NL100: TPTK i blind battle

#1| 0

Jeg har her til aften spillet en hånd, som jeg tror, jeg får spillet helt hen i vejret. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvordan andre ville spille den.

Villain er regular og multitabler. Jeg har ikke noget decideret read på ham, men mit umiddelbare indtryk er, at han spiller en nogenlunde omgang TAG-poker, og måske også kan spille lidt tilbage på én...

Jeg poster hånden i bidder, så svarene ikke bliver farvede af mit spil i første omgang. Vi tager den i første omgang fra floppet, hvor villain raiser mit c-bet. Hvad gør hero?

ProBlomme sitting in seat 1 with $154.96
daveintubes sitting in seat 2 with $99.00
NUQuattro sitting in seat 3 with $104.53
G0Gators sitting in seat 5 with $97.00
Voivittu sitting in seat 6 with $147.89[Dealer]
ProBlomme posted the small blind - $0.50
daveintubes posted the big blind - $1.00

** Dealing cards to ProBlomme: A, 10
NUQuattro folded
G0Gators folded
Voivittu folded
ProBlomme raised to $5.00
daveintubes called - $5.00

** Dealing the flop: 4, 3, 10 Pot: ~$9.5
ProBlomme bet - $6.00
daveintubes raised to $17.00
ProBlomme ?

Fold? Raise? Call? Gerne med begrundelser, tak :)

Blomme

03-07-2008 03:16 #2| 0

Jeg caller. Havde floppet været mere oplagt til draws ala T94 havde jeg reraised ham. Men her kan jeg ikke lige se hva vi skulle få ud af det; Han folder alt vi slår og caller med alt der har os beat.

Fold kan aldrig komme på tale, og slet ikke når villain formodentlig er tænkende, da han ved at du cbetter rigtig mange flops og ikke nødvendigvis har en made hand på dette flop.

Turn check/folder jeg nok ofte, da jeg ikke forventer at villain better igen med en hånd som ikke har os slået. Jeg forventer at en std. TAG spiller checker bag på turn med hænder som KT/QT/JT/T9 for potcontrol.

Derimod kan jeg godt lide at valuebette river til ca ½ pot, da jeg her godt kan se ham calle med de hænder som han potcontroller med på turn.

\Razga

03-07-2008 10:40 #3| 0

Er det normalt han siger 5 gange BB pre? Fordi når folk gør det, synes jeg altid de har en monster, specielt sådan nogle ABC-tighte pokerspillere.

Jeg vil også hellere RR preflop for at finde ud af hvor jeg står. Ydermere vil jeg også hellere check raise flop, igen for at få mere info. En ok ABC spiller kan sagtens reraise et lead med luft.

Ligenu slår vi kun et bluff, og en over spillet JT,QT,KT. Jeg tror ik på det er +EV at fortsætte her.

03-07-2008 11:16 #4| 0

Den er halvklam da floppet er så tørt. Men jeg caller og ser turn an.

Jeg checker turn og betaler nok et udstik der og c/f river.

03-07-2008 11:32 #5| 0

betaler flop + betaler nok turn, men cf nok river hvis han skyder en 3. bullet

-ingen grund til at åbne op til 5. 4 er mere end nok
-prøv at få bedre reads

03-07-2008 12:08 #6| 0
OP

@Joanna

Du skal nok lige læse hånden igen...:)

03-07-2008 12:13 #7| 0

Razga: "Men her kan jeg ikke lige se hva vi skulle få ud af det; Han folder alt vi slår og caller med alt der har os beat."

Hvis han folder alt vi slår ser jeg det som et fint spot at reraise i for at få potten hjem

03-07-2008 13:02 #8| 0

@noitama

??

03-07-2008 13:17 #9| 0

Jeg vil minimere risikoen for at han trækker til noget og i så fald skal Villain betale for det. Han kan godt have et draw her.

I øvrigt konstruktivt spørgsmålstegn. Jeg gør bare rede for hvordan jeg tror jeg ville spille hånden

03-07-2008 13:20 #10| 0

Hva skulle villain trække til her? Runner runner flush?

03-07-2008 13:22 #11| 0

Kan vi reraise for value er det fint. Jeg tvivler dog og betaler floppet og c/c turn.

Men at reraise med den hensigt at få ALLE hænder vi har slået til at folde for at beskytte os mod 56 er mildest talt ikke særlig god poker.

03-07-2008 13:24 #12| 0

For eksempel straightdraw ala 65 med bagdørsflush

03-07-2008 13:41 #13| 0

For eksempel? det er det eneste...

03-07-2008 13:47 #14| 0

Villain kan også sidde med Toppar og dårligere kicker KT, QT, JT - jeg reraiser floppet her

03-07-2008 14:02 #15| 0

Og alle de hænder folder hvis vi raiser, hvilket er katastrofalt!!

03-07-2008 14:14 #17| 0

Jeg oplever sgu mange der spiller for 100bbs i det spot på Bossen. Desuden bliver vores hånd svær at spille på turn ved blot at calle - der er mange kort jeg helst ikke vil se. Derfor reraiser jeg

03-07-2008 14:14 #16| 0

@alle

Fin diskussion... Hvorfor er der ingen af Jer der tror på et set til villian?
-Ville han slowplaye den på det "tørre" flop?

MivJensen!

03-07-2008 14:20 #18| 0

Jeg hælder nok også mest til reraise.. Synes også et call kan forsvares dog. Jeg tror ikke villian bare caller pre-flop med skiver som JJ, QQ, KK eller AA - ergo så fører vi pt.

UNLESS settet er ramt, som jeg skriver ovenover? Og folder vi så til et re-re-reraise??

MivJensen!

03-07-2008 14:21 #19| 0

@ Miv: Han kan selvfølgelig sidde med et set, men det kan man jo ikke spille efter altid - så bliver man i hvert fald i MEGAnit og skal folde TPTK HVER gang en Vildand bider lidt fra sig - det bliver sgu dyrt i længden. Desuden vil du få svært ved at få nok value når du endelig rammer en monster.

03-07-2008 14:25 #20| 0

@Noa

Hmm, true story! Blev lige overbevist om at re-poppet er det bedste spil.

Men du folder til et all-in? self. ang. af stack-sizes???

MivJensen!

03-07-2008 14:26 #21| 0

razga er spot on :-)

hvis han vælger at spille en "freak of nature" hånd, kan du nemt komme væk på turn.

03-07-2008 14:33 #22| 0

Jeg mener bare at Hero bliver et let offer på turn ved blot at calle. Vi er OOP! Hvad hvis han potter turn - folder vi så? Er planen at check-calle hele vejen og spille for stacken passivt? Villain kan jo få et gratis kort på turn hvis det er planen eller stikke ud. Jeg mener vi bliver tvunget til at træffe nogle svære beslutninger på turn og river - derfor har jeg svært ved at se at et reraise ikke er optimalt her.

03-07-2008 14:44 #23| 0

"Jeg mener vi bliver tvunget til at træffe nogle svære beslutninger på turn og river - derfor har jeg svært ved at se at et reraise ikke er optimalt her."

Det er en forkert tankegang, at raise for at undgå at træffe svære beslutninger.

Poker handler ikke om at sikre sig selv nemme beslutninger, men trække mest mulig value fra sine hænder.

03-07-2008 15:02 #24| 0

ok, det er ikke det eneste argument men derfor er tankegangen da ikke forkert overhovedet. Det handler jo om at få modstanderen til at træffe de svære beslutninger, da sandsynligheden så bliver større for at beslutningen bliver forkert hvilket giver os value.

Men jeg er også enig i at det drejer sig om at trække mest value ud af sine hænder. Det mener jeg man gør ved at reraise floppet

03-07-2008 15:24 #25| 0

@noataima

Det er helt blankt at 3-bette et så dry flop med mindre din modstander er mega-calling station, hvilket IKKE er tilfældet når OP oplyser at villain er std TAG.

I øvrigt er der ingen grund til at 3-bette floppet for value da potten bliver $44 og med eff. stacks på $80 så bliver det ikke svært at få resten ind da vi på turn tager commitment beslutning.

@blomme

Hvorfor raiser du 5x preflop? Du har en "small pot" hånd, så hvorfor "bloate" potten preflop ??

Jeg caller floppet og folder formentlig turn til store bets, da et sådant bet committer os.

Jørn

03-07-2008 16:11 #26| 0

@ Thyssen:

det er muligt jeg har misforstået hvad en TAG er. Men Blomme skriver: "mit umiddelbare indtryk er, at han spiller en nogenlunde omgang TAG-poker, og måske også kan spille lidt tilbage på én..."

I dette spot vil et draw vel stikke ud på turn hvis vi blot caller floppet og checker turn for at vise styrke. Desuden kan en TAG der spiller tilbage på en godt tro at vi har misset floppet og derfor raise vores c-bet. Det er muligt jeg har et leak her men jeg er ikke overbevist.

03-07-2008 16:14 #27| 0

@notaima

Der er ikke noget sandsynligt draw!

03-07-2008 16:35 #28| 0

@noataima

Der er ikke mange draws her andet end 65 og svage draws som 76, 75, KQ, etc.

En TAG spiller er tight-aggressive: dvs. han spiller få udvalgte hænder, men aggressiv når man mener han har en edge i en hånd (enten fordi han har den bedste hånd, det bedste draw eller profitabelt kan bluffe modstanderen). Du ser ikke en std. TAG stacke af med 99 eller T9 her...

Hvis du 3-better floppet så folder han alt andet end hænder som slår os -- så du forvandler egentlig din TPTK til et bluff.

Prøv at sætte dig i modstanderens stol: SB raiser, du kalder med XX, villain c-better et 45T rainbow flop, du raiser, og nu 3-better villain floppet.

Hvad gør du med 56, 67, 99, JT og QQ ?

Hvad gør du så i følgende scenarie: SB raiser, du kalder med XX, villain c-better et 45T rainbow flop, du raiser, han kalder.

Hvad gør du på turn med 56, 67, 99, JT og QQ ? Potten er $44 og eff. stacks er $80, så hvis du better $30 og villain raiser allin, så skal du kalde $50 for at vinde $154 (dvs. 1:3 pot odds).

Jørn

03-07-2008 17:03 #29| 0

@Thyssen

Du tror ik på en villian vil ud og se hvor han står med sine pocket 9s i dette spot???

MivJensen!

03-07-2008 17:09 #30| 0

@Miv

Jo netop. Og hvis vi re-raiser hva gør villain så med 99 her? FOLD 100%. Hvis vi derimod blot caller og så checker turn, så vil villain højst sandsynligt checke bag og vi kan VB'e river hvor han nok har svært ved at smide 99 til et ½pot bet

03-07-2008 18:50 #31| 0
OP

@Thyssen

Jeg better 5xBB preflop, fordi jeg er OOP. Det er vel ikke helt galt?

Blomme

03-07-2008 18:59 #32| 0

razga er spot on i den her hånd(og thyssen men det vel std...) Om jeg folder på turn må være lidt på mavefornemmelsen, men at 3 bette floppet giver ihvertfald ingen mening.

03-07-2008 20:14 #33| 0

@ Thyssen: altså QQ ser jeg ikke som en mulig holding for Villain. Min erfaring fra 200 NL er at der er mange der stacker af med OESD og TP med decent kicker ala KT, QT og JT som er nogle af Villains mulige holdings her.

03-07-2008 20:47 #34| 0

@noataima

Man må beundre dig for at du holder ved dine meninger, selv om du i flere omgange bliver modsagt af nogle af PN's mest respekterede debatører.

Det kan godt være at "mange" stakker af med den slags svage hænder, men OP siger jo specifikt at han mener at netop denne villain er standard TAG. DERFOR er Razaga og Thysssen spot on.

Hvis villain havde været en super mega calling station, så kunne man måske være heldig at få pengene fra ham ved at re-raise floppet, men hvis han vil betale på floppet, vil han nok også betale turn og river, så der er ingen grund til at gå linen ud allerede nu. Hvis du re-raiser, så kommer du til at ligne et over par (du var pre flop aggressor), og så kan du få selv temmelig svage modstandere til at folde deres TPWK.

03-07-2008 21:10 #35| 0

Jeg check/jammer turn.

03-07-2008 21:53 #36| 0

@ SteelChicken: jeg tror der er noget folk misforstår så.... Poker er ikke en eksakt videnskab. Det handler om mange andre faktorer. At Thyssen (som er rigtig dygtig til at forklare pokerens mange facetter som jeg selv lærer meget af) ikke er enig, gør ikke nødvendigvis et andet synspunkt forkert. Jeg giver mit bud på hvordan jeg vil spille hånden og hvad der har fungeret for mig - jeg har spillet imod mange på Bossen som ikke folder eksempelvis KT, QT og JT til et 3-bet i lignende spots. Det er muligt at en anden løsning er mere profitabel men det er jo derfor vi diskuterer herinde - for at lære af hinanden.

Desuden siger OP ikke at han er standard TAG - han spiller en nogenlunde omgang TAG poker.

03-07-2008 22:14 #37| 0

og hvad har vi så lært...???

at man bør spille på bossen?!

04-07-2008 00:02 #38| 0

@noataima

"jeg har spillet imod mange på Bossen som ikke folder eksempelvis KT, QT og JT til et 3-bet i lignende spots."

Spot on!

NL 100 er ime meget anderledes end NL 200 og højere. I NL 100 skal der flyttes chips når vi tror vi er godt inde.

Pøblen i NL 100 folder ikke A4, J3, 55-99 eller sågar AJ til et 3-bet i den givne spot.

IP kunne jeg godt undlade raise at lead - for at inducere spew (en anden kardinalsynd i NL 100) - men oop vil jeg re-raise den mod de fleste inkl aktuelt spot.

Mod NL 200+ villain med en habil 1st level er jeg helt enig i Razgas og Thyssens analyse.

04-07-2008 00:17 #39| 0

!00% med Razga og Thyssen...

Jeg vil gerne have pengene ind på turn :-P

04-07-2008 00:28 #40| 0

@Razga

Mod en TAG tror jeg altså ikke du får det store ud af 3-bette et T9s4 bord, med mindre du vil lave din hånd om til et bluff.
Du bliver aldrig betalt med mindre du er slået eller skurk har mange outs.

@Paula

Tjekker en TAG ikke stort set alle Tx og draws på en næsten turns?
EDIT: Går ud fra en std nl100 TAG skurk kender til pot kontrol.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar