NL100 SH 6-mands på Nordica
Villain har spillet meget weak/passive og limper rigtigt mange hænder. jeg har isoraiset ham nogle gange IP før (han sidder til højre for mig), hvor han caller og jeg tager den ned med et cbet.
Jeg har siddet ved bordet en halv times tid og lavet en del isoraises, men har ikke vist noget skrammel op når det er kommet til showdown. Jeg føler dog at villain er ved at være træt af at blive raiset preflop hele tiden og at han arbejder sig op til at defende/lave et move.
til hånden:
Jeg c-better standard flop og er egentlig klar til at give op (grundet villains voksende irritation) da jeg rammer turn. og her bliver jeg i tvivl. Vil ikke skydes af TPGK hvis han beslutter sig for at vågne op med et raise. Desuden spiller villain på samme måde (dvs. call call call) uanset om han har set, draw eller TP.
M
effective stacks 100$
Limpet rundt til Villain i CO der open limper.
Hero hejser fra BTN til 5$ med KQo uden hjerter, blinds folder, villain caller.
Flop: 2♥ 8♥ J♣ (11.5$)
den går som sagt: villain check/hero bet 8$ / villain call.
Turn Q♠ (27.5$)
Viilain checker
Hva gør hero?
Check for potcontrol/beskytte sig mod irritationsraise/fordi et strittræk har ramt?
Skyde for value/beskytte mod flushtræk?
Edit: Edit i hero's pos. for overskuelighedens skyld.
NL100 SH KQ iso-raiser fisk
Hvis han spiller 'call call call' synes jeg du har et nem bet. River må så evalueres. På et scarecard checkes den obv bag, ellers kan jeg godt se mig selv byde næsten alle rivers, når han er træt af dig.
Et bet her er tid til commitment beslutning: hvis du better her skal du vide hvad du vil gøre hvis villain raiser dig allin (eller hvad du gør hvis han kalder og open-jammer turn).
Typisk vil det være sådan at du enten bet-caller turn eller checker og caller/vb'er river. Mod extremt passive spillere kan du bet-folde turn.
Jørn
Kan se det står lidt uklart mht. Hero's pos. Er nu specificeret til BTN.
"Desuden spiller villain på samme måde (dvs. call call call) uanset om han har set, draw eller TP."
Hvis han er ved at være træt af dig, better jeg turn, og better river igen (afhængigt af hvad der falder selvfølgelig) Jeg kunne snildt forestille mig han vælger at gå i calldown mode med en AJ, KJ, JT type hand.
Mickey
Er faktisk enig med jer alle 3.
Jeg mener turn skal bettes - faktisk b/f - mod denne villain, da han virker virkelig passiv, så han lader ikke høre fra sig uden, han er way ahead (eventuelt med et click :-D).
Og hvis han er træt af mig som jeg fornemmer, så kunne han godt calle et turn bet med noget Jx. eller noget 1010ish. - og selvfølglig flushdraws.
Jeg checker dog...
river slår Q♦
Villain donker 8$ ud
Hero call/raise?
Betaler ham mig af nok gange med noget værre til at det kan betale sig at raise? Hvis jeg raiser og han 3better, er jeg knust formoder jeg. Denne villain bluffer ikke river.