NL100: TP i 3-bet pot - turn?

#1| 0

Hello folkens. Et par dage siden jeg sidst har posted en hånd.

Har ikke mange stats på Villain. Han spiller 16/14/1 over ~40 hænder.
Jeg har spillet 19/17 over en lille sample og 3-bettet 19% (4/21), men har generelt spillet stille og roligt uden at have været involveret i større hænder.

Hvilken linje tager i på turn? Ved sgu ikke helt om jeg er vild med min bettingsize på flop - comments?

PF er det vel fold/3-bet og det blev så et 3-bet.

***** Hand History for Game 9119558462 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Monday, April 12, 16:43:19 CEST 2010
Table Table 125993 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 2: IMMABE_ ( $100 USD )
Seat 4: Intel5555 ( $100 USD )
Seat 5: Villain ( $158.75 USD )
Seat 3: OMGFisch ( $100 USD )
Seat 6: Hero ( $103 USD )
Seat 1: girl_blondee ( $158.82 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
girl_blondee posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q T ]
IMMABE_ folds
OMGFisch folds
Villain raises [$3 USD]
Hero raises [$10.50 USD]
girl_blondee folds
Villain calls [$8 USD]

** Dealing Flop ** [ J, Q, 7 ] Pot: ~21.5
Hero bets [$13 USD]
Villain calls [$13 USD]

** Dealing Turn ** [ 8 ] Pot: ~46.5
Hero?

12-04-2010 20:34 #2| 0

Det er ikke så fedt at 3bette her, når du allerede har 3bettet 19% i sessionen, da der må være ret stor risiko for, at villain defender på den ene eller den anden måde.

Flopsizingen er imo fin. Det er ikke et flop, hvor du har tænkt dig at skyde 3 halve potbets over 3 streets, og det er ej heller et flop, hvor du vil cbette og skubbe turn.
13-15 bucks er fint for at charge (semi)spekulære hænder til at calle.

Turn er et check, og vi forventer at villain checker Jx bag.
Vi forventer derudover at villain søger mod midten på floppet med nutty hænder a la JJ, QQ, KK og AA og derudover sikkert også flushdraws.
Ergo vil jeg mene at hvis villain better turnen, når vi checker til ham, så har han ret ofte en en floatish hånd (eller semispekulær som jeg kaldte dem længere oppe^^), der prøver at reppe flushen. Eksempler herpå kunne være gutshots som AT, 89s, AK, T9s - eller måske bare et rent float.

Vores action hvis villain better afhænger meget af hans betstørrelse. Hvis han nærmest potter den, ender jeg sgu nok bare med at shove indover, fordi han er committed med XxX.
Better han derimod småt, caller vi og c/f en blank river.

12-04-2010 20:44 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Helt klart bet så vi beskytter hele vores range, hvis vi checker lader vi ham tage teten i hånden, og vi aner aldrig noget som helst om hans hånd, og der er desuden stadig value at hente fra 99 og TT med, samt AJ, AT og AK med . Shover han indover har vi det letteste fold ever.

Vælger nok en sizing i stil med 24-25$. Betaler han turn er river næsten altid et check-fold.

12-04-2010 22:37 #4| 0

@raskEn:

Der er vel ingen grund til at ændre på ens strategi blot fordi vi frygter at modstanderne adjuster. Så længe de ikke har vist, at de kan justere er det vel blot at fortsætte. Ball till you fall :)

Interessant med et par (forskellige) kommentarer. Håber der er flere der vil byde ind.

12-04-2010 22:58 #5| 0

Ok, det er faktisk ret meget interessant i den her hånd.

Preflop: Hvis villain, som rasken antyder, vil calle lighter, synes jeg 3bet med QTo er et ret godt 3bet her, så kan vi med god smag i munden, 3 bette for value. Hvis han dog vil 4bette lighter, er et fold obv bedre. Jeg mener dog fold altid vil være den dårligste option her, vi har mulighed for at spille en stærk handske, mod en super strammefranz, dvs han ofte c-better flop og giver op, så vi kan bluffe ofte, når vi ikke rammer. Obv sværere OOP, men hvis man er lidt opmærksom, er det ikke alt for svært

Flop: Her vil jeg checke rigtig ofte, afhængigt af hvad range vi giver ham. Hvis vi tror han er træt af vores 3bets, og er blevet stædig: Så skal vi bette 3 streets for value. Det kan dog give nogle lidt marginale spots, senere i hånden, fordi vi obv 'kun' har tp i en alt for stor pot. Jeg foretrækker dog at merge ranges i et spot som her, altså checke, med en hånd der er langt stærkere end vores opfattede check-range. Ofte, vil der blot blive checket bag, og vi har 2 lette v-bets på turn og river. Det har også den fordel, at en god del af den range villain folder på flop, faktisk kan calle turn, da vi underrepper vores hånd. Det er svært at se villain calle 2 streets med bunden af sin range, men jeg tror de øverste 50-60% af hans calling range på turn, også caller river (obv meget afhængigt af hans tendenser)

Turn: I dit spot, er bet sikkert det bedste, da vi charger draws her. Som walth basically

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar