En hånd jeg har tænkt og diskuteret en del. Den kommer fra hukommelsen. Har siddet ca. 1 time ved bordet med dem begge.
Villain - Spiller rimelig tight. Det virker som om han norm. spiller Full Ring. Han raiser alt for lidt preflop og har endnu ikke set ham reraise.
Villain2 sidder og sprøjter med sine penge. (han limper fra utg med AA og får et check af BB som tager 100x BB fra fisken fordi BB rammer 2 par med 8 5s)
Dealt to Hero ♣6 ♥6
Villain1 ca.$180
Villain2 (fisken) ca. $150
Hero dækker
Villain2 er på knappen
Villain1 er er sb
Hero er BB.
Så er det på plads.
Villain2 raiser til 4.
Sb re-raises to 14
Hero kalder
Villain2 kalder også.
Flop: ♠6 ♥2 ♣Q.
Villain 1 better full pot.
Hero kalder
Fisken kalder (WHAT!)
Turn: ♣A
Villain 1 går all-in. HVAD FANDEN ER DET?!
Hero?
Plejer at raise floppet her 9/10 gange, men mod en stram villain følte jeg ikke lige for det...
Edit: Farvekode på esset
NL100 SH crypto.. Set i "problemer"
Folder PF
Jeg ville lave crying call...kan ikke smide set i det spot
V1 jo...kan have QQ eller AA, men kunne vel også hejse PF med AK/AQ?
V2 kan sidde med AQ/22/A6s/A2s mv.
Doyle har ret: "You can't release a set in a raised pot".
Jeg kan i hvertfald ikke huske, jeg har gjort det, hvor der ikke var en klar str8/flush derude
få nu bare skillingerne ind...og ta en kiks når villain1 flipper sit overset
"seriøst er du i tvivl?"
Ja hvorfor skulle jeg ikke være det?!
"Spiller rimelig tight. Det virker som om han norm. spiller Full Ring. Han raiser alt for lidt preflop og har endnu ikke set ham reraise. "
Og vi har siddet en time....
Jeg kan da slet ikke se hvorfor man ikke kan være i tvivl...
@ Lilja
Din tankegang er imo helt gal. Hvad du laver PF, forstår jeg simpelthen ikke. Du vil gerne ramme set, men boardet må ikke indeholde Q, K og A for at få pengene ind. Derfor skal du reste floppet anyday, når du endelig er ude i sådan en hånd.
Når villain er såå tight som du skriver, så er det et insta-autofold anyday. Når du så rammer, så rester jeg bare floppet. Hvis du vil sætte ham på QQ, KK, AA, hvorfor så ikke bare komme til midten, når du endelig rammer?
Siden du har lagt dig fast på at han kun reraiser med AA,KK og QQ, så er det jo et fold.
I praksis og til 4 gange pengene ville jeg aldrig slippe den.
I øvrigt mener jeg at preflop er et nemt fold.
@Mancini
Ja kan godt se hvad du mener...
jeg kalder jo også fordi jeg havde regnet med at fisken ville kalde!
Hvis Ak går ud og rammer turn, vil man så ikke checke den 10/10 gange efter han har fået 2 calls på floppet?
Min hensigt med tråden var også lidt hvad man gør i sådan en situation mod en villain som man ikke har set reraise før på en time...
Men kan godt se at den er gal at jeg ikke raiser floppet fordi jeg ikke vil skræmme og når der så endelig lander et A, vil jeg folde...
HH ser godt nok mærkelig ud.. Du er BB og på turn går V1 allin hvorefter "fisken" caller instant.. "Fisken" som er v2 sidder på knappen og må derfor være efter dig?
/Michael
hov for satan ja... Argh..
insta call, jeg ville i hvert fald ikke kunne lægge den der. Bare synd hvis han sidder med over set.
PF: Du sidder og tænker at han er supertight, men kalder alligevel reraiset.
Turn: Du smider fordi du sætter ham på AA eller QQ.
Konklusion: Fold PF eller AI turn. Eller endnu bedre: Raise flop!
Hvis den er spillet på Crypto i dag, så er det et muck. Det er store overset dag i dag. Derudover har Fjahgo i den grad fat i den lange ende.
"Du sidder og tænker at han er supertight, men kalder alligevel reraiset."
Jeg ved da godt at jeg er 8/10 gange er bagud her, men blev grådig på floppet og gavmild på turn. :)