I denne hånd rammer jeg ikke flop, med sender som standard mit c-bet afsted. Jeg sidder oop i sb.
Jeg vælger at second barrelle grundet mit opsamlede nut flushdraw og gutshot straight draw (samt overkort).
Villain caller stort set alle PFR og virker ganske god postflop. Jeg har dog set at han caller i marginale situationer. Villains fold-procent til bet på flop-turn-river er: 35-35-55.
Villain spiller 85% af sine hænder og caller c-bet 85% af gangene!
Pre- og post-flop kommentarer ønskes.
- Hero sitting in seat 1 with 98.50
- Kurri17 sitting in seat 2 with 46.76
- Villain sitting in seat 3 with 70.65
- nicos01 sitting in seat 4 with 45.35
- Twister06 sitting in seat 5 with 28.07
- flipius88 sitting in seat 6 with 169.84 [Dealer]
Hero posted the small blind - 0.50
Kurri17 posted the big blind - 1.00
** Dealing card to Hero: A♠, J♣
Villain called - 1.00
nicos01 folded
Twister06 folded
flipius88 folded
Hero raised - 5.00
Kurri17 folded
Villain called - 5.00
** Dealing the flop (pot 10,5): K♥, 10♠, 7♠
Hero bet - 8.00
Villain called - 8.00
** Dealing the turn (pot 26,5): 4♠
Hero bet - 18.00
NL100, sec. barr. med outs oop?
Jeg forstår ikke din beskrivelse af villain, er han en god spller eller en calling station?
Hvis villain altid caller cbets er der jo ingen grund til at prøve at få ham til at folde i et spot som det her.
Synes hånden virker meget standard.
Kan personligt godt lide den linie.
Eneste kommentar er nok at jeg havde bettet 7 på flop, og dermed kun 16 på turn, men ellers fint spillet imo.
@Søren
Jeg mener at villians PF-spil er elendigt, men hans post-flop evner er langt bedre.
Umiddelbart synes jeg måske, der er noget galt i den situation der - du fyrer 2nd barrel med overkort, en 9-out til nut flush og 4-out til Broadway.
Samtidig skal vi dog medregne at Villain (så Loose som du siger han er), kan sættes på en million forskellige hænder.
I dette tilfælde kan han nemt ha' to spar, eksempelvis 8♠ 9♠, i hvilken situation han tager to af dine 9 outs, samtidig med at de resterende 7 outs er skåret ned til 5 - og dine straightdraws er helt ligegyldige.
Hvilke kort ville han call'e dine 18 med, hvor du faktisk har en nogenlunde chance for at outdraw ham, og det kombineret med hans foldrate 35 gør, at jeg nok ikke havde fyret 2nd barrel.
Nemt at sige nu, men som bechorff siger - 7 på flop havde været lettere at komme væk fra... Hvordan gik det så? :D
Må nok hellere få rundet denne hånd af.
Villain foldede til mit turn bet.
Checker floppet, med din beskrivelse af villain.
Som spillet er turnbettet fint.
tskovs og sakii@
C-bettets størrelse skal være den samme altid, fordi det strømligner dine bettingpatterns, og villain kan derfor ikke gennemskue om du har en hånd eller om du ikke har en hånd.
Hvis du byder 8 når du har ramt og 7 når du har luft, så vil det blive meget nemt at gennemskue dit spil.
Og eftersom vi gerne vil have nogle penge i potten når vi har ramt, er det fint at skyde 8 :)
@Nilsson
Med en simpel taktik, så er det værd at strømline c-bets og jeg gør det også selv en del. Dog synes jeg klart det er værd at mixe det lidt op. Måske ikke lige i den her situation, men nærmere at tilpasse sine c-bets til hvad der ligger af draws på boardet er en mulighed :)
PS. At skyde 8 og c-bette turn med et fold til følge er selvfølgelig kanon, men hvis Villain faktisk rammer, er du i noget større vanskeligheder end hvis du skyder 7 af og til og har mixet dit spil lidt op...