Yo.
Villain spiller 32/28/4.4, 3-bet 16.5% over 200 hænder. Han er altså lidt af en aggressiv laban, men jeg har ikke set ham være kæmpestort out of line.
Han har leadet et T94tt, lead Att, x/f blank i BB vs BTN samt kaldt et 3-bet OOP for at leade et Q53r og x/f 9 turn. Jeg har derfor en formodning om, at han leader air og måske draws kunne være en del af hans lead range.
Han ser nok mig som 24/20 og udover de to ovenstående hænder har vi ikke clashet i større pots. Hans sample på mig er nok ikke stor nok til at kunne sige noget om mine barreling tendenser.
Da jeg er ret ny på NL100, er jeg noget i tvivl om, hvordan dynamikken generelt er, og hvor gode spillerne er. På NL50 er det her et snapfold, men jeg ved ikke hvor stor forskel der er på de to niveauer?
Det eneste han repper er slowplayede sets, hvilket selvfølgelig også giver megen mening, og så måske 99 eller J9s men jeg ved ikke om han flatter den PF. Omvendt har han heller ikke rigtig bluffs i sin range, specielt hvis han leader draws, og det kræver derfor at han laver en made hand om til et bluff, eller han har hænder som 8♦7♦, 9♦8♦ etc, og jammer dem på river.
***** Hand History for Game 10834999369 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 10:11:08 EDT 2011
Table Table 201414 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: Hero ( $103.91 USD )
Seat 4: DeepRabbit ( $115.35 USD )
Seat 6: Loewenherz ( $100 USD )
Seat 1: StacOverflow ( $128.40 USD )
Seat 5: Thx4m0ney ( $103.02 USD )
Seat 2: ipoomypants ( $143.21 USD )
StacOverflow posts small blind [$0.50 USD].
ipoomypants posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♣ J♥ ]
Hero raises [$3 USD]
DeepRabbit folds
Loewenherz folds
StacOverflow calls [$2.50 USD]
ipoomypants folds
** Dealing Flop ** [ 7♠, 6♣, J♦ ] Pot: 6.65
StacOverflow checks
Hero bets [$4.80 USD]
StacOverflow calls [$4.80 USD]
** Dealing Turn ** [ 4♦ ] Pot: 15.77
StacOverflow checks
Hero bets [$11 USD]
StacOverflow calls [$11 USD]
** Dealing River ** [ 9♥ ] Pot: 36.67
StacOverflow checks
Hero bets [$27 USD]
StacOverflow is all-In [$109.60 USD]
NL100: TPTK vs x/c, x/c, x/r
Jeg ender nok med at folde når jeg ikke kender ham bedre. Dette move ses generelt ikke på nl100. Du sidder UTG. Han skal lave made hands om til bluffs, hovedsagligt 88 og TT. Din sizing er også høj (for høj imo), hvilket ikke gør det mere sandsynligt at han bluffer.
Jeg er ret enig med dig, med den undtagelse, at jeg som sagt endnu ikke rigtig ved, hvor stor forskel der er på NL100 og NL50, men forskellen er måske ikke så stor endda.
Jeps, det kræver at han laver hovedsageligt 88 eller TT om til et bluff. Omvendt, hvis han forventer at jeg folder alle mine 1-par hænder i spottet, folder jeg 40-50 combis her og kalder kun med 12 - men igen, jeg ved ikke hvor gode folk er, og jeg er også af den overbevisning, at et fold nok bare er bedst.
Hvad foretrækker du af sizing på river?
Den range vi vil have ham til at kalde med er 88,TT,Jx altså generelt ikke vildt stærk. Så jeg siger 21 stykker.
Han har jo næsten altid en bluffcather i hånden, hvorfor jeg ikke rigtig kan lide at få mit bet til ligne et valuebet alt for meget. Det skal selvfølgelig overvejes hvor meget oftere han folder til 27 kontra 21 fx, men jeg tror ikke forskellen er særlig stor. Jeg tror næsten aldrig jeg siger under 24 i spottet tbh.
SørenSnegl skrev:
Han har jo næsten altid en bluffcather i hånden, hvorfor jeg ikke rigtig kan lide at få mit bet til ligne et valuebet alt for meget. Det skal selvfølgelig overvejes hvor meget oftere han folder til 27 kontra 21 fx, men jeg tror ikke forskellen er særlig stor. Jeg tror næsten aldrig jeg siger under 24 i spottet tbh.
Hvis villain ikke er out of line eller lignende, hvor tit kalder han så river med en bluffcatcher?
AubreyGraham skrev:SørenSnegl skrev:
Hvis villain ikke er out of line eller lignende, hvor tit kalder han så river med en bluffcatcher?
Det afhænger jo ikke af, hvor ofte han er out of line, men hvordan han ser mig, og hvor ofte han tror jeg bluffer her.
Men nu jeg tænker over det, kan det måske være OK at bette like 21, da jeg har ret mange valuehænder her.
Har nu heller ikke noget imod at bette 24. Synes bare 3/4 potbet er stort på dette board.
SørenSnegl skrev:AubreyGraham skrev:SørenSnegl skrev:
Det afhænger jo ikke af, hvor ofte han er out of line, men hvordan han ser mig, og hvor ofte han tror jeg bluffer her.
Men nu jeg tænker over det, kan det måske være OK at bette like 21, da jeg har ret mange valuehænder her.
Hvis det handler om hvor ofte han tror du bluffer, handler det vel også om hvor tit han kalder med en bluffcatcher =)
AubreyGraham skrev:SørenSnegl skrev:AubreyGraham skrev:SørenSnegl skrev:
Hvis det handler om hvor ofte han tror du bluffer, handler det vel også om hvor tit han kalder med en bluffcatcher =)
Ja præcis, det er jo det jeg skriver :)
Du skrev at det handlede om, hvor ofte han var out of line, right?
AubreyGraham skrev:SørenSnegl skrev:
Pointen er jo, at når han har en bluffcatcher, så er vores sizing næsten ligegyldig, og 3/4 pot vil formentlig være bedre end 21$, fordi sidstnævnte i højere grad ligner et bet, som prøver at trække value.
Havde vi haft KJ, tror jeg ikke vi er gode nok til at valuebette river.
vs river-CRAI har vi et let fold. Det er, som du selv nævner, virkelig svært at sætte ham på en hånd vi skulle slå. Det sker IKKE på NL100, at han laver TT om et bluff, selvom det formentlig er WP.