NL100 SH - to par værdi

#1| 0

Nybegynder spm.

Hvordan spiller I sådan to par på floppet.
Jeg har sat ham umiddelbart på AJ, over pocketpair evt. med flushdrav.
Skal de spilles i bund, som jeg nu gjorde her, eller skal jeg være mere forsigtig.
Jeg har nul read på nogen. - (under 15-20 hænder spillet før denne hånd.)

nogen kommentarer?

Seat 1: Wopihalido ($100 in chips)
Seat 2: Hero ($100 in chips)
Seat 3: Oord ($163.95 in chips)
Seat 4: Nasty-O ($102.95 in chips)
Seat 5: Badguy ($105.10 in chips)
Seat 6: ABEL ESPAÑA ($193.50 in chips)
Oord: posts small blind $0.50
Nasty-O: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [9 J]
Badguy: raises $2 to $3
ABEL ESPAÑA: folds
Wopihalido: folds
Hero: calls $3
Oord: folds
Nasty-O: folds
*** FLOP *** [4 J 9]
Badguy: checks
Hero: bets $5
Badguy: raises $5 to $10
Hero: raises $10 to $20
Badguy: raises $40 to $60
Hero: raises $37 to $97 and is all-in
Badguy: calls $37
*** TURN *** [4 J 9] [3]
*** RIVER *** [4 J 9 3] [4]

12-11-2008 22:09 #2| 0

Ryk ned i limit asap!

Dit flop bet er for så vidt fint, men det der 10dollar raise efter hans click er noget lort, raise ordentligt og få pengene ind, og så folder jeg i øvrigt preflop de fleste gange, men det er vel en smagssag.

12-11-2008 22:23 #3| 0

@JoeLOL

Min tanke med mit lille re-raise var at med et større raise så bliver jeg sandsynligvis kun kaldt med evt. set.
Hvorfor er det forkert?

Det med ned i Limit er måske udemærket ide, men hvis jeg ikke kan tage pengene seriøst er det kedeligt og så kan jeg overhovedet ikke spille.

12-11-2008 22:27 #4| 0

No offence, men med den spillede hånd in mente, og udsagnet "Min tanke med mit lille re-raise var at med et større raise så bliver jeg sandsynligvis kun kaldt med evt. set.", tror jeg helt oprigtigt, at du skal ned og spille NL20 or so for at have en chance.

Hjælp:

Preflop: Fold preflop HVER GANG readless. Din hånd er crushed af en std. UTG åbningsrange.

Postflop: Fint du better, da han checker. Størrelsen er også fin. Villain siger så $10 - du re-raiser så til ~35-40 stykker og caller et push HVER GANG!

HVIS du havde reads kan preflop være udemærket, og samtidig kan der være idé i kun at re-raise floppet til ~27-29, såfremt villain tidligere er set lave spastiske moves i situationer, hvor han tror, at han har FE.

12-11-2008 22:46 #5| 0

@superSennels
None taken. Ingen ide i at bede om hjælp og så blive fornærmet hvis man får at vide at man er helt ude i skoven.
(Vis mig lige stien igen igen, så skal jeg forsøge at finde hjem selv :-) )

Jeg tror jeg forstår det I siger med større re-raise, og så skub.
Godt så, så langt så godt. - nu skal jeg bare vide hvorfor så jeg måske kan overføre det til lignende situationer.

Det er ikke for(med vilje) at være dum eller påståelig, men HVORFOR er det større re-raise bedre. - Er det ikke rigtigt at når jeg mener jeg er foran så skal jeg have så meget som muligt i potten. Jeg mener ikke jeg giver ham odds til nogle træk.

(tak for hjælpen)

12-11-2008 23:28 #6| 0

Fordi der er mange kort du ikke vil se på turn(4'ere 'ere, konger, syvere), derfor vil vi gerne skubbe turn(hvis vi ikke kan flop), det kan du ikke hvis han kun caller dit raise til 20, fordi det så vil være et massivt overbet, og du formentlig kun vil blive kaldt af noget du ikke slår.

Konklusion, vi vil gerne beskytte vores hånd.

12-11-2008 23:44 #7| 0

Som JoeLOL er inde på handler det om at beskytte vores hånd, men det handler i lige så høj grad og at presse vores modstander til at begå fejl.

Lad os antage at vores modstander i dette tilfælde sidder med et flush draw eller et straight draw - og lad os for nemhedens skyld sige at sandsynligheden for at han får sin flush eller straight er 30%.

Når du på floppet re-raiser til 20$ skal han betale 10$ for at vinde 46$ - altså kun 22% af puljen.

Og da 30% > 22% vil han faktisk i det lange løb vinde penge fra dig ved at betale med sit draw.

Re-raiser du i stedet til 35$, skal han betale 25$ for at vinde 76$ - altså 33% af puljen, og det vil nu være uprofitabelt for ham at betale dit raise.

Mvh
Kasper

12-11-2008 23:47 #8| 0

ok, tak.-

Iøvrigt havde han 44 og havde altså et set på floppet.

Tak begge to....(tre) :-)

13-11-2008 12:06 #9| 0

Forkert kategori.

Sad du ikke og klappede i dine små hænder da du fik pengene ind, før du så hans hånd?

13-11-2008 12:11 #10| 0

Enig, forkert kategori: Betsizing.

13-11-2008 12:24 #11| 0

Findes der nogle gode artikler eller bøger vedr. betsizing?

Jeg spiller selv NL100-200 kunne have brug for (som OP) at blive mere skarp på det område.

Luke

13-11-2008 12:35 #12| 0

@ Luke

Bøger og artikler er ikke vejen frem. Jeg kan varmt anbefale træningssites som www.deucescracked.com, www.pokeruni.dk + en masse andre. Jeg nævner kun de to, da det er de eneste, som jeg har erfaring med.

13-11-2008 12:47 #13| 0

Jeg har set på pokeruni, for "et stykke tid siden", og dengang var det meget baseret på SH isf. FR, som jeg spiller.

Men det kan være at man skal se på det. Der må være meget grundlæggende som umiddelbart kan overføres fra SH til FR.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar