En hånd som jeg lige vil høre folket hvordan I spiller?
Jeg bruger ikke PT, men jeg har taget villan i at bluffe et par gange. Desuden har jeg en note på ham hvor jeg har skrevet at han tit overspiller sine hænder. Han ser mig nok som rimelig LAG.
Tog næsten et buy in fra ham da jeg raise AK til $4. Han reraisede til $12 som jeg callede. Flop kom Axx og han smider et pot bet ud, som jeg blot caller. Turn blank. Han checker og jeg checker efter. River blank. Han checker og jeg smider et ordentligt bet afsted som han instant caller med QQ.
Farvekoder er vidst underordnet i denne hånd.
Game #6005206894: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/10/23 - 14:30:46 (UK)
Table "HailPoker" Seat 5 is the button.
Seat 1: Land11 ($101.35 in chips)
Seat 2: balthazar sits out
Seat 3: HERO ($183.55 in chips)
Seat 4: robben888 ($123.65 in chips)
Seat 5: Santiaga ($94.30 in chips)
Seat 6: Fishmeout ($131 in chips)
Fishmeout: posts small blind $0.50
Land11: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [Jd Js]
HERO: raises to $4
robben888: folds
Santiaga: folds
Fishmeout: calls $3.50
Land11: folds
----- FLOP ----- [Kc Kd Kh] (pot 8)
Fishmeout: checks
HERO: bets $6
tjuvpokes joins the table at seat #2
Fishmeout: calls $6
----- TURN ----- [Kc Kd Kh][9d] (pot 20)
Fishmeout: checks
HERO: bets $16
Fishmeout: raises to $32
HERO: ?
Hvad gør vi her?
NL100 SH: Floppet hus
call, og call/bet river.
Hvorfor ikke skubbe? Hvad er I bange for at der slår os? Hvis han havde AA eller QQ havde han med 99% sikkerhed reraiset mig preflop, så det eneste vi kan frygte er vel en K? Caller I også river hvis et Es eller en Q kommer?
hvis du føler dig ekstra hot, så call turn og shove river. Det ville være frækt
Jeg ville mene at du er in tha front på turn, med forgående historik.
hvis vi skubber, hvad caller så her udover en konge? tror ikke på 10/10 og nedefter caller...
Som spillet så caller jeg turn og ser river an, hvis han fyrer et stort nok bet ud så er jeg sgu tilbøjelig til at folde den, han check gayraise på turn skriger ag styrke imo...
Jeg er tilbøjelig til at calle her og check/calle riveren hvis den er blank. Hvis han rester kan jeg nok finde et fold frem fra tid til anden.
Du siger han ser dig som temmelig lag. Kan han ikke slowplaye AA lidt preflop i håb om at skjule sin styrke og få flere gryn ud af dig? Jeg kan godt selv finde på at smoothcalle med AA i det her spot.
Mener også han skriger styrke med sit gayraise...
@pzylenz
Omvendt hvis du så vil skubbe, hvilke hænder du slår caller så?
Hvis han da bare er en smule sane smider han alle par, måske lige udover TT.
@djoffer
Zeebo's theorem:
Nobody is capable of folding a full house on any street for any sized bet, ever. Don't fool yourself into thinking they can. I'm not even referring to NUT full houses (eg. board reads 29522, if your opponent has the loan 5, they will almost always call allin; if they folded, it was likely do to timing out or a misclick). Remember: full houses aren't too common, and after all, you might be bluffing!
Zeebo's theorem gælder både villain og os! Jeg folder i hvert fald ikke her :)
Desværre er linjen check/call flop, check/gayraise turn (næsten) altid et monster og med et read der siger at villain altid reraiser AK/JJ+pre flop, så er det enten et lavt eller mellem par eller Kx.
Jeg tror jeg tager den passive linje og caller turn og river (og ærgrer mig gul & grøn hvis villain har A9/TT eller lignende).
Jørn