Villian spiller 24/10/3 over et par hundrede hænder. Har dog ikke spillet mod ham før denne session.
Hvad er den optimale linje herfra? Fold? Call og fold til yderligere action? Skub?
** Game ID 1023891656 starting - 2008-07-30 00:34:20
** Yoplait [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - $ Cash Game) Real Money
- schager sitting in seat 1 with $115.74
- reptilsnabb sitting in seat 2 with $75.70
- 000alex000 sitting in seat 3 with $220.30
- Ziento sitting in seat 4 with $126.92 [Dealer]
- loverudh sitting in seat 5 with $118.00 [Sitting out]
- SvenSvin sitting in seat 6 with $96.00
SvenSvin posted the small blind - $0.50
schager posted the big blind - $1.00
** Dealing card to SvenSvin: K of ♠, A of ♦
reptilsnabb folded
000alex000 raised - $4.00
Ziento folded
SvenSvin raised - $14.50
schager folded
000alex000 called - $14.50
** Dealing the flop: 8 of ♦, K of ♥, 10 of ♠ Pot 33ish
SvenSvin bet - $18.00
000alex000 raised - $36.00
SvenSvin?
NL100 TPTK i reraised pot
Folde? ej det synes jeg sq er for weak. Jeg spiller den som <3imo.
Den eneste hånd jeg kan se villan have som slår dig er TT, og hvis han har det så tillykke. Men hvis han er ude i skæg, så giv ham muligheden for at smide mere i puljen ved at kalde flop og så CR turn. Bordet er ret tørt så der er ikke ret mange kort vi er bange for.
Desuden skyder jeg nok lidt mere på floppet a la 22-24
Jeg smider mit 3bet til 12 pf.
som spillet better floppet med en 22-26 stykker og caller rr. c/r turn eller shover
Han ser noget stærk ud, men slipper ikke fra den for 100bb. Ind med dem.
floppet får også lidt mere, 22ish
Hvorfor er folk så vilde med at commite deres stack på floppet med kun TPTK ?
Hvad forventer i at få et call af som i slår på floppet når i skubber?
IMO så stinker det bet langt væk, med odds er for gode til jeg lægger mig, så jeg caller og ser turn an - han har en raise % på 10 preflop hvilket snævre hans range en del ind.
88+ og AK er alle plausible hænder fra hans side.... Tvivler på han caller dit reraise med any K foruden AK. De hænder vi slår skyder næppe turn igen og dem som slår os vil oftes skyde turn igen.
Checker any turn til ham (også en K) og ser hans action an, rart her ville være at vide hans AF på turn (har ikke selv spillet mod ham her på Lads så aner intet om ham). Men det er de færreste som skubber air på turn, specielt på NL100, så derfor giver jeg ham credit uden reads hvis han skubber ind i mig på turn og folder.
Checker han turn, så afhænger det af hvad turn + river kort er, men mest sandsynligt er jeg checker river for at komme til showdown og lære hvad han spiller sådan.
Sugeren
Hvis vi 3better preflop med AK, så går vi altid broke for 100x bb når vi rammer et flop.
Call flop, C/R AI turn.
Smider altså ikke TPTK i en reraiset for 100bb...
Allan
Med den stack Hero har så kan han ikke CRAI.
Efter et call på flop så sidder hero tilbage med 50$ og potten er på 100$.
Så enten skal han calle et rest eller så checker villian bag.
10% PF raise range = AJ+ og alle pairs
Hvis vi bliver sat rest turn, så tvivler jeg på vi er gode vs ovenstående range.... Eneste vi slår er Air eller splitpot med AK.
Men fair nok vi spiller hænder different, men jeg caller ikke turn rest vs en så nittish spiller som ham her.
Sugeren
Jeg raiser AI (nok ikke det smartste move:-)
Villian snapcaller og viser 8T op! Føj :-)
Tager dog lidt trøst i at jeg ikke er den eneste der går broke her...
@Svenningsen
Det er simpelthen et "must" at rykke ind her som du gjorde, fordi det for det første er +ev, også mod en semi nit (KQ, KJ kan også være i hans range)
Han er forholdsvist ukendt, så vi har ikke helt styr på om han har nogle underlige tendenser til at clicke draws osv.
Men nu har du jo en note på ham, såå. wp