Denne hånd udvikler sig lidt uheldigt, hvordan skal den spilles. Gerne råd til alle streets.
Normalt vil jeg raise den preflop, men har fået gode kort og raiset meget de sidste to omgange så jeg vælger at limpe med, da et raise fra knappen kun vil få ringe respect.
Villian har jeg kun spillet 25 hænder imod, han virker tight/passive og lidt halvdårlig, men mit read på ham er noget usikkert efter kun 25 hænder.
$ 100 USD NL Texas Hold'em - Sunday, April 08, 16:14:10 ET 2007
Table Jackpot #1304517 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: t1mmeys ( $ 97.15 USD )
Seat 4: KopojIb ( $ 152.23 USD )
Seat 5: Hero ( $ 114.65 USD )
Seat 6: sheep1972 ( $ 32.15 USD )
Seat 1: Villian ( $ 84.50 USD )
Seat 2: RG5509 ( $ 86.65 USD )
sheep1972 posts small blind [$ 0.50 USD].
Albrecht113 posts big blind [$ 1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero 9♣ 8♣
RG5509 folds.
KopojIb calls [$ 1 USD]
Hero calls [$ 1 USD]
sheep1972 folds.
Villian checks.
** Dealing Flop ** 8♥, T♣ J♠
Villian bets [$ 2 USD]
KopojIb folds.
Hero calls [$ 2 USD]
** Dealing Turn ** 6 ♣
Villian bets [$ 6 USD]
Hero raises [$ 18 USD]
Villian is all-In.
Hero?
NL100 SH, drawhand.
Hvis ikke vi raiser preflop, folder jeg hellere. Men jeg raiser PF.
Som spillet raiser jeg flop.
Turn er tæt, da vi ikke har nogle idéer om hans holdings. Vi caller i blinde, men da vi mod et set er ca. 30%, kan det godt være det er et call. Svært at sige noget om, ud fra de reads du giver, og måden hånden er spillet på.
Hvis han generelt er passiv, finder jeg et fold frem.
Luck is no issue.
Jeg har i øvrigt lige nødaktigt ikke potodds har jeg fundet ud af, så turn skal foldes.
Raise preflop. Skyd floppet, skyd turn mod få NL100 spillere, check bag de fleste. Spike river og raise hans bet. Jeg caller også bare turn som spillet. Ideen ved at raise er du skal have folk til at folde nogle bedre hænder, og det er ikke noget som NL100 spillere praktiserer i vidt omfang. Generelt prøver jeg at check calle mine draws, og raise mine made hands på de her limits. Kun et par enkelte regulars er gode nok til at ligge mærke til det, og dem der er, 6-tabler somregelt =)
Er det en helt forkert tankegang at variere sin handrange for preflopraises baseret på tableimage?
Limp PF kan sagtens forsvares pga. tableimage samt andre faktorer. Du er nok nødt til at folde turn, selvom det er til at brække sig over.
Nej er det ikke, men du skal heller ikke overvurdere NL100 spillere...
Jeg raiser flop og caller turn, selvom det er marginalt mod odds... Det er jeg ligeglad med, bliver hurtigt opvejet af en masse andet
Det der frustrede mig lige under hånden var at jeg ikke forudså at mit turnraise kunne sætte mig i denne meget uheldige situation. Jeg ville jo bare have ham til at folde.
Havde jeg raiset floppet som i foreslår havde hånden sansynligvis været lidt nemmere at spille, og jeg ville sandsynligvis ikke skulle kommitte så stor en del af min stack for at finde ud af hvor jeg stod.
Mange tak for hjælpen. En fejl at jeg ikke raisede flop.
Jeg kan nemt finde på at limpe preflop og nogen gange også bare calle på floppet. Ok spillet.
Eller også skulle jeg bare have nøjes med at kalde det første turnbet, så er hånden også meget nem at spille.
er jeg den eneste, der sætter villain på made flush her?
Enig, man skal ik overvurdere nl100 spillere, de ka finde på alt.
Men det er en limpet pot mod bb, så mon ikke han enten har made straight eller made flush her, en del gange? og så kan man måske tilskrive en lavere procentdel til 2pair og combodraws.
Jeg folder den uden et read, der siger han 3better scarecard i limped pot med andet end meget solide hænder.
@subbiz "er jeg den eneste, der sætter villain på made flush her?"
Ja, primært fordi så skal villian have 3 holdcards =)
results?
som spillet kalder jeg hans skub. du har dejlig mange outs. dit raise på turn er dog en mærkelig linje - her bør du kun kalde og se det sidste kort. du roder dig ud i noget snavs med det raise, men den skal kaldes
Det er rigtig godt at du gør dig tanker om dit tableimage osv., men du bør dog raise den PF uanset om du har et lidt vildt image. CO har openlimpet og dermed vist svaghed, du har position og du har en god hånd. At limpe er dog en del bedre end at folde.
Dit flopspil er fint. Du bør raise rimelig ofte, men der er intet galt i at calle nogengange også. Som du selv har bemærket, sætter et turnraise dig i en rigtig grim situation hvis han skubber indover. Derfor er det bedre bare at calle. Du har position og sandsynligvis gode implied odds på i hvert fald dit flushdraw. Et turnraise ville være meget bedre hvis ikke du havde samlet et flushdraw op, da du for det første ikke ville have ret store implied odds ved at calle med et 1-korts straight draw, og for det andet nemt ville kunne folde hvis han skubbede.