Hero og villan har spillet en del på hinaden på et andet bord, hvor vi har 3-bettet hinaden en del og jeg har 4-bettet ham to gange all in hvor han har foldet.
Villan spiller 24.5/22/9 over 139 hænder med en flopAF på 13 og TurnAF på uendelig. 3-better 11.4% så en aggro satan.
Han er ny for mig, men spiller flere borde.
EverestPoker Game #3536911834: Table Dili-22 - $.50/$1 - No Limit Hold'em - 23:42:21 - 2008/07/31
Seat 1: KAY_W_BEE ($177.95)
Seat 2: burner171284 ($31.30)
Seat 3: ken9999 ($24.83)
Seat 4: hip_nl ($34.70)
Seat 5: Hero ($107.35)
Seat 6: Teo91 ($24.70)
Teo91 posts the small blind of $0.50
KAY_W_BEE posts the big blind of $1.00
The button is in seat #5
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [T♠ J♣
burner171284 calls $1.00
ken9999 folds
hip_nl folds
Hero raises to $4.50
Teo91 folds
KAY_W_BEE calls $3.50
burner171284 calls $3.50
*** FLOP *** [10♦ 2♠ 7♠
KAY_W_BEE checks
burner171284 checks
Hero bets $10.00
KAY_W_BEE raises to $30.00
burner171284 folds
Hero calls $20.00 <---- raise all in, hvis vi alligevel har tænkt os at calle blank turn, så han folder evt flushdraw?
*** TURN *** [4♥ pot 72$
KAY_W_BEE bets $74.00<----- better insta
Hero folds/calls all in??
Ved godt at det fornuftigste er at folde i dette spot, men har sq svært ved at sætte ham på en en hånd som er vildt stærk, når han spiller den så aggro.
NL100: TP vs aggro vilan linjecheck
Ja den virker sq lidt fishy, men vi kunne godt ha brugt en bedre kicker :-)
Vi slår ikke andet end et bluff.. Dog virker det her også som et af den slags, men jeg går ikke død her.. Havde jeg AT eller JJ vil jeg calle, men i det her spot syntes at et fold er okay.. Man går tit død på en hånd a la QJ JT, når man rammer toppar, hvor man i teorien trapper sig selv, med en skodkicker..
Synes det er fint at skubbe her. Milliard draws og en dejlig blank turn mod en super agro villian.
Allan
Som Naut. Dog er det lidt bekymrende at vi selv har T ♠ hvilket fjerner mange af villains kombos.
Har du ellers bemærket hvordan han spiller sine hænder på floppet? Det er ret relevant her IMO
Hey @ all.
skal lige have en gang mere hvad " Villan spiller 24.5/22/9 " betyder.
@Digger
Jeg er jo ikke super glad for at skubbe med toppar semi god kicker nogensinde men hvis det skal være så er det da her...
At sætte vores villian udelukkende på 22 eller 77 er en stor fejl i mine øjne.
Han vil spille any 10, any flusdraw, 89 og evt kombodraws ligeledes.
Man får altså ikke uendelig agrofaktor på turn, eller 13 AF flop, ved at checke en milliard marginale hænder.
Til midten med dem, har han ramt mere end os så tillykke.
Allan
@kallefar
Villain putter frivilligt penge i potten pre flop 24.5% af hænderne.
22% af hænderne kommer han ind med et raise, eller re-raise.
Efter floppet Better eller raiser han 9 gange for hver gang han caller et bet.
Han er en aggresiv - men ikke hjernedød maniac.
Du vil bestemt opleve at være foran nogle gange i denne situation - men han vil i så tilfælde, så godt som altid have en masse outs ... flushdraw som minimum.
I de situationer hvor du er bagud har du tilgengæld ikke mange outs og vil endda indimellem opleve at trække død mod set.
Vi har 139 hænders stats på ham hvilket er langt bedre end ingenting - men faktisk ikke nok til at sige andet om hans postflop spil end, at han har lært at ignorere sin call-knap.
Han caller utroligt sjældent. Når han endelig gør det kan vi ikke udelukke at han gør det med et monster såsom AA eller KK. Det er ikke helt ualmindeligt blandt tænkende LAGs i dette spot.
Som sagt kan vi dog også tænkes at være foran - det er bestemt ikke en let situation ... og netop derfor bør vi måske overveje at drysse og finde et bedre spot hvor alternativerne ikke er "langt bagud" eller "lidt foran mod en helt masse outs" ?
Jeg mener et raise all in på floppet ville være uhensigtsmæssigt. Flush træk med eventuelle kombi, såsom par og/eller overkort vil som regel have super odds. Disse odds vil i det mindste være ringere på turn, hvis det er dét vi bestemmer os for at sætte ham på.
Edit: Jeg har ikke regnet på odds i oventstående hvilket man bør før man beslutter sig - men valgte bare at dele et par tanker alligevel.
Det er næppe det mest sandsynlige - men kan nu heller ikke udelukkes, blandt andet fordi limperen burner171284 er shortstacked og dermed ikke så stor en risiko som den mulige profit ved at skjule sin hånds styrke.
Jeg mener blot man bør tage det med i sine overvejelser og jeg har ikke nogen klar konklusion på hvad 03b16hag bør gøre. Det kommer an på så meget.
Der mange muligheder og detaljer, som er svære at udtale sig om på baggrund af en kort beskrivelse - uanset at 03b16hag giver en udmærket fremstilling af situationon.
Som KlausL siger, er det en svær situation. Er også enig i, at han som hovedregel vil hejse AA/KK/QQ/JJ PF
Mit besyv:
Hvis jeg kalder hans flop raise, er det 100% for at kalde hans turnbet, nu hvor turn blanker.
Jeg hælder dog mest til et fold på floppet og venter til et bedre spot.
Herunder mest grundet PF historikken mellem jer:
Såfremt du er en god spiller, hvilket PF beskrivelsen tyder på, så bør han i min verden vide, at du kalder turn, når du kalder flop.