NL100: TPTK til bluff på 4-flush board

#1| 0

Begge villains er multitablende regs. Jeg spiller dog på min bærbar, så jeg har ikke mange stats og ingen reads på, hvad SB donkbetter med.

Seat 2: Mauna_Loa ( $131.87 USD )
Seat 4: vetarj ( $153.26 USD )
Seat 5: poltrancas ( $67.00 USD )
Seat 6: QUINICHI ( $139.50 USD )
Seat 8: Masterof45 ( $100.00 USD )
Seat 9: HERO ( $117.08 USD )
Mauna_Loa posts small blind [$0.50 USD].
vetarj posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J A ]
poltrancas folds
QUINICHI folds
Masterof45 folds
HERO raises [$2.00 USD]
Mauna_Loa calls [$1.50 USD]
vetarj calls [$1.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7, 4, J ] POT: 6$
Mauna_Loa bets [$6.00 USD]
vetarj calls [$6.00 USD]
HERO calls [$6.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2 ] POT: 24$
Mauna_Loa checks
vetarj checks
HERO ?

Jeg er godt klar over, at jeg har den bedste hånd nogle gange her, MEN
Vi må vel antage at begge skurke ville stikke ud på turn, hvis de har K/A - de kan derfor med rimelig stor sandsynlighed udelukkes. Derfor tænker jeg, at jeg kan få dem til at folde hænder som 88 eller Mauna_Loas eventuelle floppede set, hvis jeg better to streets.
Hvad synes I?

Redigeret af raskEn d. 07-10-2011 09:38
07-10-2011 09:53 #2| 0
raskEn skrev:
Vi må vel antage at begge skurke ville stikke ud på turn, hvis de har K/A

Hvorfor det? Du spiller vel lidt á la them villains, og checker du ikke med nuts/2nd-nuts her?

Well, med vetarj i hånden tror jeg, jeg bare ville give op. Vi skal vel ud og skyde tungt på både turn og river for måske at få dem til at folde en flush. Og sådan en tror jeg, vetarj har ret ofte. Han raiser vel floppet med sets - også 150 bbs deep.
07-10-2011 09:54 #3| 2

Jeg synes du skal folde flop :-)

Mauna kan sagtens lead sets og flushes, og selv sådan KQ/KJ med fd flipper du nærmest imod. Når vetarj så også flatter, som han også kan gøre med en del stærke hænder (jeg raiser f.eks ikke sets i hans spot, og flatter muligvis flushes også)

Så en kombination af 2 stærke ranges gør jeg synes det er et ret let fold. Villain 1 leader alligevel 3-vejs på monoflop, hvorefter villain 2 flatter - kan aldrig set det bliver saftigt, vores equity halter bare alt for meget, og mener ikke vi har fede turnspots.

Jeg er ikke sikker på at A og specielt K better turn. I mean, K går vel alligevel ikke efter de sidste 2 streets for value, så dem kan de begge sagtens checke. Tror heller ikke det er helt unlikely A checker, fordi det er svært at se hvad folk skal call ned med, grundet action. Dog tror jeg stadig de better A flush oftest, hvorimod K flush klart oftest checker.

Det sagt, så har jeg intet imod at skyde turn og river for at få dem til at folde en lavere flushes end A obv, selvom jeg ikke elsker det. Ret close, hvis de er lidt tænkende burde de vide det er svært for dig at have andet end en A høj flush når du går i bet-bet mode, da du imo ikke burde call AJ uden fd på flop, og sets(2par) ville du nok checke bag på turn - det samme med flushes

Men som nævnt ovenstående, synes jeg helt klart bare vi skal mucke floppet

Redigeret af n1co18 d. 07-10-2011 09:55
10-10-2011 13:48 #4| 0
OP

Gode pointer med hensyn til flopfold. Jeg overvejede det selv kort, men der er bare et eller andet mantra på rygraden, som siger at TPTK folder man ikke bare uden videre (dog obv dum tankegang :))

Og ja, jeg har måske overvurderet, hvor ofte Ac og Kc skyder turn. Jeg gik egentlig ud fra at selv Kc altid ville gå efter 2 streets, men jeg kan sagtens se, det giver mening at checke.

Aktuelt check/callede Mauna_loa og check/klikkede mig på river, hvilket tydeliggjorde at han tog check-linjen med Ac... :(

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar