NL100 TP+FD turn beslutning

#1| 0

Dimiñeko32 er bordets donk
Jinxed_lol er ny, 17 hænder 38/19/4 - Har ikke så meget på ham.

Jeg vil gerne spille multiway med donk i potten IP med J9s. Jinx lead kan betyde 3 ting. TP og de mere sandsynlige set/fd imo. Er lidt i vildrede om vi skal ind her. Vs. flopped set er vi døde, vs tp/fd er vi ok inde. Fyr nogle kommentar :)

$100.00 USD NL Texas Hold'em
Table Table TH 1639 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 2: Hero ( $120.25 USD )
Seat 3: Dimiñeko32 ( $53.85 USD )
Seat 5: Jinxed_lol ( $99.00 USD )
Hero posts big blind [$1.00 USD].
Jinxed_lol posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J 9 ]
Dimiñeko32 raises [$3.50 USD]
Jinxed_lol calls [$3.00 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, 9, 7 ] pot 10.5
Jinxed_lol bets [$7.00 USD]
Hero calls [$7.00 USD]
Dimiñeko32 folds
** Dealing Turn ** [ 7 ] pot 24.5
Jinxed_lol checks
Hero bets [$12.00 USD]
Jinxed_lol raises [$37.00 USD]
Hero raises [$97.75 USD]
Jinxed_lol calls [$51.50 USD]

13-11-2010 10:11 #2| 0

donken kan vel godt kalde med 68, 57 oop? Og med 55? ville han bette A7 oop efter flop? Jeg folder altid her.
spiller dog kun NL30/NL50 ellers PLO. Bare et bud :)
Den er svær uden reads....

13-11-2010 14:39 #3| 0

Jeg forstår ikke helt din linje.

Hvorfor raise turn? Du har en svag hånd med showdown value, som umiddelbart har bedre chancer for at forbedres efter næste kort end at blive stærkere. Hvad opnår et raise, udover at overreppe din hånd?

Jeg mener at et flop-raise havde været mere interessant. Du vil gerne have donken med på flop - men dit top-par mister jo også lidt styrke multivejs til turn. Flop er lidt meh.

13-11-2010 14:47 #4| 0
OP

Jeg synes egentlig flop er fin, da donken får mulighed for at splashe ind over eller bygge potten større hvor jeg så kan reshove og komme ind 3vejs eller noget i den duer, også har min tpfd gode odds.

Skyder turn, for value vs andre fds/tps som kan være i hans range i det han leader flop. Der er jo ikk super mange kombis tilbage i hans range udover fd, da jeg blokker 99 og der ligger 77 der ude. Ergo kan vi snævre den ind til 55/86 eller mere likely fd, som vi gerne vil have ind nu.

Raiser jeg flop, tror jeg at jeg skubbe alt deres lort ud. Jeg sidder altså IP og kan styre potten med TPFD, som er en stærk hånd, dog kan man så argumentere for at jeg skal få stacks ind, inden det bliver ugly og der falder scarecards.

13-11-2010 15:55 #5| 0

Vil du uddybe dine tanker bag turn 3bet?

13-11-2010 17:14 #6| 0
OP

Emmhh ja, det er jo der jeg er lidt i tvivl. Men som beskrevet ovenfor, så better jeg turn for value, da han nu repper tyndt, og mest likely på fd, også vil jeg gerne ind, derfor ligner det også en fd fra ham på turn, der vil CR for at få flere penge ind.

Meeeen jaaa, synes bare turn er svær, grundet vores hånd, og at villian nu repper tyndt.

14-11-2010 02:40 #7| 0

Kan være jeg er for træt til at analysere, men...

Du vil gerne spille IP med J9s vs donken? Hvordan skal vi komme til det når du sidder i BB og donken sidder på knappen?

fint at kalde floppet.

Check turn bag. Jeg mener det er lige tyndt nok at bette for value her, og vi får aldrig noget bedre til at folde.

Som spillet - tror du selv han CR med et flushdraw(/evt straightdraw) når boardet lige er parret?

15-11-2010 17:09 #9| 0

Villain repper nuts/air og du vil 3bette turn?

Generelt er det skidt at raise ind i en polariseret range, og i det specifikke spot vil jeg langt hellere calle og calle river, så villain kan bluffe stakken med AXd/T8/KQ/whatever. Hvis du 3better turn eliminerer du den chance fuldstændig.

Villain skal desuden være retarderet for at CR/call et draw på turn, når bordet parrer, og han skal bruge 25% equity.

15-11-2010 17:33 #10| 0
OP

@ace og rasken
Gode argumenter. Så heller checke bag og c/c river eller ville i hellere b/f river, hvis vi bliver checked til igen?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar