Har spillet med villain ca. 100 hænder, og må indrømme han har overtaget, idet jeg startede ud lidt LAG PF samt flop, men han har spillet tilbage på mig meget, og jeg har måtte folde det meste, han har dog ikke vundet nogle pots af betydning endnu. Jeg har ikke set nogle showdowns med ham, meeen mener ikke han kan ramme bordet perfekt hver gang, så har på fornemmelsen han bluffer mig. Derfor er planen simpelthen at kalde ham ned på any river. Hvad siger i?
Seat 1: Zeca20 ($96 in chips)
Seat 2: newBOSS ($120.95 in chips)
Seat 3: hotellet ($108.10 in chips)
Seat 4: icgustav ($112.25 in chips)
Seat 5: fathead4 ($100.70 in chips)
Seat 6: hero ($225.44 in chips)
newBOSS: posts small blind $0.50
hotellet: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to hero A♥ K♣
icgustav: folds
fathead4: folds
hero: raises to $4
Zeca20: folds
newBOSS: calls $3.50
hotellet: folds
----- FLOP ----- 7♣ 6♠ A♣
newBOSS: checks
hero: bets $6
newBOSS: raises to $16 (CR flop, har han gjort meget vs hero)
hero: calls $10
----- TURN ----- 7c 6s Ac 2♣
newBOSS: bets $25
hero: calls $25
----- RIVER ----- 7c 6s Ac 2c 4♦
newBOSS: bets $75.95 and is all-in
hero: calls $75.95
NL100 SH AK
Synes det ser fint nok ud, men jeg raiser turn, da jeg vil være fint tilfreds med at kunne tage potten ned der.
Raiser turn? gør jeg det folder alle hænder jeg slår vel, og kalder han vil jeg muligvis kun have outs til flush. Jeg foretrækker at lade ham bluffe sin stack, og har han bedre hånd er det bare ærgerligt for så var min gut-feeling ikke ret god ;-) Er det helt galt ?
Jeg caller også bare på turn
Ingen verdens grund at raise der
Alle bedre hænder folder, og alle de der slår dig caller
Jeg foretrækker et call, og calle river nu du siger han er LAG og har spillet tilbage på dig
Ja med den beskrivelse du giver af ham synes jeg osse det er fint spillet. Ingen grund til at skræmme ham væk på turn når du har en god fornemmelse af, at han er håbløst bagud.
Fin ide med et hårdt call-down - jeg tror sagtens den kan være max-EV plan i NL 100 med den beskrivelse du giver.
Selv foretrækker jeg dog at have bekræftede observationer på at han er über-bluffy inden jeg smider et buy-in+ med TPTK.
Jeg mener ikke at der er noget principielt galt i at afbryde planen på river og folde her - der er rigtig mange hænder der slår dig nu og odds er dårlige.
Inden river: fint spil - god plan.
Fold river.
Hvis Villain er en smúle tricky, kan jeg godt finde på at skubbe flop, da der er ualmindelige mange kort vi ikke vil se på turn! Desuden trækker du til nutflush, runner runner (læs skrubabe) hvis boardet ikke strikker sig sammen! Btw får du sikkert betaling på AJ A10, da Villian tror du skrubber på FD, hvis dette skulle være tilfældet.
Men jeg vil sætte Villain på set på flop eller FD. Evt OScon.
Jeg gir gas på floppet hver gang mod en Villain som beskrevet... Hvorfor lade ham trække gratis?
@sanchez
"Hvorfor lade ham trække gratis?"
For at inducere bluff! Vi ved ikke om han trækker til noget som helst.
Det ER da et risikabelt play, men kan sagtens være max EV mod den rigtige overagro type villain der slet ikke er så sjælden i NL 100.
BTW @Tyren
En ting der taler imod at hans riverbet er bluff, er jo at din hånd er så synlig og at du allerede har kaldt 2 gange på flop og turn og at det måske burde stå klart i game situation at du "har fået nok" af hans aggression mod dig. Det er derfor jeg gerne vil VIDE at han er insane før jeg kalder river til ringere pengeodds end 2:1, med en hånd der kun slår bluffs mod sane villain. Riverbettet matcher sane villain der reaper value på sit image.
For lige at præcisere:
Jeg mener at hans riverbet matcher præcis 3 tilfælde:
1. (most likely ime) Sane villain reaper max value på hans image og dit åbenlyse TP og jeres history.
2. Insane villain bluffer.
3. Insane villain vandt i Lotto med sin 8♦5♥ el. K♣3♣ og høster
gevinsten.
Jeg mener ikke at sane villain kan bluffe i denne game situation.
Så spørgsmålet koger ned til om der er større end ca 33% for, at vi er i tilfælde nr 2. Min fornemmelse er nej - vi må have en observation på insanity først - så tipper den.
Kandinsky, da jeg called river var jeg også meget i tvivl, om hvor ofte jeg egentlig er god her, så kan godt se hvad du mener og river bør måske foldes. Da jeg sad i situationen tog jeg bare beslutningen på turn og hvis jeg kaldte der, ville jeg også kalde any river. (ved godt jeg har nut FD på turn)
sanchez, jeg 3 better normalt aldrig floppet med TPTK, medmindre jeg har reads der siger det er en god ide, og villain her tror jeg ikke kalder mig med dårligere hænder, men jeg tror derimod han vælger at bette any turn samt river, ihvertfald turn. Leak aldrig at 3-bette flop med TPTK?