Jeg har ikke spillet villain før, men i de ~20 hænder vi har spillet sammen her, virker han sane, og han tænker vel det samme om HERO. I villains 2. hånd ved bordet åbner han AA i SB og jeg 3- og 5-better AI med AKo - derfor villains stack.
Kun 3-4 hænder inden denne spilles, åbner villain UTG, jeg flatter i CO og han c/f AQJtt, hvor jeg sizer på samme måde som i følgende hånd på floppet.
Seat 7: brice9495 ( $77.65 USD )
Seat 10: onionsipuli ( $22.45 USD )
Seat 1: hairyboobs ( $225.95 USD )
Seat 3: HERO ( $100.65 USD )
brice9495 posts small blind [$0.50 USD].
onionsipuli posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J♠ K♥ ]
hairyboobs raises [$3.00 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
brice9495 folds
onionsipuli folds
** Dealing Flop ** [ Q♣, 3♥, 8♥ ] POT 7,5
hairyboobs checks
HERO bets [$4.00 USD]
hairyboobs calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ K♠ ] POT 15,5
hairyboobs checks
HERO bets [$11.00 USD]
hairyboobs raises [$30.00 USD]
HERO?
NL100: TP møder CR turn fra IR
Så tidligt i sessionen og med den linie villain tager, så tror jeg turncheck er bedst her. Som spillet mucker jeg efter et stort wtf, og tager en note.
Synes det er halv weak at folde turned TP når du har position. Kalder og ser hvad der sker på river.. Mod vb/shove folder jeg!
Noget helt andet er jeg 3better PF! (havde ikke set det var en lille sample)
Jeg better lidt højere. Villain ligner/repper nu pp's under Q og 8x, måske 3x. Dem ønsker du at ligge pres på fra start så du potentielt også vinder en større pot når villain smider turn eller river.
Turn:
Over 20 hænder hænder har regs normalt en nogenlunde idé om hvem de også tror er regs. Så hvis du har været reggy, da bør du bette K igen, da det er det bedste bluf kort. Hvis jeg var villain og havde 98 ville jeg calle igen :P
som mancini...wtf :P....tænker villain har ramt noget K8, K3 eller bare er monkey slowplayer. Fold.
Tænk, at hvis villain har tænkt sig at bluffe er det noget mere likely at han cbetter flop end at han beslutter sig for at calle med air og CR turn!
Jeg er bestemt ikke stor tilhænger af at 3bette KJo i position mod en std spiller.
3b heller ikke PF her med mindre der har været noget dynamik før hen eller gode reads. Dog synes jeg også KJo er lort når vi intet kender til ham ud over vi tror han er reg ud fra 20 hænder?
Flop er fin, turn er nice, men kalder sq turn, du bluffer flop og rammer nu dit bedste kort i dækket hvor efter du vil folde?
Kan det evt. være noget kombidraw han har samlet op på turn, eller fatter han bare ikke at skyde sine value hænder? Er han reg, skyder han dette flop hver gang og imo også turn hvis han fatter lidt, når han åbner UTG. Han synes åbenbart det er sjovere at lege c/c og c/r, hvilket for mig ikke giver nogen mening. Han repper intet udover JTo. Kald og kald på alle non 9/A.
Har dog været ude for at en semi dårlig reg har spillet AA på samme måde som du står overfor, men altså, det er så retarded at spille din madehand sådan, og giver langtoftere mindre value, så jeg kan ikke så hvorfor vi ikke bare går i station mode her.
@krypto & zonki
Preflopcall er mega +EV. Vi dominerer mange af de hænder villain åbner med i CO. Vi kan (som altid) drage kæmpe fordel af vores position og vinde store pots de gange floppet kommer Kxx/Jxx og vi dominerer ham, men vigtigst af alt så er der masser oplagte spots, hvor vi tager potten ned, selvom vi ikke rammer.
Ordet: "reg" bliver misbrugt et par gange i denne tråd. Hvis man er regular, må det betyde, at man er at finde på ongame NL100 bordene regularly (regulært ofte), hvilket jo netop ikke er tilfældet, da jeg ikke har set ham før.
Noget helt andet er så, at jeg har spillet ham en del siden den her hånd blev spillet :)
Aktuelt valgte jeg desværre at calle turn og folde blank river. Havde jeg siddet i spottet igen, havde han helt sikkert fået et call :)
Jeg synes i øvrigt ikke, der kan være tale om, at checke turn bag her. Vi skal gå efter value både på turn og river, og vi forventer jo aldrig nogensinde at se et CR her.
Du forventer simpelthen at få betaling af dårligere hænder på alle 3 streets? Det er vist jævnt optimistisk imo.
Giver imo ikke meget mening at call turn for at folde blank river. Turn check er forfærdeligt imo, og det er da overhovedet ikke optimistisk at få 3 streets value af dårligere? Så er det i hvert fald fordi du ikke VB'er nok Mancini
@n1co18
De fleste sane regs betaler max 2 streets med en dårligere hånd end OPs.
@Muffies
Så må det være fordi der ikke er ret mange sane regs så, for det er i hvert fald ikke min erfaring
edit:
Hvis villain c/c turn og checker river, har vi jo den bedste hånd næsten hver gang, så derfor kan vi vel lige så godt VB og håbe på villain tyrer den ned.
Skulle villain have valgt at checke floppet med Qx, så kalder han da altid 3 streets. Der er mange spillere i HEROs spot som barreller big time, når de ser initial raiser checker et Q82tt flop (og ofte med god grund). Når turn så samtidig er et "barrelkort", så er det endnu mere oplagt for villain at calle 3 streets med Qx her.
Det er godt nok en lidt mærkelig linje fra villain, så uden historik whatsoever, kan jeg godt mod en NL100 ballademager calle turn og folde river. Mange af de drenge har sådan nogle smarte 1 stab træk, der ikke gør, at vi nødvendigvis skal tage riverbeslutningen på turn. Jeg TROR dog jeg betaler en ♥ river, da den rammer vores range så godt, at hans valuebets indskrænkes markant.
På et lidt overordnet plan, så tror jeg ikke vi kommer uden om at valuebette turn, når vi samtidig har en række draws og totalt air i vores range.
AB
@ n1co
Om jeg VB'er nok har vel sådan ca intet med sagen at gøre. Villain og Hero er helt ukendt for hinanden, flopbet er fint, turnbet er også fint, men så checker jeg nærmest alle rivers, velvidende at jeg oftest har den bedste hånd, men også fordi han ikke betaler med ringere.
@ rasken
Blot fordi der falder et godt barrel kort for dig, betyder ikke at villain skal auto betale turn og river, når han går i c/c mode på floppet. I har ingen dynamik udover en standard AK vs AA hånd, og så giver det ikke meget mening at checke Qx her. Jeg har ikke som sagt ikke noget i mod turnbet, men tror oftest bare vi tager potten ned mod en del hænder, som vi har crushed, og får action når vi er selv er knust. Jeg checker turn og betaler/better river.
@Mancini
Det var nu heller ikke en hentydningen til hånden, om du VB'er nok, men jeg kan virkelig ikke se hvad villain kan slå os med, når han c/c turn og checker river. Derfor kan vi vel lige så godt VB river, når vi næsten altid har den bedste hånd. Mange regs leveller sig jo ind i calls med bluffcatchers, og det er generelt de fleste leaks folk har på Smalls Stakes, at de har for svært ved at folde. Så kan det godt være at en sane reg "aldrig" betaler med ringere hænder, men det kan være ligegyldigt, når der ikke findes særlig mange sane regs på nl 100.
@Asger
Jeg er ikke helt enig med at "mange" NL 100 regs har smarte 1 stabs træk, af hvad jeg har erfaret, for villain virker ikke særlig skarp ud fra hans pågældende linje, og derfor kan han sagtens bluffe river igen. Jeg har set det så mange gange både på NL 100 og NL 200, at når de fleste halv dårlige regs først er gået i gang med at bluffe, så stopper de ikke, uanset hvor elendigt et bluff spot det så er.
@N1co: Med "smart" mente jeg faktisk sådan "halv-stupid", men hvis du mener at mange lige fortsætter et totalt out of the blue bluff på river, er det naturligvis ikke en god idé at calle turn for at folde de fleste rivers.
Hvis han er så tør, at han kun 3-better QQ+-ish, hvilket vel er din tanke bag et flat call(?), så muck preflop. Hvis han har et lidt mere normal 3-bet range a la KQs+/99+, så 4-bet caller jeg et AI preflop.
Som spillet er et c/r AI på floppet fint. Turn er lidt meh. Jeg ved sgu ikke rigtig, hvad du folder ud, og tror egentlig bare et check og tag det som det kommer er fint.
@TheStars
"Som spillet er et c/r AI på floppet fint. Turn er lidt meh. Jeg ved sgu ikke rigtig, hvad du folder ud, og tror egentlig bare et check og tag det som det kommer er fint."
Mht til det med fedskrift - WHÅÅÅÅÅÅÅÅT??
- Vi gider da IKKE CR/AI på et flop hvor vi ikke har ramt en skid, men kun har K-high + bagdørs strit og ♥FD.
- Iøvrigt kan vi heller ikke C/R da vi obv. er i positon. Hvis vi C/(R) så checker vi jo bare bagved og ser et gratis turn-kort.