NL100, TPGK møder click CR på turn

#1| 0

Ingen reads på villain, da jeg har næsten lige sat mig. I hånden her er jeg på button.

1. Skal turn bettes her? Jeg vælger at skyde igen for at beskytte min hånd, selvom turn-kortet er skidt for mig. Jeg frygter primært flush-trækket.

2. Hvad gør jeg ved villains raise?

3. Er min betsizing ok?

- mikelkel72 sitting in seat 1 with €65.76
- Hero sitting in seat 2 with €114.86 [Dealer] <-------Hero
- robustor sitting in seat 3 with €278.78
- Villain sitting in seat 4 with €71.29 <----------Villain
- stefan_74 sitting in seat 5 with €35.90
- Langer34 sitting in seat 6 with €43.40

robustor posted the small blind - €0.50
Villain posted the big blind - €1.00
** Dealing card to Hero: Q, 10
stefan_74 folded
Langer34 folded
mikelkel72 folded
Hero raised - €4.00
robustor folded
Villain called - €4.00

** Dealing the flop (pot 8,5): 7, 10, 4
Villain checked
Hero bet - €6.00
Villain called - €6.00

** Dealing the turn (pot 20,5): 6
Villain checked
Hero bet - €13.00
Villain raised - €26.00
Hero ?

28-12-2007 13:37 #2| 0

Jeg mucker her hver dag readless.. Det er standard monsterhånd fra villain.

Fint du better turn da villain ik skal have gratis draws.

Byder nok 16-17 stykker på turn btw.

28-12-2007 13:41 #3| 0

Villain har sikkert remt sin dejlig 77 og dermed trips så fold

28-12-2007 13:41 #4| 0

Som koller...

Readleas folder jeg her.. Et check-click raise er som regel en god hånd og du har kun QT, så jeg et fold er et godt move..

28-12-2007 14:09 #5| 0

Easy fold

Check-call flop og check-click turn betyder næsten altid monster

28-12-2007 14:21 #6| 0

Jeg leader såvel flop for 7,5-8 og betaler han det er potten størrelse på 24-ish på turn, hvor jeg stikker en 19-20 stykker ud og instamucker til any action.

28-12-2007 14:26 #7| 0

Fold>fold>FoLd

28-12-2007 14:31 #8| 0
OP

@koller

Hvorfor byde så højt? Et bet på 17 giver villian pot-odds på 2,2:1 og det giver kun sjældendt et kald fra netop flush-draw, som jeg jo i virkeligheden ønsker. Dvs. villain mucker sit draw og spiller derfor sin hånd korrekt. Samtidig risikerer jeg med den betstørrelse at miste en større del af min stack når nu villain viser styrke og jeg mucker til hans CR. Er villain på flush-draw med et overkort kan jeg begynde at se pointen, måske det er sådan et draw du beskytter din hånd imod.

Et bet på 13 eller mindre giver villain potodds 2,6 eller bedre, og der er lidt større chance for at han caller og dermed spiller sin hånd forkert. Samtidig mister jeg en smule mindre, de gange jeg bliver nødt til at mucke til villains CR.

Størrelsen på de turn bets som nogen gange foreslåes herinde er som oftest i den høje ende i lignende situationer. Jeg synes det er fundamentalt at få fat i dette emne, og jeg mener at jeg sagtens kan være forkert på den i ovenstående argumentation.
Jeg håber vi kan dykke lidt ned i ovenstående problematik og få nogle gode saglige argumenter med udgangspunkt i denne hånd.

28-12-2007 14:39 #9| 0

@sakii

Jo flere draws, jo højere bet.

Der kan være adskillige str8 draw ude, og vi bliver ofte nødt til at betale river selvom str8 draw eller flush draw completer da vi ellers for let bliver bluffet ud. Løsningen på dette er at lade villain betale så meget på turn at vi ved vi ofte kan kalde river profitabelt selvom str8 eller flush draws completer.

Bet sizing afhænger altså af bordets tekstur:

27Q, kun flush draw, vi better måske 2/3 - 3/4 pot
67Q, både flush og str8 draw, vi better 3/4 - 4/4 pot
678, ekstrem drawheavy, vi better 4/4 pot eller mere

Tilsvarende på turn bortset fra at vi normalt kan sænke betsizes lidt da der kun kommer et kort mere.

Jørn

Edit: koncepter som ovenstående er beskrevet i Sklansky & Millers: NL HE Theory & Practice

28-12-2007 16:00 #10| 0

Easy fold - og ja skyd en anelse mere turn da der er draws.

Standard monsterlinie fra villian.

29-12-2007 00:39 #11| 0
OP

@Thyssen

Jeg har læst dine gode argumenter og afsnittet på side 47 i TAP. Jeg kan nu se hvordan dette koncept skal bruges samt hvorfor det forholder sig således.
Det er jo selvfølgelig de implied odds som spiller ind, i og med at jeg ikke kan sætte villain på det præcise draw og derfor en gang i mellem betaler af på river. Villain skal derfor have lov til at betale noget mere end de umiddelbare pot-odds.
På side 51 skriver Sklansky om Multiple Possible Hands og at man nogle gange må lade villain trække profitabelt, såfremt han har mange outs. Så længe at villain så også trækker uprofitabelt hyppigere, vil den samlede forventning være positiv. Samtidig ignorerer Sklansky så også betting på river, hvilket han slutter afsnittet med at gøre opmærksom på.
Jeg tror måske det var disse to kapitler jeg have fået mixet sammen og ikke rigtigt havde den rigtige forståelse.
Jeg er med denne tråd blevet mere klar på teorien bag bet-sizing i situationer hvor villain kan have flere draws.
TY Thyssen og øvrige postere.

I situationen foldede jeg også på turn.

/sakii

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar