Villain har ikke gjort meget ud af sig selv, og han virker som en spiller, som der ikke spiller any2, som der godt kan være tilfældet på NL100. Dvs. jeg har ham som en lidt tight spiller med en ordentlig hand selection.
Game #1808618614: Hold''em NL ($0.50/$1) - 2006/03/26 - 17:32:29 (ET)
Table "Pink" Seat 4 is the button.
Seat 1: superstan ($42 in chips)
Seat 2: piney ($96.50 in chips)
Seat 3: bobble2 ($89 in chips)
Seat 4: HERO ($102.50 in chips)
Seat 5: plexfang ($21.50 in chips)
Seat 6: kittykat5 ($74 in chips)
Seat 7: Tripgod ($114.50 in chips)
Seat 8: Silver_b ($27.20 in chips)
Seat 9: westhamfc ($117.76 in chips)
Seat 10: grich195 ($72.75 in chips)
plexfang: posts small blind $0.50
kittykat5: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO J♦ Q♥
Tripgod: folds
Silver_b: folds
westhamfc: calls $1
grich195: folds
superstan: folds
piney: folds
bobble2: folds
HERO: calls $1
plexfang: folds
kittykat5: checks
----- FLOP ----- T♦ 9♣ K♥
westhamfc: checks
HERO: checks
----- TURN ----- T♦ 9♣ K♥Q♦
westhamfc: checks
HERO: bets $3
kittykat5: folds
westhamfc: raises to $6
HERO: raises to $12
westhamfc: raises to $116.76 and is all-in
HERO: ??
NL100 - strit i probs?
1. hvorfor better du ikke flop?
2. hvorfor ****** clickraiser du hans clickraise???
1: jeg håbede på action fra nogle af de andre spillere på turn... fik for megen.
2: jeg skulle måske have triblet hans raise. Men et gay-raise havde været til 9 og ikke 12.
dobbeltpost...
nej, et gayraise/clickraise = dobbelt hans bet/raise.... hvis du ikk tror han har AJ så call, hvis det er en sandsynlig holding så fold....
ingen reads?
trippelpost...
Øhhh jo jeg har reads... se eventuelt øverst i tråden.
Hvis jeg clickraiser her, så raiser jeg til 9... og ikke 12. Derfor kan man vel ikke kalde det et gayraise.
Er du interesseret i at få hele hånden analyseret, eller vil du bare vide om du skal calle eller folde?
Hele hånden er spillet pænt ringe. Raise preflop (du har den smukke knap)
Bet 2/3 pot på floppet, og se så hvor du er henne af.
Mickey
Hvorfor vil du have, at jeg skal bette 2/3 pot på floppet? Hvad er der i vejen med at trappe lidt? Selvfølgelig kan det her ske... men oddsne er jo små.
Ja - jeg skulle nok have raiset på floppet.
jamen så forklar mig det dog... i stedet for det der arrogante pis. Jeg kan jo ikke bruge din "guide-line" til NOGET SOM HELST, hvis du ikke gider forklare mig det. Hvis nogen rammer noget på turn, og derved begynder at bette, så er det da så meget bedre end bare samle blinds op.
@ Cmoir
Du skal bette floppet for at give dine modstandere en mulighed for at begå en fejl, få bygget en pot og få defineret lidt hænder.
Det kan godt være, du har floppet nuts, men du skal stadig beskytte din hånd og samtidig få bygget en pot, så du kan få lov til at spille om nogle flere penge på de senere streets.
Samtidig er der mange kort, du nødig vil se på turn. En del kort dræber sandsynligvis din action eller kan give dine modstandere en bedre hånd.
Undskyld de hårde ord, men det er HÅBLØST elendigt at checke floppet.
Du kan aldrig rereraise på turn, efter at have checket flop. Hvis du havde bettet floppet ville du have set om han havde ramt på bordet eller var på draw. Jeg hælder til call og venter og se en delestrit Han kan ikke have flush draw med stritten, så det ser godt ud da jeg ikke kan forestille mig mange gå all in her med the nuts, trods flush trækket. Overbettet er for stort
ok... tak for de ord i stedet! Dem kan jeg bruge til noget. Når jeg flopper nut straight, så tænker jeg, at jeg hel klart har den bedste hånd, og der ikke er meget der kan slå mig. Og jeg glemmer at tænke på, at jeg hverken har lyst til at se en Q, J eller et par på bordet.
Jeg går ud fra, at du, -LOD-, er mickey der er logget ind på en forkert account :)?
Mjae venlov... tror du ikke, at det netop er det han tænker? All-in med nuts i håb om, at en K-high straight vil calle? Nu gav jeg ham trods alt rimelig meget action på turn.
@Cmoir
Prøv altid at gennemgå, om de forskellige holdings er sandsynlige udfra, hvordan hånden er spillet. Er det fx. sandsynligt, at en tight spiller blot caller med AJ utg+2 preflop?
Din hånd bør i øvrigt helt klart raises ved et loose bord - og foldes ved et tight inden floppet. Du udnytter ikke din position.
raise/fold preflop - flop action bliver 10x lettere i en raised pot da du som sædvanlig cont. better.
Som spillet raiser jeg flop og folder turn eller sådan noget..
Uden reads/informationer er det svært at vurdere -mod en tricky spiller vil jeg folde. Men mod average joe vil jeg calle
Men er i tvivl om det er +EV at calle, tror at at chancen er for stor til at det giver mening han kan også have draw der går selv når han ikke viser AJ kan han stadig stryge hele puljen. Hælder til fold mod andet end no brain modstander