NL100 på stars, har sat mig med 30$ på 3 borde, og raketten har efterhånden fået lidt vinger på.
Ingen tracker stats desværre.
Modstanderen, MadMike007 - Han skrev på et tidspunkt "How come i never played u before?" Og spørg om jeg er ny reg på stars.
Han er reg. Han fik tæsk i starten af hans session, og er inde for 160$ på bordet. Han virker rimelig straight forward, men slet ikk skræmmende.
PokerStars Game #19483135185: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2008/08/09 - 12:38:56 (ET)
Table 'Althaea II' 6-max Seat #2 is the button
Seat 1: trader000 ($24.45 in chips)
Seat 2: skam75013 ($109.85 in chips)
Seat 3: Bartsson ($78.70 in chips)
Seat 4: HERO ($145.50 in chips)
Seat 5: RIGAN1649 ($64.90 in chips)
Seat 6: MadMike007 ($207.65 in chips) <----- Skurk
Bartsson: posts small blind $0.50
HERO: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO Q♣ Q♥
RIGAN1649: raises $2 to $3
MadMike007: raises $3 to $6
trader000 has timed out
trader000: folds
trader000 is sitting out
skam75013: folds
Bartsson: folds
trader000 has returned
HERO: calls $5
RIGAN1649: calls $3
Jeg ville normalt nakke QQ fra BB i det her spot, men grundet hans gayraise pre vælger jeg bare at betale - Selvfølgelig for at holde potten nede. På nuværende tidspunkt sætter jeg ham på AJs+ JJ+.
Er det skævt ikke at give nakken i dette spot? Hvilke faktorer bør jeg medregne i forhold til at give nakke eller ej ?
*** FLOP *** 7♥ T♥ 4♠ Pot: 18ish
HERO: checks
RIGAN1649: checks
MadMike007: bets $5
HERO: calls $5
RIGAN1649: folds
Skal jeg give nakke her? Eller raise for mere info? Hvad er optimalt i længden?
Mine tanker bag blot at kalde hans lille raise er som tidligere nævnt at holde potten nede.
*** TURN *** 7♥ T♥ 4♠ K♥ Pot: 28ish
HERO: checks
MadMike007: checks
Her er min plan egentligt at C/R, både fordi hans postflop raise er lille, og mit call virker halv weak?
Men planen er ikke nødvendigvis at gå broke i dette spot, men dette er måske forkert?
*** RIVER *** 7♥ T♥ 4♠ K♥ 6♥
HERO???
Hvilken linie på river er optimal? Raise, også fold til fuld nakke?
C/C? C/R?
Biss
NL100 - Stars, QQ.
For det første, du har glemt at fjerne dit nick på dit flop call.
"Er det skævt ikke at give nakken i dette spot? Hvilke faktorer bør jeg medregne i forhold til at give nakke eller ej ?"
Ja det synes jeg. Der er ingen grund til hvorfor "Rigan" skal have lov til at få så gode odds til at komme med i potten og ramme et eller andet. Du kan jo reelt ikke, eller hvert fald meget svært ved at sætte ham på en hånd.
"Skal jeg give nakke her? Eller raise for mere info? Hvad er optimalt i længden?
Mine tanker bag blot at kalde hans lille raise er som tidligere nævnt at holde potten nede."
Give på nakke eller raise er for mig det samme? Og som spillet inden dette synes jeg klart du skal raise for at finde ud af hvor du står. Synes dog også sagtens du kan leade ud. Leader med 13$ og reraiser til 20$.
"Her er min plan egentligt at C/R, både fordi hans postflop raise er lille, og mit call virker halv weak?
Men planen er ikke nødvendigvis at gå broke i dette spot, men dette er måske forkert?"
Ja nu synes jeg hvert fald ikke du skal gå til bunds, du ved nemlig slet ikke hvor du står. Det er meget svært at se hvad der er det rigtige lige i dette spot, men jeg tror også bare jeg checker den da jeg overhovedet ikke ved hvor jeg står og derfor nok bare går på check-call dog alt efter størrelse på bets.
"Hvilken linie på river er optimal? Raise, også fold til fuld nakke?
C/C? C/R?"
Her skyder jeg et valuebet af på 12-15 stykker og reevaluerer hvis jeg får på nakken alt efter størrelsen.
Men alt i alt synes jeg du skal lade være med at spille den så passivt. Noget andet er, kan self godt være han er reg ham her, men god poker spiller han nu ikke synes jeg. Clicker preflop og donkbetter flop er i min bog ikke noget sane spillere bør gøre.
/Michael
tak for analysen Michael - Angående nakke eller raise, vi er helt enige der, bare dårligt formuleret af mig.
Hånden her spiller han rigtig, rigtig ringe.
Jeg value better river og han bokser max og folder så set i konger.
Det meste info jeg har på ham kommer efter en længere chat efter hånden blev spillet.
Han var derefter meget imponeret over min måde at spille ham på senere, hvilket jeg egentligt ikke helt forstod.
Men kan sagtens følge dine pointer, og de er taget til efterretning :)
Som det nok tydelig ses er jeg hellere ikk NL100 reg, men laver fortiden fine raketter på NL100 på stars. Synes spillerne derinde er helt rundt på gulvet.
Tak for hjælpen.
Du behøver ikke komme med resultatet endnu, der kan jo være andre som ikke ser den på samme måde som mig. Er jeg da helt sikker på der er, kunne være fint også at høre dem.