NL100 på Ongame. 6 handed.
Jeg har spillet meget frisk på dette bord. Stats er indtil videre 38/36/oo over 45 hænder. Villain har dog kun siddet ved bordet i 8 hænder. I løbet af de hænder har han kun været med i én og jeg har raiset 3 hænder pre som er taget ned. Jeg har ingen andre reads på villain, udover at han virker en anelse tight.
Tidligere på bordet har jeg 3bettet 3 gange allerede så jeg holder dampen oppe i min BB nu. Regner med at pille den ned pre ret ofte.
Hand Information
$1 BB (6 handed).
Table Information
Seat 5: shockeaz ($90.13)
Seat 6: ongameguy ($266.85)
Seat 7: kaa-pio ($100) Dealer
Seat 8: claudia9x ($112.21) Small Blind
Seat 9: hero ($132.61) Big Blind
Seat 10: howimeturmon ($100)
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
howimeturmon: FOLD
shockeaz: FOLD
ongameguy: FOLD
kaa-pio: RAISE $2.5
claudia9x: FOLD
hero: RAISE $9
kaa-pio: CALL $6.5
Flop(Pot: $19.5)
hero: BET $15
kaa-pio: CALL $15
Turn(Pot: $49.5)
hero: BET $31
kaa-pio: ALL-IN
hero: CALL $45
Hvad synes I om linjen? Turnkortet er jo et crapkort, men jeg føler bare stadig at jeg bliver nødt til at holde dampen oppe og bette videre. Enig?
NL100: To par på 4straight
Jeg er begyndt oftere at C/C eller C/R de her spots, hvor jeg ikke ret ofte c-better OOP. Boardet er ganske enkelt for godt for villains range ift. vores, så vi c-better ikke ret ofte vores skrald her. Det har villains (de gode i hvert fald) fundet ud af, og vi taber alt for ofte penge på de her boards OOP.
Af samme grund C/R jeg her på floppet ca. hver gang og kommer på den led naturligvis ind på turn uden at tænke videre meget over det. Som spillet tror jeg jeg checker turn, da vi ganske enkelt for en bredere range med på den måde.
så:"Hvad synes I om linjen? Turnkortet er jo et crapkort, men jeg føler bare stadig at jeg bliver nødt til at holde dampen oppe og bette videre. Enig? "
Ikke enig.
MVH Skod
Jo mere jeg tænker over det, jo gladere bliver jeg for skods linje med C/R på floppet, da jeg tror villain better floppet næsten hver gang. Omvendt vil der være nogle få gange, hvor han checker turn bagved, og hvor vi går i pukemode på turn.
Men under alle omstændigheder synes jeg det er fint at c-bette floppet, da jeg tror på han caller forholdsvist løst og kommer ret løst ind over.
Turn er selvfølgelig klam, selvom vi samler en straightflush draw op, men der er no way, vi ikke kommer ind. Så er spørgsmålet bare, om det er bedst at checke eller bette, og umiddelbart tror jeg, vi får mere ud af at lade ham få initiativet. Ved at fyre endnu en barrel af på turn, får vi jo aldrig action af dårligere hænder, især ikke når du better så stort. Så tror jeg det er bedre, at vi giver ham chancen for at bluffe. Selvom det ikke sker ofte, så får vi mere ud af det, end ved blot at fyre endnu en tønde. Og hvis han checker bagved, er der jo nærmest ikke nogle dårlige kort tilbage på river...
Synes det er helt fint. Dog check raiser jeg turn for at induce et bluff, og bliver vi kaldt har vi stadig en del outs. Bet caller vi turn, så tror jeg vi er bagud alt ofte til det er profitabelt.
C/C turn er lidt ulækker, for han kan valuebette også perfekt på riveren.
@Skod og Foeller
Jeg har for få hænder på villain til at vide om han er god eller ej. Eneste jeg ved er at han er til den tighte side. På den baggrund vil jeg tro at et checket flop for ofte bliver checket bag. Eller måske ikke.. hmm er i tvivl.
Anyway, så kan jeg godt se at check for at induce turn må være den bedste linje på det street.