Hero ses som lidt tight, 19/16/2 3b 8, har ikke nogen dynamik eller andet udover jeg har 3b skurk pf en del som resteal.
Skurk er over 1600 hænder 26/21/3, cbet 74, cbet2 57, WTS 31, w$sd 48, w$sd when bet/raise river 34. Skurk holder ofte til på nl200, dog kommer han ned i nattens løb og grinder nl100. Har ikke de vilde noter på ham ud over at han spiller solidt, leader KQ på KQ9 board og reraiser ligeledes, hvor jeg har slowet ham lidt og fået stacks med TJ og AA hvor bordet parre, men det er nogle sessions siden.
PF kan 3b, men er ikke så glad for det, da jeg har 3b ham en del, og han nu er UTG, og jeg må folde min hånd til 4b hvor jeg ellers gerne skulle bruge den type hænder til at hente value fremfor at bruge den som 3b bluf.
Flop kan ligeledes raises, men igen, han skyder ofte turn og jeg må formode at det her rammer hans utg range, hvor min hånd ofte kun vil kunne suge til flush.
Turn er rar, eller er den?
River? Generalt synes jeg flere og flere regs bare better tungt på livetløs på flere streets uden egentligt at tænke over hvad fanden modstanderen repper og hvad der gider betale tæt på pot bet, men på det her board er det self ok. Jeg ved faktisk ikke om vi skal calle river her, selvom det er ret std for ham at fyre de her betsizes afsted. Synes det er lidt klamt bet, eneste jeg slår er AK/KQ/QJ/TJ. KJ/AQ/JJ/KK/TT er jeg bagud til og KT splitter vi. Med blockers har han JJ/AQ tilbage.
Nå det var lidt af mine tanker. Hvad siger PN? Kommentar til det hele hvis i lyster ;)
0.50/1.00
Seat 1: Hero (100.00)
Seat 2: BOMG (15.05)
Seat 5: mandzo (229.86)
Seat 3: VICIOUS936 (152.18)
Seat 4: Skurk (100.00)
BOMG posts the small blind of 0.50
VICIOUS936 posts the big blind of 1.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K♠ T♠]
Skurk raises 3.50
mandzo folds
Hero calls 3.50
BOMG folds
VICIOUS936 folds
*** FLOP *** [J♠ 6♠ K♦] pot 8,5
Skurk bets 6.37
Hero calls 6.37
*** TURN *** [J♠ 6♠ K♦] [T♦] pot 21,25
Skurk bets 15.93
Hero calls 15.93
*** RIVER *** [J♠ 6♠ K♦ T♦] [5♥] pot 53
Skurk bets 39.82
Hero?
NL100 TPFD vs reg
River er insta-betalt-phil-helmuth-style
Han bareller turn ofte og han har lav W$SD, specielt når han better/raiser. Snap-call og post i bad beats næste gange :)
Jeg synes din linje er fin. Jeg kan bedst lide at kalde flop med TPNK+fd da vi ret sjældent kommer godt ind på floppet. Jeg har dog ikke noget imod at raise turn allin -- der er ret mange draws ude og mange af disse draws vil betale af da de ofte er big draws (TP+gutter, TP+OESD, par + fd, gutter+fd, etc etc).
Jørn
Tilter over villains fancy betsizes. Synes også at din linie er helt fin såfremt du betaler river. Hvis jeg var villain i hånden, ville jeg i øvrigt også bette mere river, hvis jeg havde noget, som kunne slå 2 par, da din range har mange 2 par kombinationer.
@Dimensiom - jeg er ret sikker på, at villain bare trykker på 3/4-pot knappen, så der er såmænd ikke noget fancy over hans sizing. I øvrigt har jeg svært ved at se vores mange 2par-kombinationer... med undtagelse af J10 og det vi har, er der vel ikke mange 2 par, vi spiller på denne måde, måske med undtagelse af KJ en sjælden gang, men top2 på floppet kommer vel oftest på nakken af c-bettet.
Jeg er i øvrigt med på Thyssens vogn mht. at raise turn, hvis vi bare skal balancere vores raising range her, så vi ikke kun raiser nuts på fjerde, er dette en oplagt hånd at gøre det med. Som spillet imod denne type spiller, bliver nok nødt til at betale, men jeg er enig i, at han yderst sjældent VB'er dårligere i spottet, så reelt slår vi som oftest kun blæset.
Hvad så HVIS vi beslutter os for at gå aggro og spiller for stacken på flop, bliver jeg så owned for mange gange af AK/KQ? Men på den anden side, så blocker jeg dem også. Hvor meget skal jeg ligge i de blockers?
@ Thyssen
...Jeg synes din linje er fin. Jeg kan bedst lide at kalde flop med TPNK+fd da vi ret sjældent kommer godt ind på floppet...
Hvilke FD's kommer du så ind med? Vores FE sammen med en stærk hånd er i mine øjne fint, ligesom det er svært at få action når der falder en ♠ på turn.
Eneste argument jeg kan se for at flatte er at vi netop kan få Villain til at skyde igen, men har vi lyst til at betale af med TPNK når vi oftest ikke får nævnte action når flushen kommer.
@CHJ
Vi kan have slowplayed KJ,K10,J10 og sågår 65s, så der er masser 2par kombinationer. Iøvrigt synes jeg, at du modsiger dig selv lidt. Hvis du mener, at vi ikke har ret mange 2par kombinationer i vores range, hvorfor vil du så ikke valuebette light imod os?
Er måske agro bandit, men jeg RR til 25 og kalder shove, hvis han kalder mit flop RR, vber jeg 50% pot på turn og er self committet.. rest på river...
@Jensen
Hvorfor vil du have FE med top-par-middel-kicker? Vi har ofte best-hand-best-draw, så jeg ser absolut ingen grund til at få villain til at folde.
På turn er der derimod value i at raise, da der er mange hænder dårligere end vores som får svært ved at folde (QJ, KQ, AK, AA, JT, diverse ♠♠ og ♦♦).
Jørn
@Dimensiom - som skrevet tidligere er vores 2par-combier reduceret til det vi har eller J10; meget sjældent KJ, idet vi raiser floppet meget ofte med top2 her og 65 har jeg umådeligt svært ved at se, hvordan vi skulle komme til 5. kort med...
Nu er mange selvfølgelig en relativ størrelse, men jeg synes ikke det er specielt mange kombier.
Det kan være en god ide at se på hans river aggr. frekvens i denne hånd, for at afgøre om vi skal raise turn. Nogle spillere har en meget høj cbet% på flop+turn, mens deres ærlighed stiger på river hvor de sjældnere sender stacken ind. Hvis hans river aggr. er lav, så kan jeg lide at raise turn, da vi ikke kan forvente at få værdi fra bluffs på river, og dermed straffer hans dominerede draws/hænder. Hvis den er høj må han med en vis frekvens 3 barr. bluffe også på boards som dette. Så holder vi værdien af disse bluffs inde, samtidig med at han stadig stacker af med KQish.
Syntes du spiller hånden fint og som Thyssen caller jeg som spillet river.
Syntes især dit flop call er godt, mange vil tænke "jamen vi har FD og endda TP..... RAAAAAISE" Men husk på, at vi først og fremmest har en hånd med fornuftig showdown-value, hvorfor lave den om til et bluff?
En god øvelse er at prøve at se hvordan hånden spiller mod de forskellige typer af hænder villan kan have:
Bluff: (air, gutshot osv.) Jo et flop som villan meget ofte CB´er, og ja den giver vel sig selv, er han ude i et bluff, så er call jo at foretrække frem for raise, da vi så giver ham muligheden for at bluffe videre (hvilket han ofte gør på så vådt et bord), mens han vel folder 100% til vores raise = call langt bedre end raise.
Marginal made hånd: (TPTK og ned) Reelt kun KQ og AK der p.t. slår os og spørgsmålet er om vi kan få ham til at folde disse (næppe AK og KQ, kræver i hvert fald mere en et enkelt raise med alle de draws der er derude). Resten af hans made marg. hands, hvilket er langt hovedparten, ønsker vi jo igen ikke han folder, hvilket han nok for en stor dels vedkommende vil gøre. Ulempen ved call frem for raise er dog, at vi næppe får særlig meget betaling hvis vi completer vores flush, men vi må forvente det mere end opvejes af fordelene = calle bedre end raise
Monster: (2 par +) Vi sparer lidt de gange vi ikke rammer vores flush og eks. folder til hans riverbet eller ikke kommer AI, omvendt får vi nok ikke altid lige så gode betaling de gange vores flush eks. completer på turn = marginal forskel på vores linie, dog giver call mindre varians
Draw: De fleste draws er dårligere FD og Q10 er eneste str8-draw. Her vil det selvfølgelig være at foretrække at få pengene ind, da vi er rigtig langt foran villan og vi samtidig sikre at vi får fuld betaling når den ikke completer. Spørgsmålet er så om han er typen der går AI mod et raise på flop med sine ej-nut-draws, eller han bare caller og folder turn hvis den ikke completer. I så fald vil et call reelt være min. lige så godt som raise = raise lidt bedre end call
Konklusion: Call må klart være at foretrække frem for raise.
Ovenstående er en rigtig god øvelse at prøve at lave i forskellige situationer. I starten kan du ofte ikke nå det mens du spiller, men prøv at marker nogle hænder og så bagefter sæt dig og løb dem igennem. Efterhånden får du så erfaring nok til at kunne gøre det mens du spiller.
@ Thyssen
Jeg er enig, men misforstod nok lidt, da jeg egentligt fokuserede på "...da vi ret sjældent kommer godt ind på floppet.."-delen af din sætning.
Jeg mener at vi sjældent kommer skidt ind her (vi kompenseres ihvertfald af FE for de gange hvor han er foran), men klart at vores hånd mod de fleste Villains spiller bedst ved at kalde floppet og få flere penge i potten på efterfølgende streets.
@Jensen
Det er korrekt at vi sjældent kommer skidt ind, men vi kommer yderst sjældent ind som stor favorit og vi får aldrig villain til at folde hænder som er bedre end vores.
Hvis vi istedet har QT♠, AQ♠ eller lignende, så er vi mere interesseret i fold equity da vi ofte ikke har den bedste hånd og med en aggressiv linje, så kan vi folde bedre hænder ud (så som TPNK, Jx, andre små par etc). Men med TP+fd så giver det ingen mening at forsøge at folde TPNK, Jx eller andre små par ud, da de typisk har 1-2 outs mod os samt i mange tilfælde grimme reverse implied.
Havde vi haft AK♠ så giver det lidt mere mening at spille aggressiv da KQ og KT ofte giver os action. Jeg vil dog ofte også spille AK♠ passivt her.
Det er formentlig +EV at komme allin på floppet med KT♠, men jeg tror det er >EV at spille passivt på floppet i dette spot med mindre vi har nogle syg dynamik hvor villain vil autoshove any draw, any king og any jack mod dig.
Jørn