vil være mit hovedargument imod det på smallstakes.
Ellers velskrevet Ncoa. I salut you sir :-)
Synes call river er fint. Ud fra hans stats virker han som en, der sagtens vil kunne se at din range er rimelig svag. Toppen af din perceived range er vel nærmest T9♣, så AQ er meget tæt på toppen af din perceived range. Han kan reppe en masse valuehænder som din perceived range aldrig har, han er UTG (UTG får tit respekt - det bør han være klar over, hvorfor han bør beskytte sin range via aggression). Jeg vil være ret bange for at blive exploitet her med noget der er meget tæt på toppen af min perceived range.
Det er muligt jeg giver NL100 villains for meget credit i ovenstående, men jeg vil nu stadig mene at når sådan en fætter her better turn med 98s, J9s, 65s, AK, AJ, any FD, så better han formenligt også den her river tæt på hver gang. Er ikke super matematisk, så jeg orker ikke til at sætte kombos op etc, men vi skal være gode omkring 30% af gangene, hvilket imo er ret realistisk.
Nu viser du jo ikke donkens stats, men det burde ikke ha noget med hånden at gøre. Nu viser villian nogle meget aggro stats ( og må jeg sige meget flotte) så kan ikke se at hånden kan spilles meget anderledes. River er selv. et call.