Da hånden udvikler sig, har jeg ikke spillet mere end 19 hænder mod villain, hvoraf en størstedelen var 3-handed. Han virker som en tænkende LAG, og han har raised cirka halvdelen af sine hænder preflop. (PFR= 56 (10/19)
Hero har over den korte session 3better villain 2 gange. Første gang folder villain og anden gang 4bet/folder han til mit 5bet shove.
Table Anaheim (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 4: HERO ( $130.05 USD )
Seat 7: tjostolf ( $51.30 USD )
Seat 3: VILLAIN ( $371.50 USD )
HERO posts small blind [$0.50 USD].
tjostolf posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♥ T♦ ]
VILLAIN raises [$2.50 USD]
HERO calls [$2.00 USD]
tjostolf folds
** Dealing Flop ** [ 3♠, T♥, 2♥ ] POT: 6$
HERO checks
VILLAIN bets [$4.00 USD]
HERO calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4♥ ] POT: 14$
HERO checks
VILLAIN bets [$10.00 USD]
HERO calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 2♠ ] POT 34$
HERO checks
VILLAIN bets [$55.00 USD]
Kan vi nogensinde andet end gætte på, hvilket level villain tænker på? HERO har jo en obv. none nut holding, hvorfor vildand kan prøve at skyde mig af her med luft. - Jeg har selv postet et par hænder tidligere, som minder lidt om det riverspot villain er i.
Hvad gør HERO?
Er der eventuelt nogle som CR floppet for at reppe tyndt og få ham til at calle ned med 66, JT eller lignende og samtidig balancere vores CR-range?
NL100: TPTK oop vs overbet river
Jeg CRer floppet anyday, og 3better nok helst preflop også. Super value at hente i det spot!
River folder jeg instant mod de fleste villains, alle er på sådan et "jeg prøver at ligne et bluff" level når de har nice hands.
Preflop er lidt meh pga 130bb stacksizes, da jeg tror hans 4bet-frekvens ville være ret stor, og hvis han caller, så er PSR stadig så høj, at jeg ikke ville juble med armene i vejret, hvis vi skulle få pengene ind på Axx boards (PSR: 6 -- 20$ pot 120$ stacks).
Hvis vi CR er det vel for at komme ind på floppet, hvis villain skulle 3bette :)?
Andre?
3bet (med henblik på at 5betskubbe) er langt mere attraktivt, når vi er 100b dyb. Det samme er CR flop imo - men det er det måske stadig... eller hva?
Han er næsten helt sikkert en vindende spiller med den stak, og det read du selv har på ham. Der er ingen grund til at komme i kampolage med ham med en (semi)troublehand (ATo) lige nu oop, jeg havde smidt dem preflop, og gemt mine kræfter til nogen af de dårligere spillere, og ventet lidt med at spille mod ham, og så gjort det med en mere solid hånd i position. Fuck den smallblind :-)
Hånden er rigtig svær at spille (selvom du rammer) fordi han er formentlig på krigsstien efter jeres nuværende historik, hvad havde du gjort hvis du havde ramt es? Og hvorfor spille en hånd der ikke engang er sjov når den rammer.
Som spillet synes jeg din linie er ok, og jeg vil folde en river. Nogen gange kan man også checkraise floppet, og kalde et skub, fordi jeg tror han er lidt på krigsstien, og kan komme ind over med et draw. Jeg foretrækker nok mest din linie af disse to, med fold på river, men jeg ville ikke have klandret nogen for den anden linie.
@ Pete30
Det er 3-handed action. Syntes umiddelbart ATo er en for god hånd at folde til et UTG raise, som jo samtidig er BTN!
River blir et fold i min bog.
AT virker jo nærmest nuts ved den spillestil i har lagt for dagen. Syntes dog den er lidt klam på riven, og jeg folder og venter på en bedre spot. Specielt når du reelt ikke har flere hænder på river. Tror ofte han har dig i hulen her...
ud fra din passive linje har du jo reelt ingen viden om hans range. ville klart foretrække at teste ham inden i som minimum på turn, for at gøre din egen beslutning nemmere.
@Pete30
Selv om villain skulle kunne finde på at komme ind over med mange draws, så er det sgu ikke det allerfedeste flop at få 127 BBs til midten på imod en villain der sikkert aldrig overspiller en dårligere made hand:
Hand 0: 35.883% { AhTd }
Hand 1: 64.117% { TT+, 33-22, AhKh, AhQh, AhJh, ATs, Ah9h, Ah8h, Ah7h, Ah6h, Ad5d, Ah4h, Ah3h, KhQh, KhJh, Kh9h, Kh8h, Kh7h, QhJh, Qh9h, Qh8h, Jh9h, 9h8h, 8h7h, 7h6h, 6h5h, 5h4h, 32s, ATo }
Spiller hånden som OP og folder river. Kan ikke folde pre flop i den situation som mr drain siger. Når blinds kommer rundt så ofte som de gør, så kan vores range for at spille fra SB altså ikke være så snæver at den ikke inkluderer AT.
Ahh... Det berømte "information bet". Du vil altså bette eller raise for at få at vide "hvor du står"? Og hvad hvis villain fortæller dig at du er slået? Vil du så bet/folde eller endnu værre check/raise/folde din fine hånd?
ok, det er 3handed. Den havde jeg sku lige misset. Ja, så må vi kalde preflop. Desværre må jeg også give dig ret i steelChicken, at det ikke er optimalt at komme ind på floppet, fordi hero har hjerter es, det har du dog ikke taget højde for i din range.
Her er min range, uden at den er fluekneppet totalt, kan man godt se heros hånd ikke er helt god at komme ind med.
Hand 0: 33.497% { AhTd }
Hand 1: 66.503% { AcAh, AdAh, AhAs, KK-TT, 33-22, AdTd, AhTh, KhQh, KhJh, QhJh, Jh9h, 9h8h, 9h7h, 8h7h, 7h6h, 6h5h, 5h4h, AcTs, AdTc, AdTs, AhTs, AsTc }
Poker Stove fjerner selv de umulige hænder fra villains range. Sikkert derfor der kun er 2% forskel på din og min range ;-)
EDIT: Desuden så er der også en masse A♥ med i din opsatte range. For eksempel er der ingen "mulige" kombinationer af AA ;-)
Jeg kan godt se at der er smuttet et par A♥ med i min range også - det var satans, jeg synes ellers, at jeg fjernede dem. Mine kombinationer af AA er forkerte (jeg må have trykket forkert), men der er 6 kombinationer han kan have.
Fjerner pokerstove virker dublikat kort fra den ene range? Det letter jo arbejdet lidt, hvis det passer. Det er skægt at de så stadig figurer i udskriften. Og I så tilfælde efter hvilke regler fjerner den duplikaterne. Er det den øverste Player, der får lov at beholde duplikaterne i sin range eller hvordan, ved du noget om det?
Hvis du laver en range der udelukkende består af "umulige" kombinationer, så vil den brokke sig, men hvis der er bare een mulig kombination, så bruger den den.
Det er jo ret behageligt at du kan være sikker på at der aldrig bliver regnet på "umulige" situationer.
Det er fair nok at lave "gå død"-range for villain mod mit CR, men vi skal altså også lige have i mente, at villain ofte caller med værre hænder.
Det kan eksempelvis være han caller CR på floppet med 66 og folder turn. Det kan ligeledes være, at han caller både flop, turn og river med JT.
Aktuelt callede jeg river, og villain viste A4o.
Synes klart du skal raise floppet. I hans hoved repper du intet overhovedet. De fleste raiser ikke Tx her og han mener sikkert også at AT er rimelig unlikely siden du ik 3-better pre. Jeg er ok tilfreds med at sende stakken til midten - men vores egentlige value kommer som du selv siger fra de gange hvor han bare caller eller ikke tror på dig og laver et air raise.