NL100: TPTK alternativ linje

#1| 0

Villain er temmelig nittet preflop, men virker ganske god postflop. Han spiller 19/17, fold to 3-bet 89%, hvilket er den primære årsag til at jeg flatter preflop. Derudover lader det til, at BB ved, at Villain folder en del til 3-bets, da han har 3-bettet ham meget. Villain c-better 79% (hvilket selvfølgelig til dels er at resultat af hans temmelig stærke range preflop).

Han virker generelt til at floate en del, og han folder da også kun til c-bets 29%, så jeg formoder, at han er i stand til at spille tilbage (oftest ved float) på et board som dette hvor jeg repper 6 value combis.

Han ser nok mig som 26/21, 3-bet 8%, fold to c-bet 48%.

Hvad foretrækker i vs hans flop 3-bet?

***** Hand History for Game 10861658701 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 07, 08:30:44 EDT 2011
Table Table 201593 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: Hero ( $113.67 USD )
Seat 6: HansLanda ( $100 USD )
Seat 2: MVAgustaSPR ( $88.43 USD )
Seat 5: MsLuck ( $105.13 USD )
Seat 1: Villain ( $104.14 USD )
Seat 4: olTlo ( $123.57 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
olTlo posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A K ]
MsLuck folds
HansLanda folds
Villain raises [$3 USD]
MVAgustaSPR folds
Hero calls [$2.50 USD]
olTlo will be using his time bank for this hand.
olTlo folds
** Dealing Flop ** [ 4, A, 8 ] Pot: 6.65
Hero checks
Villain bets [$4.98 USD]
Hero raises [$13 USD]
Villain raises [$25.45 USD] (til 30.43)

22-09-2011 03:41 #2| 0

Hvis du går død mod den pågælgende villain i dette spot, foretrækker jeg helt klart at sende den til midten på floppet. Der er en del actionkillers på turn og vi vil ikke give ham muligheden for at checke turn bag gratis med draws.

Om jeg folder flop er meget dynamik og villainbaseret.

22-09-2011 10:47 #3| 0

Nu folder han 89% til 3bs over hvor stor sample?

Men, stadig synes jeg det er skidt ikke at 3b AKs fra blinds vs knap. Hans range er imo bred selvom han spiller 19/17, så åbner de altså også SCs/SGs/PPs/Ax lort. Hvor han stadig kan calle med en del som du slår. Mener det her er et spot som hedder 3b pf og evt fold til 4b alt efter historik.

Jeg går ud fra du raiser flop for value? I så fald, vil jeg gerne høre hvilke hænder Villian caller med og hvilke han raiser i dit hovedet? Best case, er du er inde mod dårligere A, men dem reraiser han nok næppe, ihvertfald af det jeg har set på NL100. Så er der gutter +fd, kan han raise, men måske vælger han ofte at floate dit raise + turn med den slags hænder når han er floathappy. Så er der 2par kombier + sets. Enig i at han nok cbetter for meget, men kan ikke lide at CR på Ax boards mod en 19/17 der cbetter for meget, så er det bedre at gøre på lave boards imo. Disse spots er call call call og håb han barreler med A skod kicker som ikke mere du har mange Ax i din range fordi du bare har kaldt pf.

Uden mere dynamik mellem jer folder jeg til reraise. Hvor tit CR du her vs villian? Repper du for tyndt i Villians hovede, kan det være fint, men ellers ikke. Det kommer imo meget an på hvordan HAN ser dig.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar