CO spiller 20/16/4, raiser first in 24% fra CO, folder 77% til 3bets. Han kalder nok lidt mere light da vi er dybe.
Hero spiller 24/20/3,5 med overall 3bet på 6%. Fra blinds mod steals er den 12% (altså mod CO, BTN og SB sammenlagt, selvfølgelig mindst mod CO).
Jeg spiller generelt rimelig solidt straight forward. Value better når der skal value bettes og bluffer i standard gode spots. Det bør ca. være dette image han har af mig.
Flop og turn er standard. Value better/shover I river?
SB: $121.83
Hero (BB): $278.76
UTG: $109.91
CO: $205.67
BTN: $321.30
Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K♥ A♦
1 fold, CO raises to $3, 2 folds, Hero raises to $12, CO calls $9
Flop: ($24.50) T♣ 9♠ A♥ (2 players)
Hero bets $17.46, CO calls $17.46
Turn: ($59.42) J♣ (2 players)
Hero bets $43.06, CO calls $43.06
River: ($145.54) 7♥ (2 players)
Hero?
NL100 TPTK 3bet pot OOP 200BB
Hey chef,
Ad, den er klam. Umiddelbart kan jeg kun se, vi slår QJ, og jeg må indrømme, jeg ikke er meget for et river shove.
Er han god nok til, at vi ikke kan lave et block-bet?
Multitabler han? Hvordan responderer han normalt på turn med en god hånd og en draw-handske i en 3bettet pot i pos?
Er der andre, der har noget at deltage med?
Ligner et relativt nemt c/f ud fra info.
Hvad med AQ, umiddelbart den jeg synes er mest sandsynlig, dernæst QJ.
Er han god nok til, at vi ikke kan lave et block-bet?
Jeg er ikke sikker på hvordan han vil respondere til blockbet med QJ fx, men det er jo ret skidt hvis han shover. Jeg tror dog umiddelbart at der er lav sandsynlighed for at han vil bluffe-shove mod et block-bet.
Han kan måske godt ofte finde et call frem med AQ hvis jeg siger $40.
Multitabler han? Hvordan responderer han normalt på turn med en god hånd og en draw-handske i en 3bettet pot i pos?
Ja han multitabler. Jeg ved ikkk præcis hvor mange, men i hvert fald mindst 4, og nok mest sandsynligt 6-8.
Jeg har ingen brugbar erfaring med hvordan han normalt spiller i 3bettede pots.
Åh ja AQ, jeg må få sovet noget mere, så jeg er opmærksom :)
Ty for info. Umiddelbart er jeg mest for et 80ish bet. 40 er muligvis et leak, men hvis en ukendt siger det med den aciton på det board, ryger resten nok ind herfra. Også fordi vi ikke rigtigt repper en 8er.
Anyways, jeg synes, det er et klamt spot, men jeg ved snart ikke, om check eller block 40 er bedst.
Hælder mest til en blokker.
Jeg ved sku ikke om jeg synes turn bet er standard, hvad regner du med du kan 3 streete her? Som spillet ved jeg sku ikke helt heller, cf ish bliver nok det bedste, eller block bet.
Turn er helt klart standard bet. AQ, QJ, QT kan vi sandsynligvis få betaling fra, og andre som han folder har god mulighed for at suge, så dem skal vi selvfølgelig beskytte mod.
Turn er IKKE et standard bet 200 bbs dybe. Jeg ville også passe på med at konkludere, at villain kalder mere light jo dybere I er. Det er ofte rigtigt, hvis ikke vi regulerer vores bettingsize til stacks, men det ser ud til du gør, da det er et semistort 3bet du laver.
Jeg checker turn, caller hvis han skyder. Skyder river hvis den gør check-check.
No way villain caller et bet med noget vi slår nu, medmindre han er showdownspasser. C/f virker mest oplagt. Jeg går ikke udfra han er fancy nok til at lave en marginal handske om til et bluff.
Checker selv turn og better river hvis han checker turn også.
Som spiller C/F river - du slår intet han better her.
Er det ikke sådan lige i den optimistiske ende at mene turn er helt klar standard for at få et call fra det eneste top par du blocker, og så ellers bare for fuld rebekka gutshot + par der skal dobbelt peele?
Jeg mener turn er et helt klar check, med mindre jeg har store reads eller nødvendig dynamik til at kunne blive betalt af med 100% sikkerhed af værre hænder.
Ehh, så I better kun nuts på turn eller?
Så skal vi da til at spille :)
Nej vi better ikke kun nuts på turn. Tilgengæld er det vel selv klart for en gut som dig der har været med i gamet længere, at NL100 har en dynamik der ikke er det samme som andre limits, derfor vil det oftest være at butche sin hånd.
:)
Well, jeg vil helst ikke være for enig eller for uenig med nogen, men hvis du mener potcontrol, kan det være, vi kan blive enige.
joonas, vil du venligst forklare din plan med hånden i stedet for at komme med skjulte, halvtomme bemærkninger.
Arrogance er fin, men så skal du have noget at ha det i.
Jeg har ingen arrogance, det har du derimod, da det skinner helt igennem dig og din mate er super enige om at bet turn bare er det bedste, og du derfor lige skal ind og understrege hvor sej du er fordi du better turn. Nu søger du jo bare en konflikt med vilje, lad da vær med det :)
Ja, min plan er potcontrolle turn, igen da jeg mener det er langsøgt at en NL100 spiller uden dynamik og reads skal kunne calle noget dårligere på turn.
På floppet er SPR = 8, så det er tæt på at være autostack off med AK på et Axx board. Hvis villain er nitty i showdowns, så er det nok fint at tage et street ud, og så foretrækker jeg at checke floppet. Det er sjældent villain vil byde det flop med air, da han ofte vil være bange for at vi slowplayer / potkontroller Ax -- effektivt tager vi dermed et street ud og vi kan i stedet byde turn og river.
Jeg har dog heller ikke noget i mod at byde flop og checke turn, da det ligner vores air linje.
Som spillet ved jeg ikke hvad jeg gør på river... Jeg tror egentlig c/f er bedst, men hvis villain er non-tænkende multitabler, så er jeg med på et $50 blockbet.
Jørn
Er jeg den eneste der ikke kan li at 3-bette AKo OOP deep?
Vi får jo sådan ca. altid et vammelt spot, eller en lille pot, og det er hånden sådan set et fint bevis på.
Jeg bytter den i hvert fald hellere ud med lave par og SC's, og naturligvis stadig de andre monstre.
Som spillet synes jeg egentlig river-mos er fint nok, selvom river er en anelse klam.
Alternativt kan du både checke flop og turn(altså kun en af dem, men valgfrit) for andre fine linier.
MVH Skod
Jeg better river for value 9/10 gange her, desværre har du ikke givet os så god mulighed for at c-f/b-f river, for jeg syns din betsizing er lige lidt i overkanten, når vi tænker på det er en 3bet pot. Her plejer 1/2 pot være helt ok på de fleste streets, og så kan vi bette alle 3 streets og folde river med god samvittighed. Villain raiser er formenligt ikke skrap nok til at raise andet end str på river, som han ikke har ret ofte her, så det er river er et standard bet-fold. Jeg checker kun river her, hvis jeg ved han bluffer i det spot, oftere vil han dog checke busted draws, AQ+Axs efter, og vi misser value.
Jeg ku godt fristes til at checke flop, alternativt turn for at holde potten lidt nede, men stort set aldrig river