Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig fik tænkt så meget i løbet af hånden, da jeg blev lidt forstyrret, så jeg tænkte det ville være fint at lægge den op her.
Jeg har aldrig spillet med Villain før - det her er 2. hånd ved bordet. Jeg tror dog han kan være donk, da jeg husker at han sad med 80bb da jeg satte mig på waiting list til bordet, og da de andre ved bordet, pånær drooleren gutek56, er regs, er han muligvis årsagen til at "players seen flop procenten" var skyhøj.
Min flop sizing er jeg ikke helt tilfreds med.
Hvad foretrækker i på river?
***** Hand History for Game 10954760959 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 05, 07:56:14 EDT 2011
Table Speed #2410041 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: ASSPARASITE ( $100 USD )
Seat 5: Hero ( $100.50 USD )
Seat 2: Ulinho83 ( $174.01 USD )
Seat 1: crazycroc ( $119.78 USD )
Seat 4: gutek56 ( $95.66 USD )
Seat 6: sten13sten ( $164.11 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
sten13sten posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T♣ A♦ ]
crazycroc folds
gutek56 calls [$1 USD]
Hero raises [$4.50 USD]
sten13sten calls [$4 USD]
gutek56 folds
** Dealing Flop ** [ T♠, 3♠, 7♠ ] Pot: 10.45
Hero bets [$7.50 USD]
sten13sten calls [$7.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 6♣ ] Pot: 24.7
Hero bets [$19 USD]
sten13sten calls [$19 USD]
** Dealing River ** [ 6♦ ] Pot: 61
Hero?
NL100: TPTK på mono board - linjecheck
Det er de færreste som venter med at raise før river på et sådan bord, så vil tror vi er gode ofte. Hvis vi har en formodning om at have donk (de 80bbs + de fact at du ikke har set ham før taler for det), men ikke nogen reel ide om hvilken type vil jeg som std sætte til at være passiv, så jeg synes vi skal bette. 39 sendt afsted herfra.
Du spiller den fint på flop og turn. Som standard er river helt klart et c/c, men hvis han her helt retarded kan bet/shove være bedre. Uden ydeligere info vil jeg dog altid c/c her.
becks:
Tror du ikke vi går glip af for megen value fra 7x, 88, 99, Tx (alle hænder med eller uden ♠)?
Hvilke hænder tror du han kalder to gange og bluffer river (jeg tvivler på folk valuebetter dårligere)?
Umiddelbart mente jeg at check/call og bet nok var ret close men for det første er det ikke sikkert han kalder to streets med en høj spar (uden showdown value) og dernæst er det langt fra sikkert at han bluffer den på river, hvorfor jeg egentlig tror at der er langt mere value at hente ved at bette river.
Jeg tror man mister for meget value hvis vi ikke VB river - og jeg tvivler vi bliver bluffed på river, så vi kan easy folde river hvis han jammer ind over.
Jeg better ca 28 - 32 og foventer et crying call fra en del hænder.
Sugeren
Hmm. Jeg regner også med, villain caller med mere af sin valuerange, end han better. Alligevel tror jeg sgu, jeg checker. Det er ikke min erfaring med NL100-spillere, at de vildt ofte caller med JT her over tre streets. Derfor synes jeg, det er at foretrække at tappe bordet og samle et bet op fra whiffede draws.
poker prince:
Hvilke missed draws mener du han har her? Nu er min formodning, at han er donkish og kan sikkert kalde med nogle høje spar, men tror du fx han kalder turn med K/Q♠x?
Jeg var selv i tvivl om hvilken sizing jeg ville vælge. Skulle jeg vælge den jeg foreslår eller raskEn's.
Under antagelse af at vi har en forventning han er donket, så lad os for eksemplets skyld sige han kalder med Tx til min sizing. Det giver:
8x (K,J,Q)
2x (9,8)
= 28 kombinationer
Hvis vi vælger den lave sizing antager vi han kalder med 7x,88,99 og Tx. Det giver
28x Tx
6 x 88
6 x 99
3 x 78
3 x 79
3 x K7
12 x A7
= 61 kombier
Dvs. ud fra dette så er det bedre at bette 22 fremfor 41. Der er dog mange uvisheder omkring eksemplet. Men det er relativt close. Betaler han fx med 88,99 til den store sizing er det bedst at bette stort så.