En standard situation. Fold eller Call? Ved ikke om den burde være på VIP, eller hva der afgør hvilket forum, der er bedst egnet, men here goes.
Villain er ret ukendt, med flg. stats over ca. 100 hænder:
11/9/oo (desuden kun kommet til showdown én gang af 100 hænder - tilbage i en tidligere session)
Full Tilt Poker Game #7595899489: Table Winwood (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:58:23 ET - 2008/08/10
Seat 1: goshmr5 ($100)
Seat 2: HERO ($105.25)
Seat 3: player808 ($51.80)
Seat 4: BLACKCAT72 ($78.95)
Seat 5: Treixadura ($106.35)
Seat 6: VILLAIN ($100.05)
BLACKCAT72 posts the small blind of $0.50
Treixadura posts the big blind of $1
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO Q♠ Q♦
VILLAIN raises to $3
goshmr5 folds
HERO raises to $9
player808 folds
BLACKCAT72 folds
Treixadura folds
VILLAIN raises to $100.05, and is all in
HERO?
NL100 std. situation QQ vs 4-bet AI
Fold?
Nittet villain har vel oftere AA, KK end AK, JJ her?
Uden at overhoved være i nærheden af at være cg-chef tror jeg det her er en klar fold situation.
Puha, den er jo lidt på vippen imo. Ikke mit lvl, men et 4-bet shove lugter, som Thyssen siger, mere af en AK, evt. JJ/QQ, der ikke er særlig god i sit postflop spil og derfor bare vil ind med stakken nu.
Især da du nævner, Villain er et buy-in nede efter en set vs. set cooler. I den situation vil Villain nok nærmere forsøge at få noget spil ud af en AA/KK, for at vinde noget af det tabte tilbage.
Jeg synes, et fold er ret stramt her.
Som de andre så fold.. Jeg har den her måned set en masse 3xbb bets preflop - instant push allin 4bet... Og har kun set villain vise AA,KK op så fare
På nl 100 er det sagtens AA/KK som bliver spillet sådan her, langt oftere end JJ....
Men han kan ogsån have AK/AKs.
Tror jeg gider ham den, en der raiser 9% preflop og som raiser utg giver jeg lidt respekt.
Allan
Hvor mange hænder har i spillet sammen denne session, hvordan har du spillet og har du evt. 2-bettet meget? Hvis ja, er jeg nok tilbøjelig til at betale, men har du ikke er jeg på Allan's hold...
Jeg ser oftere AK blive kaldt end 3-bettet med mindre det er dygtige spillere, men på den anden side ligner hans stats lidt en 10-tabler som forsøger at undgå postflop spil hvilket igen tyder på QQ+ AK.
Jeg tror beslutningen bliver taget på baggrund af mit eget spil i denne session vs. villain, og har jeg ikke 3-bettet meget smider jeg den nok da han jo også er UTG-raiser
@Thyssen
Er uenig i dit call.
For det første synes jeg din præmis om at man oftere ser 4-betpush med JJ/AK end AA/KK er diskutabel.
For det andet har jeg en fornemmelse af at du dikterer call, fordi du hader at 3-bette QQ hvis ikke vi kan klare mere preflopheat?
Dette er jeg enig i, men at man så 3-better(semiforkert) behøver ikke betyde at man nødvendigvis skal calle nu. Dette er en fejlslutning, som jeg indrømmet, ligger i munden på dig.
Desuden. Villain virker tør og åbner utg.
Er ikke sikker på vi spiller vores dukker optimalt mod sådan en fætter ved at 3-bette dem, da vi vanskeligt kan klare mere heat preflop ligesåvel som vi ikke profiabelt kan b/c flop uden Q.
Betal preflop og spil postfloppoker.
Nu vil kritikerne komme på banen med snedige udsagn om vi bliver for nemme at spille hvis vi kun 3-better AA/KK. De har ret, men dette er heller ikke hvad jeg advokerer for.
Jeg siger blot at sprøde postflophandsker som TT-QQ er jeg virkelig ikke pjattede med at 3-bette mod en SÅDAN en type spiller, da vi lader potten eksplodere med gode handsker som bare ikke spiller skide godt hvis han giver os action.
Han kan så ind i mellem få på nakken af lidt random garbage, men hader at gøre det med handsker som rent faktisk rummer en værdi, men som ikke kan klare yderligere action.
Konklusion: Fold som spillet
Hvis dette var NL200 på Boss, så ville jeg snapcalle denne her, men jeg kommer også fra NL100 (dog ikke på Full Tilt) og her er jeg enig med flere af de andre, fold preflop, da folk ofte bliver for ivrige her med AA og KK.
Synes sagtens det kan forsvares at 3-bette-fold linjen frem mod sådan en nit, alternativt kan vi også bare spille for set værdi.
Hmm, skal man forstå det sådan, at mod en lidt tight spiller, der åbner UTG, skal man kun 3-bette KK og AA eller?
Hvis i bare caller for setværdi, hva gør i så på et 2,5,9 flop fx.? folder uden videre eller raise/folder til AI ?
Aktuelt foldede jeg den. Jeg tror hans range er for snæver til at man skal kalde de sidste ca. 91$, det bedste man kan håbe på er vel AKo. Man har jo trods alt kun investeret 9$.
@werder
Det skal forståes sådan at jeg ikke bryder mig om at 3-bette QQ hvis ikke vi kan klare mere heat preflop eller b/c non a/k flops.
Og nej obv folder vi ikke et 259 flop. Det betaler vi/raiser for value.
Jeg har kun logget ca 250 hænder på NL100 i år, så jeg er ikke helt up-to-date hvordan der 4-bettes på denne limit.
På NL600+ så er det yderst sjældent at et 4-bet shove er KK/AA. AA/KK 4-bettes til 25 eller flattes (og check-shover any flop).
Faktisk ville jeg normalt blive mere nervøs hvis villain havde flattet vores 3-bet...
Derudover så er jeg enig i at det er forkert at 3-bette QQ mod en über-tight UTG raiser. Jeg flatter hellere og spiller postflop poker.
Jørn
Lad os lige for en god ordens skyld få slået fast, at man altså sagtens kan calle med pp uden det kun er for setvalue.
Havde lavet et marginalt kald i dette spot. Ser ofte ak i dette spot og med potoddsene er den betalt. Desuden shover AA og KK sjældent i dette spot på NL100 level.
Slowplay16 vi får da ikke så gode pot odds : P ? Siden du vil nævne det.
Desuden så tror jeg at det nemmeste og bedre, i det her spot er at folde og komme videre. Tage dem hvor du har edge i stedet for at tage en hånd hvor du oftere er bagud end foran imho, tror MAX vi har et coinflip de få gange vi ikke er long gone. Thyssen har en point 'hvorfor skubbe AA / KK ind uden at få penge i potten ?' som andre siger. Mange på det her limit bliver ivrige og pusher fordi, villain viser interrese i potten og straks tænker de på at de kan få penge i potten specielt hvis han har lagt mærke til du har været nittish. Så kan han nemt gå ud fra du har en hånd du ikke er meget for at ligge når du endelig får en hånd, som du kan spille.