NL100: TPDK skydes ned?

#1| 0

Jeg har spillet lidt med villain før den her session. Han er vist nok reg og multitabler. Han virker umiddelbart fornuftig.
Han spiller 26/19/2.8 over 138 hænder

Seat 6 is the button
Seat 9: Foolek094 ( $32.90 USD )
Seat 2: HERO ( $110.95 USD )
Seat 4: Medoc1 ( $225.30 USD )
Seat 5: 4BetShove ( $103.20 USD )
Seat 6: Patol17 ( $100.00 USD )
Foolek094 posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T A ]
Medoc1 folds
4BetShove folds
Patol17 raises [$3.00 USD]
Foolek094 folds
HERO calls [$2.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 9, 5, A ] POT: 6,5$
HERO checks
Patol17 bets [$4.00 USD]
HERO calls [$4.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 4 ] POT: 15,5$
HERO checks
Patol17 bets [$9.00 USD]
HERO calls [$9.00 USD]

** Dealing River ** [ 2 ] POT: 33,5$
HERO checks
Patol17 bets [$55.00 USD]
HERO?

Nu tænker i måske: "HEHE, du kunne bare have foldet preflop". Njah, det gør jeg også nogle gange - andre gange 3better jeg, men jeg følte for et call for at spille pokEZ.

Hånden kunne egentlig godt være reversed, men det er den ikke. Imo er det er godt overbetbluffspot. Hvad synes i?
Caller i hvis villain better 24$ på river?

03-03-2010 22:28 #2| 0

Jeg synes flat er bedst langt ofte preflop, der er ikke meget "spille poker i det". Man behøver ikke raise hver gang man skal spille en hånd =)

Jeg folder river, hvis jeg ikke selv kender grunden til jeg ikke gør.

03-03-2010 22:35 #3| 0
OP

Hehe køligt svar.

Argumentet for hvis man eventuelt skulle calle river er vel, at vi spiller vores hånd mere eller mindre face up og at vi aldrig kan have en skarp handske her og at villain VED dette :)

03-03-2010 23:39 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Fold ser fint ud på NL100 her medmindre du har set ham være helt syg førhen..

03-03-2010 23:39 #4| 0

Hvorfor kan vi ikke have A9s, AJ, AQ, AK, 55 og 44?

03-03-2010 23:46 #6| 0

Fold preflop imod hvad du ser som en bare nogenlunde regular, uanset om du har en plan om at spiller pokEZ postflop eller ej. Den her situation viser rigtig godt hvorfor - du faar simpelthen saa svaert ved at spille en haand som denne profitabelt oop.

Hvis du vil udspille villain foretraekker jeg at calle med SC's. Du kan rent faktisk ramme noget skjult med dem og de har ikke saa store reverse implied odds som ATs.

Som spillet folder jeg uden st0rre betaenkningstid. Overbets er nuts klart st0rstedelen af tiden.

04-03-2010 08:31 #7| 0

Raiser turn for at se hvordan vi står.. i spottet folder jeg..

04-03-2010 08:35 #8| 0
OP

@SS

Det kan vi også godt. Det var derfor jeg skrev: "mere eller mindre".
Men I det her spot er der jo ikke den store forskel på vi har AT eller AQ (Jeg har aldrig flattet AK i det her spot)

04-03-2010 09:10 #9| 0

@Krypto
Raise turn giver kun action fra bedre hænder, så du laver hånden om til et bluff. Skidt IMO.

@Uffe
Du forsvarer ikke din BB vs et 3BB btn steal med ATs? ATs er sqda lysår foran hans range, og indtil river har det absolut ikke været vanskeligt at spille hånden OOP. Selv hvis vi havde været IP kunne vi have stået i samme situation. Hvad er din fold to btn steal? :)

@OP
Sick spot. Med mindre han er vildt snedig og gør dette med AK+ fordi han ved han intet ligner, så er hans range sygt polariseret. Du havde nok ikke checket river med en 3er, og han ved du har ekstremt svært ved at calle med andet. Hvad er dine egne stats?
Da han er reg vil vi ved call, selv hvis vi taber, få et bedre read på hans tankegang når vi har set hans hånd her, hvilket er godt når vi skal spille ham i fremtiden. Jeg ender nok med at calle fordi jeg er en fisk og fordi jeg elsker hero-calls.

04-03-2010 09:46 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Vil gerne lige tilføje at preflop fold aldrig kommer på tale.. :)

04-03-2010 09:49 #11| 0

WP, now fold.

04-03-2010 10:10 #12| 0

Well, jeg caller sgu river.

Hans bettingsize ligner jo obv nuts eller nada.
Yes, han kan snildt VB'e to par combies sådan her, men hans turn bettingsize giver ikke megen mening så, med mindre han klonkede river (og jeg kunne forestille mig at han ofte checker fx A2 bag på turn).

Der er obv nogle 3'ere i hans range - 63s giver fx god mening, men det samme gør et turned flushdraw.

Derudover er jeg enig med OP i, at vi i langt de fleste tilfælde har en hånd som den vi har i den specifikke situation, hvilket modstanderen formentlig også godt ved.

Jeg tvivler på at han tager den bettingsize (turn + river) med fx AK.

04-03-2010 10:27 #13| 0

Altså preflop fold er det sygeste jeg nogensinde har hørt. Argumenter som at "her kan du bare se hvorfor", betyder jo bare at du ikke på nogen måder kunne drømme om at blive bedre, og folder den bedste hånd all day long i de fleste spots. ATd spiller mere end pænt mod en button opening range.

Det man kan lære mest af det her spot, er at sørge for at merge nogle stærke hænder ind i sin range her, og CRAI river i de fleste spots. Så stopper folk helt automatisk med at synes det er grineren at tage den her linje mod dig,

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar