Jeg er begyndt at overvurdere dynamikken ved de borde, jeg sidder ved. Jeg stacker lightere og lightere af mod TAG'ede regs. Det er denne hånd et godt eksempel på. Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er fint at ryge til midten PF. Det kan vel godt være, jeg bare render ind i toppen af ranges i de her spots.
Villain 34/28/9.3 med en 3bet-% på 12 - dog 20% fra BB.
Skal jeg bare calle hans 3bet og spille et flop mod en bredere range, end han kommer ind med? Hvis jeg gør det, ender jeg med at få en polariseret 4bet-range PF, men det gør måske ikke noget.
---
Button: seat 7
Players in round: 6
Seat 1: monzo111 ($98.50)
Seat 3: soymista ($33.66)
Seat 4: Simo Toini ($137.56)
Seat 7: HERO ($117.08)
Seat 9: rodus ($61.14)
Seat 10: VILLAIN ($125.71)
rodus posts small blind ($0.50)
VILLAIN posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [J♠, J♦]
monzo111 folds
soymista folds
Simo Toini folds
HERO raises $3 to $3
rodus folds
VILLAIN raises $9 to $10
HERO raises $23 to $26
VILLAIN raises $115.71 to $125.71 [all in]
HERO calls $91.08 [all in]
NL100: stack.off-range PF 100 bbs deep
Jeg synes både du skal have en polariseret 4b range og samtidig inkludere JJ som en del af toppen mod 3-betty regs.
Har sjældent set noget mere standard. btn vs bb og mod en frisk gut. 4bet og få det ind med et smil, du bør dog size noget mindre IP her - 23ish ser fint ud.
TAG'ede regs? Du mener vel LAG det her tilfælde?
Villain 3better 20% fra BB og helt endnu mere, når du er på knappen. Hvis han ikke har en fold-to-4bet, der er enormt høj, så det det super standard og rigtig fint at komme ind her preflop.
Fint spot at stacke af. Som IstvaN netop siger, så er hans 3-bet range sikkert oppe i nærheden af 20% i dette spot. Af samme grund vil jeg dog fra tid til anden flatte her, da han ikke har ret stor range han kan stacke af med, og de færreste spilere har en super wide 5-bet shove range.
JJ er selvfølgelig værre at flatte med end QQ, som igen er værre end KK etc grundet overkort, men med en super bred 3-bet range har jeg ikke noget problem at spille postflop poker IP, med en hånd jeg kan få mere value fra end ved at 4-bette.
Hans fold to 4-bet samt dynamik er dog de primære drivere for om jeg flatter eller 4-better.
Enig i dette er 100 % std.
Men hvad er folks standard med fx 99 og AQo, hvis 3betteren er henholdsvis polariseret og depolariseret?
Hvad er folks std hvis man har vild 3- og 4b dynamik med villian? Vil man helst spille AQ eller 99 ip uden initiativ eller flippe mod villians range?
Som de andre. Det er super standard mod sådan en spiller. Hvis nu du havde ladet Villain være en 20/17 spiller med en 3-bet % på 6-8, så var der nok lidt mere at diskutere :)
Hvis han er polariseret og 3better Q3s, 79s osv, så bliver det jo fedt at calle AQ og 99, da vi gerne vil have villains hænder med meget lav equity inde i stedet for at folde dem ud. 3better han depolariseret med fx KT, så bliver det generelt federe at 4bette (også som bluff), fordi villain har god equity (som vi folder ud).
Villains 5bet-tendenser er ret afgørende. Shover han AJ og 55 er det nok bedst at 4betcalle, folder han til gengæld disse mod 4bet er det tilsvarende federe bare at calle 3bettet. Generelt vil jeg dog mene, at AQ er nemmere at spille post, så 99 vil nok oftere være et fold eller 4bet afhængigt af villains 5betrange.