Villain spiller 23/18/2 og er solid vinder på både NL100 og NL200.
Jeg spiller 21/18/3 og har ikke lavet nogle numre mod ham.
Jeg kunne raise floppet, men da jeg derved repræsenterer en meget tynd range vælger jeg ikke a gøre det. Jeg kunne også raise på turn, men jeg synes at det skriger monster alt for meget, så jeg tror der er mere value i at lade ham skyde videre. Bordet parrer så på river, og jeg kan ikke helt finde udaf om der er value i at skubbe. Bliver jeg kaldt af dårligere hænder mere end 50% af gangene?
Hero (BTN): $117.09
SB: $101.50
BB: $11.91
UTG: $121.18
MP: $110.16
CO: $379.19
Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with 6♦ 7♦
UTG raises to $3, 1 fold, CO calls $3, Hero calls $3, 2 folds
Flop: ($10.50) 9♦ 3♣ 5♥ (3 players)
UTG bets $8, CO folds, Hero calls $8
Turn: ($26.50) 4♦ (2 players)
UTG bets $15, Hero calls $15
River: ($56.50) 3♠ (2 players)
UTG bets $33, Hero?
NL100 slowplay vs reg, value-skub river?
fin linje indtil videre med den dynamik.
Jeg tror ikke det er value i push, med de reads på ham, så jeg kalder bare river
Jeg raiser floppet.
Med en dobbelt gutter vil jeg gerne repræsentere en smal range på sådan et board her, men egentlig er et call også ok.
Problemet er, at vi ikke rigtig får nogle chancer for at tage potten ned, hvis ikke vi rammer vores draw.
På turn er jeg af lidt delte meninger. Hvis du raiser turn er det den klassiske linje, man tager når man har en monster, og et slowplay er som sådan godt nok. Et spørgsmål: hvad havde du gjort på eksempelvis T♦ på turn?
Jeg kan godt forstå du er i tvivl på river. Umiddelbart bliver det nok svært at få calls fra noget du slår, og et andet problem er, at det du ikke rigtig "repper" nogle bustede draws. Det er vel næsten kun 68 og 78♦♦ du repper?
@djowgern
På T♦ turn ville jeg tage samme linje af samme årsager.
Jeg repper ikke mange bustede draws på river. De eneste jeg lige kan se er 64s, A4s, 86s, 87♦♦ og random floats der samlede et draw op på turn. Tilmed er det ikke engang sikkert at jeg altid fortsætter med alle disse holdings på floppet, og A4s og 64s kunne jeg jo i stedet bruge som bluff catchere.
Jeg raiser turn, og jo det skriger af styrke men folk folder som udgangspunkt ikke deres esser og sets der alligvel.
jeg ved ikke helt med river, men tror stadig jeg skubber ind over.
Jeg synes flop-call er fint. Villain c-better i en 3-way pot på et lavt board som formodes at have ramt to modstandere, så han har formentlig også ramt.
Jeg raiser turn fordi vi har over $100 eff. stacks, og det bliver svært at få dem ind på river når villain kun better 1/2 pot på turn.
Jeg skubber nok river og forventer at blive kaldt af AA/KK.
Jørn
Raise flop eller turn for at få stakaterne ind på riveren, efter min mening.
Enig med Hahila.
Han kan stadig have en del hænder i hans range, som han er villig at felte med, eller blot kalde et raise med.
Hvis han sidder med et set, behøver vi heller ikke give ham kort til hus.
Som spillet hæller jeg dog mere til at calle. Der er imho ikke så mange NL100 spillere, der kun raiser til 3xBB med AA/KK UTG. Jeg tror, vi kigger ind i et hus flere af gangene end overpair, så jeg vælger, i teorien, ofte et call her istedet
/tha ultimo nit
Mange tak for svar. Jeg skulle nok have raiset turn, som de fleste af jer foreslår.
Jeg endte med at shove river og blev kaldt af JJ.
Hvis han folder river til et push, vil jeg nok skubbe en bredere range og bluffe ham mere i fremtiden... er du slået er det en cooler imo..
Det må være et shove hver gang... Villian har aldrig hus her. Han ligner et overpar og det er langt fra sikkert han folder det.. Når du finder et call frem på floppet, skal du vel også ha inkasseret dine implied odds ;-)
"Villian har aldrig hus her" - why?
@SuperSennels
Selvfølgelig kan du aldrig sige aldrig.. Men grundet hans linje og hele måden hånden har udspillet sig på er der bestemt ingen grund til at overhovedet overveje at villian kan sidde med huset her.. Her handler det om hvordan vi får mest muligt value ud af vores hånd, hvilket nok ville være et mindre raise på turn, så river passer med et skub der ikke overstiger potten. Som spillet er det et easy shove på river, hvor det eneste jeg ville være nervøs for er et fold fra villian...
Han kan da ligeså godt have 55/99 her som han kan have JJ/KK/whatever overpair? - SPECIELT når "Villain spiller 23/18/2 og er solid vinder på både NL100 og NL200" - så kan han nok godt finde ud af at strømline!
Du har ret at 55 og 99 selvfølgelig også er i hans range, men syntes ikke at fuldthus er værd at tage med i sine overvejelser i denne hånd. Mulighederne/sandsynligheden for at han sidder med et overpar er statistisk langt højere end at han ramt sit set på floppet, derfor ser jeg det som +EV at komme ind med stakken på river og få hentet så meget value som muligt...
som pokerdonkey...
ss@
Det ville være tabt fortjeneste kun at calle og nej han kan IKKE ligeså godt have 55 99 som JJ elller KK her, når vi nu flueknepper! Der ligger jo allerede en 5 og 9 på bordet, så det er vist fysisk umuligt.. lol... Skal vi nu i 6max til at spille scared når et board er parret, samtidig med at vi har ramt en gurshot, der er 100% umulig for villian at sætte os på??? Det virker strange for en mand der 5 better A6o og overshover 92o pre, at foreslå en så weakish linje, fordi vi spiller mod en vindende spiller... hehe.. blev lige nødt til at komme med den..
Som Suppersennels.
At skrive "Villain har aldrig hus her" er volapyk. Dermed ikke sagt river ikke er et value-shove, men at påstå, at "grundet hans linje og hele måden hånden har udspillet sig på er der bestemt ingen grund til at overhovedet overveje at villian kan sidde med huset her" er helt på månen.
Jeg vil meget gerne vide, præcis hvordan villain ville spille 99 her, når han åbenbart ikke ville skyde sit floppede topset på 3 streets.
flueknepper ;-) "villian næsten aldrig set".. Så er alle glade...
@shp2000
Villains betsizing er ikke typisk for en stærk hånd. Han better 1/2 pot på turn og river, hvilket ofte er noget TP-ish.
Jørn
Ved ik om jeg er ved siden af, men jeg kan godt lide dit call på floppet af følgende grunde:
Ved et raise folder Villain sandsynligvis AK-AT,KQ-KJ, men ikke 33,55,99-AA. Hvis man raiser turn risikerer man at villain reraiser med TT-AA og man får ikke mulighed for at få value fra disse hænder. Hvis man caller, og ikke rammer, vil villian alligevel ofte checke turn med AK-AT,KQ-KJ, og man kan i nogle tilfælde forsøge at tage den ned med et simibluff. Mit spil er dog ret rustent, så vil gerne høre comments på dette?