NL100 på Ongame, 4 handed
Jeg har spillet 25/25 på dette bord over 28 hænder. Jeg har allerede 3bettet et par gange og generelt spillet aggressivt.
Villain spillet 26/22/5 over 250 hænder. Han 3better kun 3%.
Er vi nogensinde gode på river? Vi skal vinde 23% for breakeven.
Hand Information
$1 BB (4 handed).
Table Information
Seat 2: thepkrchamp ($35)
Seat 5: pablo421 ($124.5) Dealer
Seat 7: hero ($99) Small Blind
Seat 9: liberalwitch ($106.4) Big Blind
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
thepkrchamp: FOLD
pablo421: FOLD
hero: RAISE $3
liberalwitch: CALL $2
Flop(Pot: $6.5)
hero: BET $4.5
liberalwitch: CALL $4.5
Turn(Pot: $15.5)
hero: BET $12
liberalwitch: CALL $12
River(Pot: $39.5)
hero: BET $33
liberalwitch: ALL-IN
hero: $46.3 to call...
NL100: Top to riverspot
Hvor tit ser du en nl100 spiller bluffe river ai? Hvis du ser det oftere end 23% kalder du, hvis ikke mucker du :- )
Dvs. kan ikke se ret mange andre kombinationer af kort end flushes og bluffs, der kalder 2 streets og raiser river ai.
Det bliver et call her fra. Han virker som en sane spiller og i min bog er det super standart at kalde ligth, et steal fra SB af en aggro donk, med planen om at tage den fra ham senere i hånden. dvs. Jeg tror der er en del bluff komboer, og en del to par hånder vi slår. Min egen range for at kalde fra bb indeholder bla. nærmest alle konger og en del jx hænder. Det afhænger også meget af hvad din steal% er fra sb?
Noget andet er, at KJo er lige på grænsen af hvad jeg tror du kan spille fra SB med profit. Derudover synes jeg 3 bb er for lidt at raise.
Ellers WP.
Hmm jeg valuebetter nok Kx og bedre på river. Måske AJ hvis villain er tyret.
Mod en type som jeg forventer at defende okay i BvB, gør jeg det til 4xbb preflop. River sizer jeg mindre, da den range vi vil have value fra ikke er videre stærk. Folk er absolut ikke kendte for at lave store riverbluffs, og han kan alligevel sidde med en okay mængde flushes, så folder nok i spotet. Havde vi selv blokket nogle bagdørsflushen, fx hvis vi havde haft A♥K havde jeg betalt river.
Når jeg spiller HU er under 80% stramt. Hvad er det helt præcist i 6-max?
Mener at Thyssen siger, at han Open SB range er lige så stram som hans UTG range. Min ligger dog på 35/40%.
Altså hvis bb er god aggro reg som enten 3better eller flatter os meget BvB strammer jeg gevaldigt op til måske 20% sådan lige fra toppen af hovedet. bb har så let ved at gøre vores liv miserabelt OOP, så er det ikke vildt fedt at sidde der med A4o
Når jeg skriver stramt, så mener jeg en range, der ikke er meget løsere end min UTG range. Men min åbningsrange er 100% afhængig af, hvem der sidder i BB. Mange folder alt for meget, men ham her virker umiddelbart for mig som en der virker i stand til at defende. Så jeg har ikke lyst til at spille en svag range oop mod ham. Så mit fokus er ikke på decideret at stjæle hans blinds, som det ville være mod mange andre som bare folder.
Nok alle broadways, par og suitede esser ned til A7 eller sådan noget.
Ok så en 20%-ish. Grunden til at jeg synes det er vigtigt er at hvis du havde alle Kx med i din range, så ville det være sygt exploitable at b/f river med så stor en del af din range. Det kan selvfølgelig stadig være det korrekte spil givet at villain ikke udnytter det ved at lave dårligere om til bluff, og det er nok ikke noget man skal forvente fra særligt mange NL100-regs.
Jeg er på linje med Tinamus. Med KxJ♥ er der ikke mange sandsynlige flushes tilbage, men uden er der en del. Så fold her synes jeg ser fint ud, men skal da gerne indrømme at jeg selv har klikket call her før i tiden.
Det eneste vi skal fokusere på i hånden er, om villain er i stand til at exploit at vi b/f en for stor del af vores range - og det er de fleste NL 100 spillere ikke. Vi better også ret stort på river, som nok heller ikke ligefrem får villain til at få stådreng over et bluff-raise her.
Så fold ser fint ud. Folk overvurderer også for meget at vi har "top 2" - vi har stadig bare en bluffcatcher. AhAx ville f.eks være en bedre hånd bluffcatcher, da vi blocker en del nut-flushes og han shover alligevel aldrig KJ anyway, hvilket vil sige hans valuerange er sets og flushes.