Tidligt i matchen. Villain har dog virket straightforward so far.
Seat 1: Final Tabel ($116.30)
Seat 2: Jason_Cash ($104.40)
Jason_Cash posts the small blind of $0.50
Final Tabel posts the big blind of $1
The button is in seat #2
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Jason_Cash J♥9♣
Jason_Cashraises to $3
Final Tabel calls $2
*** FLOP *** 8♣J♠9♠
Final Tabel checks
Jason_Cash bets $5
Final Tabel raises to $16
Jason_Cash raises to $44
Final Tabel raises to $113.30, and is all in
Jason_Cash calls $57.40, and is all in
NL100 - Top to på drawheavy flop
Som jeg ser den her, har jeg svært ved at se hvad du caller hans reraise for. Den slags flopbetting ser man på NL100 ved sets der beskytter mod draws, made straights der beskytter mod flushdraws og nogle gange overpar.
Du slår kun AA, KK, QQ og AJ, mens 88, 99, JJ og QT er foran. Det kunne også være et combodraw som T♠A♠ eller noget i den stil - som også er foran dig (60/40 or so).
Jeg havde nok flatcalled hans reraise flop og skubbet helt blank turn. Any ♠ eller over 7 på turn havde jeg foldet, da han enten får to par bedre end dine eller rammer et af sine combodraws, som jeg umiddelbart sætter ham på.
AA eller KK er også en mulighed, men jeg har svært ved at se ham raise all-in efter dit 3-bet på floppet med kun et overpar. Der bør han vide, han er slået hvis han har AA/KK.
Han har aldrig AA/KK. Dem 3-better han preflop.
Så du vil give ham et frikort også folde, hvis hans semibluff hænder completer, og stacke af mod hans made hands, hvis der ikke falder nogen scarecards?
Bortset fra det kan jeg godt se fordelene ved et call.
Angående AA/KK har du ret - det var kun for at være dækket ind, hvis nogen skulle foreslå dem. De er ude af billedet.
Når du siger frikort, har han jo betalt kortet med ikke bare et call men et reraise. Jeg ser ikke hans hænder som semibluffs men nærmere som draws eller made du er bagud mod.
Callet flop skal bare ses for value, hvis turn skulle være en blank <7 non♠. Ja, call for fold hvis han completer og stack af til ikke-scarecard - i det her tilfælde er alt over 7 og alle ♠ bare scarecards :)