Vasily'ok spiller 23/17/3.3 - cbet 79/52/58 - WTSD 26% - W$SD 50% over 6,3k hænder.
Hero ses nok som 24/19/3 3b 7%
tirakap er bordets helt store donk 74/13ish
Uddybende kommentar til alle streets er velkommen. Er det easy snap river eller helt standard? Eller vil folk have flere stats?
sidenote: Vi er pretty deep!
$100.00
Seat 2 is the button
Seat 1: davides24 ( $51.68 USD )
Seat 2: Hero ( $456.82 USD )
Seat 3: tirakap ( $126.05 USD )
Seat 4: BobSho ( $119.25 USD )
Seat 5: Vasily'ok ( $325.35 USD )
BobSho posts big blind [$1.00 USD].
tirakap posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♣ 9♣ ]
Vasily'ok raises [$3.50 USD]
davides24 folds
Hero calls [$3.50 USD]
tirakap folds
BobSho folds
** Dealing Flop ** [ 2♣, 5♦, 5♣ ] pot 8,5
Vasily'ok bets [$6.37 USD]
Hero calls [$6.37 USD]
** Dealing Turn ** [ J♦ ] pot 21,25
Vasily'ok bets [$14.00 USD]
Hero calls [$14.00 USD]
** Dealing River ** [ 3♠ ] pot 49,25
Vasily'ok bets [$31.00 USD]
Hero ?
NL100 riverspot
Kan imo ikke folde pre deep vs reg med en så nice spilbar hånd + donken sidder i blinds. Vi kommer ret ofte til at spille 3vejs pot IP. Måske det er en fejl?
becks skrev:
Fold pre.
Som spillet caller jeg river uden ydeligere info.
Fold pre? Uddyb please.
Fint spillet..
Folder nok sjældent river i praksis, selvom den nok er close mellem neutral EV og minus EV. Med 6.3k hænder på villan burde du vide hvor meget han barreler i sådanne situationer.
Som udgangspunkt giver han op river. Men synes hans siezing turn ser ret svag ud.
Jeg kalder også preflop, men folder med 100bb stacks.
Vi kan godt nok få donken med, men vi har dårlig relativ position og vi ender i en masse tough spots: donken checker 100% af alle flops og når UTG c-better, så er vi fanget på mellemhånd.
Villains barreling-frekvens er høj nok og hans W$SD lav nok til at jeg kalder river.
Jørn
Er jeg den eneste som synes raise flop er lidt bedre end call i dette spot?
Hvis du raiser flop repper du latterlig tyndt, men hvad kan villain gør ved
det? (300 bb dyb) Hvis han 3better floppet bliver hans nuts to air helt skæv.
Float flop ender meget ofte i du folder turn eller river.
Float er fint raise er bedre imo.
Og ja jeg er også på call river holdet.
Hvis villain kan Hero folde/VB tyndt og dermed også relativt let folde, så vil et Raise på River være rigtigt godt.
Men synes også et call er ok med den barrel frekvens.
Preflop er helt fint. Betaler river med hans frekvenser.
Synes at preflop har super meget at sige i dene hånd. Er det virkelig profitabelt at kalde med hænder som J9s IP på et 5handed bord? Jeg er umiddelbart på at 3bette fremfor at calle, men kunne da godt tænke mig at høre andres tanker før jeg.......
Det er super standard at calle PF når vi er så dybe. Der skal sgu et missclick til før jeg folder så snart stacks ryger over 200bb, forudsat at der ikke sidder to squeezehelte i blinds. Her sidder der endda en fisk, så det gør det jo bare endnu bedre.
Jeg er klar over vi er dybe.
Mit standard play ift. villians stats postflop er callcallcall. Så kan ikke se hvad det er vi skal diskuterer andet end vores preflop play.
Edit: Hvis preflop er standard, så er resten af hånden sgu også standard.
Fold pre, din hånd er for ringe ift hans range. Hvis han åbner 18%+ fra MP er 3 bet det rigtige.
Din relative position er for ringe. Du kan ikke spille tilbage på mange flops, hvis du får fisken med bag dig.
Når du kommer til river er det et read afhængigt spørgsmål. Hvad tænker du hans range er? Hans range kan deles op i 3:
1) Blufs: Forventer villain du folder 88 paa turn? Hvis ikke har han næppe Ax med mindre han har FD paa turn, men netop ruder paa turn øger hans hans bluffingrange.
2) Par < JJ: Her ville jeg check evaluate, formentlig calle, hvilket jeg tror mange ville.
3) Overpar/AJ
Han repper altså gruppe 1/3. Vi får odds 3:8 paa vores call. Det hælder uden reads til call, men hans betsizing (stort flop og så lavere turn og river) lugter lidt af at han prøver at holde Jx og 66-TT inde, så jeg hælder mod fold.
PS: synes du skulle have raiset floppet, når i er så dybe kan han ikke bare 4 bette oop med overpar, fordi han ikke kan calle. På den måde får du indsnævret hans range og kan spille perfekt. Hvis han 4 better floppet er det nemt at spille din møghånd, som du burde folde præ.
PPS: hvis du ikke raiser pre eller paa floppet synes jeg du skulle raise turn :-).... Netop fordi turn er en ruder.... Han kan ikke shove et overpar, hvis han gør er det ingen ulykke. Hvis han har et FD får du value på turn eller folder han eq, har han bluffs, folder du hans eq.....
@ madhoch
Hvis vi rasier floppet og bliver reraised, så er fold ikke en option.
Vil nok vælger at call og bombe turn, hver gang han trykker check.
Hvilket er +90% fordi han har air.
Alternativt kan vi gå i Phil Ivey mode og 4bet ham på floppet.
@madhoch
Når du mener pf er skidt call. 3b er også en option, men har fisk bag mig og kan spille ret godt ip.
Hvilke hænder caller du så her på btn?
@Sufferwell
Phil Ivey mode 4tw!
Ikke andre der er pa et river raise i stedet for call, så tror jeg de fleste NL100 spiller ligger deres Jx
Hvis du gør det til 80-85ish skal han folde ca halvdelen af gangene
Pre flop sys jeg også er fint når i er dybe og der er donk med. Uden donk sys jeg den skal foldes.
Mener fold er ret skidt preflop, på trods af det er svært at lave store fejl preflop. Med 125 bb effektive med en fisk tror jeg typisk godt man kan spille ned omkring J7s afhængig af hvor godt man kender fiskens tendenser postflop.
Mht. river er det nok close mellem alle tre options. Når man taler om call downs som det her, hvor man ikke kender villains barrel tendenser godt nok mener jeg den eneste løsning er at kigge på hele sin egen range i stedet for at gætte på call/fold med lige netop den hånd man sidder med.
Mht. river raise vs. call er det nok close. Har ikke styr på præcis hvordan nl100 spillene kører nu her, men for at raise skal være bedre end call skal villain ved en 3x'ish size fra os folde lidt over 1/3 af sin value range før raise er bedre end call.