NL100: SQ rammer floppet tyndt

#1| 0

$100.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, July 31, 11:56:36 ET 2010
Table Santa Rosa (Real Money)
Seat 9 is the button
Seat 1: -MarcusAS- ( $107.80 USD )
Seat 3: HERO ( $174.65 USD )
Seat 5: xloneman ( $102.20 USD )
Seat 6: deimos256. ( $98.50 USD )
Seat 9: BIRK DOUTS ( $107.75 USD )
-MarcusAS- posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
xloneman posts big blind [$1.00 USD].
xloneman posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 7 J ]
xloneman checks
deimos256. raises [$5.00 USD]
BIRK DOUTS folds
-MarcusAS- calls [$4.50 USD]
HERO raises to [$16.00 USD]
xloneman folds
deimos256. calls [$11.00 USD]
-MarcusAS- folds

** Dealing Flop ** [ 4, 7, 5 ] POT: 39$
HERO?

xloneman er donk, som poster BB UTG efter at have været sitout.

deimos256. spiller 16/14/3.9 og folder 80% til 3bets over 1k hænder. Han folder 69% til cbets

Hvis han bruger tracker, så har han HERO til 28/24 med 3betfrekvens på 10%

-MarcusAS- er std TAG 21/16

Preflop
Først og fremmest er squeezespillet til debat. Jeg mener vi tager den ned preflop ofte nok til at det er money in ze bank. Vi investerer 15$ for at vinde 13$

Flop
Vi har obv. selv skabt vores problem her, men hey, poker ville ikke være sjovt, hvis det altid var nemt :-).
Hvad gør vi nu?

Bet/fold
Vi fortsætter vores historie og folder villains equity share ud ifht check. Problemet er, at vi aldrig får value fra dårligere. Desuden kunne man forestille sig, at villains preflop flatting range hovedsageligt består af pocket pairs a la 88-JJ + eventuelt AQ/AJ/KQs

Bet/call
Vi har TP i en squeezed pot ;)?

Check/fold
Vi havde vores sjaw preflop, og nu bør vi ikke smide flere $ i villains stramme fjæs.
Villain checker måske bag med sine knap så gode hænder, så når han better skal vi folde.

Check/call
Villain skal have lov til at bluffe med de hænder, som ikke har ramt

CRAI
Villain bør gå ud fra, at jeg opgiver min hånd, når jeg checker, hvorfor han skal bette nærmest hele sin range. Vi får derfor value fra AQ/AJ/KQ/whatever han måtte calle med.
MÅSKE kan vi endda få ham til at folde 88-JJ. Villain er (med udgangspunkt i han stats) nok ikke videre skarp, så det er ikke sikkert, han ved, at jeg altid better AA her.
Når vi calles har vi nogenlunde equity

31-07-2010 17:00 #2| 0
Administrator

Hey

Jeg er noob og dette er langt over mit niveau - men jeg er som udgangspunkt på bet/call holdet.

Må jeg dog ikke lige stille et noob spm - hva fan betyder at reppe ??
Læser det gang på gang i analysetrådene - og forstår ikke det begreb :-)

Bridgequeen

31-07-2010 17:04 #3| 0

@ Bridgeking

repper er = hvad man repræsenterer

@ OP

Villain er sygt dårlig, så bet/call er regulært spew. Han er bare en nutpeedler, som man kan køre over. Jeg tror bare, jeg bet/folder for ca. halv pot. Han kan sagtens folde bedre, og de gange han caller, så må du jo klonke turn. Desuden har du en fin pointe i, at han ofte folder en god mængde equity ud. I øvrigt er er det et glimrende squeezespot jf. din hånd og de to villains tendenser.

01-08-2010 01:58 #4| 0

Er enig i, at det er et godt squeezespot, men jeg synes, at det er en dårlig hånd at gøre det med. Den har ingen highcard value(og dermed ingen blockers), og den spiller ikke skide godt i 3 bettede pots. Der stort set ingen flops vi er glade for de gange en 16-14 kalder os, udover de gange vi flopper gin obv.

Som spillet hælder jeg nok mest til bet/fold(eller C/C og check/decide turn), selvom jeg fuldstændig hader det, og det er derfor jeg ikke vil squeeze J-7s preflop her, da vi for ofte ender i de lortespots her. Overvej hvor mange federe flops der er for Ax/Kx end Jx.

01-08-2010 02:08 #5| 0

synes J7 er okay at squeeze med her, selvf. er K3s bedre men synes sagtens J7s kan bruges.

floppet er bet/fold, og som SS er jeg med på at bette halv pot.

hvad gør folk i hvis villian caller vores flop bet??

01-08-2010 05:59 #6| 0

Må jeg spørge, hvad du havde gjort med J9 på floppet?

01-08-2010 10:17 #7| 0

spørger du mig??

J9s vil jeg ofte slet ikke 3 better da den spiller bedre post flop en J7s. Men hvis det nu var J9 på det flop, vil jeg nok også better 1/2 pot (ved ikke om hans fold til cbets på 69% er i 3 bet pots?). Hvis det er en villian som ofte floater en eller to streets vil jeg bare check-fold floppet.

01-08-2010 17:08 #8| 0
Pokernets ME vinder !

Altså jeg better og får det ind. Sure han er nok lidt af en tørkiks. Men altså, tit så er vi foran like 57-43 ish mod diverse draws, både farve+overkort og pair+open ender. Hvis vi kommer ind mod en hånd som TT har vi stadig 25% med vores 5 outs+backdoor farve.
Hvis du better 22$ og han så siger stakit, så skal vi betale 60.50$ for at vinde 142$ = vi skal bruge 29,8% mod rangen, i mine øjne er vi helt klart fint inde. Derudover synes jeg også at bet er godt, fordi vi aldrig vinder potten ved at C/C hvis bare villain forstår at tænke lidt. Og jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af at C/F toppar uden grund.

Anyways, hvad med raptorbet og jam over raise? Selv om han ikke virker til at være ballademager typen så tror jeg sgu stadig den er sexy nok på sådan et board her.

Btw, squeezet er imo lige i skabet. Synes ikke det fejler noget.

01-08-2010 17:13 #9| 0
Pokernets ME vinder !

@Poples
Hvis villain flatter vores bet, så jammer jeg nok alle non 3, 6 og 8 turns. Typisk tror jeg han har noget ala 87s, 88, 99 etc - altså noget marginalt one pair halløjsa der lige vil se om vi følger op på turn også. Alle draws og alle nut hands burde shippe floppet af obvious reasons, så når han bare flatter består hans range nok af 90% weak hands, som vi snildt kan tage ham af.

01-08-2010 17:50 #10| 0

Walth +1

Bet/fold er dårligt på det her board. Hvis villian er så tør at vi kan folde efter vi har bettet, så er det bedre bare at check/folde.

Bet/call > check/fold

01-08-2010 18:23 #11| 0

@ walt

kan sagtens følge dig. Måske jeg er lidt farvet af min erfaring den sidste tid mod disse nits, men jeg synes næsten altid de har noget 77-QQ når de flatter vores 3 bet, synes meget sjældent jeg ser dem have 87s og den slags. Derfor jeg er jeg mest til bet/fold, men kan godt se at bet/call aldrig bliver dårligt.

01-08-2010 19:24 #12| 0

Jeg er med på walth's bet/call linje.

Umiddelbart er hans range hovedsageligt AQ, 88-JJ. KQ er også en mulighed men tbh så tror jeg ofte han folder PF. Alt andet tror jeg han folder/4-better.

Hvis han flatter floppet så jammer jeg any turn.

01-08-2010 20:05 #13| 0

Jeg hader stadig B/C. Imod en standard NL100 16-14 nit er vi oppe imod 2 overkort+fd at best, hvis vi vælger at b/c. Iøvrigt kan han sagtens have QQ-AA. Nits slowplayer af helvedes til.

01-08-2010 23:55 #15| 0
Pokernets ME vinder !

@Dimensiom

du har 25% equity mod AA. Hvis han jammer skal du bruge 30%, så negativ EV er det jo ikke?

Board: 4d 7c 5c
Dead:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 34.381% 33.08% 01.30% 16701 658.00 { Jd7d }
Hand 1: 65.619% 64.32% 01.30% 32473 658.00 { KdKh, KhKs, QQ-88, 66-55, AcQc, AcJc, AcTc, KcQc, KcJc, QcJc, JcTc, Tc9c, 9c8c, 87s, 76s }
Har taget alle combos af QQ og 2 combos af KK som repræsenterer de gange han slowplayer, selv med 8 combos af preflop slowplays har vi 34%. Jeg kan seriøst ikke se hvorfor bet/call er så skidt?

I øvrigt laver vi jo også penge når han folder til vores cbet. Vi risikerer 22 for at vinde 39$, dvs. det skal virke ca. 36% af gangene. Jeg orker ikke til at sætte hele hans call squeeze range op med en mand bag ham, men hvis han ikke folder til vores cbet mere end 36% af gangene, så vil jeg hellere C/F. Jeg tvivler dog på at det er tilfældet, men det er ligesom der tiebreakeren ligger mellem B/C og C/F imo. B/F kommer aldrig på tale i henhold til vores equity mod hans jam range, og C/C tror jeg kun er en god option hvis man hader penge.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar