Villian er en relativ TAG spiller med stats på 21/17/2,6. Han caller 9% preflop og hans fcbet på de 3 streets er 45% (65)/53% (17)/0% (2). W$SD er 61% og WTSD er 29%.
Mit spørgsmål er nu, hvad villians range er efter turn og om dette er et godt spot at 3 barrelle?
Seat 2 is the button
Seat 3: Velu14 ( $148.20 USD )
Seat 4: KIDMAX18 ( $100.00 USD )
Seat 1: Hero ( $156.70 USD )
Seat 2: IamSmoked ( $97.00 USD )
Velu14 posts small blind [$0.50 USD].
KIDMAX18 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♥ J♥ ]
Hero raises [$3.50 USD]
IamSmoked calls [$3.50 USD]
Velu14 folds
KIDMAX18 folds
** Dealing Flop ** [ Q♠, 5♥, 6♥ ] pot: 8,5$
Hero bets [$5.00 USD]
IamSmoked calls [$5.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♣ ] pot: 18,5$
Hero bets [$13.00 USD]
IamSmoked calls [$13.00 USD]
** Dealing River ** [ 9♠ ] pot: 44,5$
Hero?
Rest effective stack er 75,5$.
NL100: triple barrel bluff?
Min første tanke er, at jeg ikke er vild med det. Faktisk tror jeg heller ikke jeg skyder turn, da han kan raise os med mange hænder, hvor vi har god equity.
Så kan godt lide c/c turn og leade river hvis vi rammer.
Som spillet better jeg ihvertfald ikke river mod villians stats.
C/C turn er altså horribad imo. Jeg synes for så vidt, du spiller hånden ganske fint, hvis du bare checker river bag. Men folk snapper også 3 streets med Qx og værre mod mig, så måske er jeg farvet af det. Jeg c-better dog floppet større.
@ joonas
Kig på boardet - hvor ofte er det lige, vi c/c turn her med en stor hånd? Derudover ødelægger vi lidt vores implied odds, da villain skal være pænt retarded for at betale af, hvis vi klonker farven (det er han ikke btw). Derudover fratager vi os selv muligheden for at skyde 3 streets, hvis det er det, vi ønsker.
Jeg kan måske gå med til det, hvis villain er en notorisk floater, der bare smadrer turn + river regardless, hvis vi checker turn oop, men det giver os så en række andre muligheder i hånden.
Jeg kan heller ikke lide C/C på turn. Jeg synes tit at hænderne bliver sværere at spille når vi opgiver initiativet og der bliver meget sværere for os at bluffe river.
Jeg kunne måske gå med til at overveje check/shove på turn givet hans lave fold to cbet, da han må floate en del.
Ud fra hans høje W$SD så bluffer jeg river med et shove.
Jørn
Jeg skyder den 3. barrel.
Han har altså ikke synderligt mange hænder der gladeligt snapper river. 78 giver mening, men derudover hvilke hænder har han der er 2 par+?
Hvorvidt han betaler med Qx er selvfølgelig forskellig fra spiller til spiller, så der må din egen fornemmelse af ham afgøre det.
Btw skyder jeg også turn. c/c like never i det spot, så vil jeg langt hellere c/r.
Når vi ser floppet, er vi klar over at vi ofte skal skyde flere barrels, hvorfor jeg gerne cbetter floppet større end du gør der, for at hive flere af villains penge hjem, når han folder eller du klonker på senere streets.
Mht turn er jeg helt enig med SS.
På river skyder jeg også, men jeg synes ikke vi behøver at shove, sådan som Thyssen foreslår det. ~35$ tror jeg kan gøre det. Du har nogle 8'ere og sets i din range, så villain bør kunne finde ud af, at folde AQ/KQ/QJ/QT
Så er jeg ædru og frisk igen :)
Grunden til jeg drejer væk fra den alm. 2p2 stil er, at jeg mener den 7'er er det værste turn kort i dækket.
Den giver ham en del 2 par kombo'er (57, 67), combi-draws, (45,58,78,88,99) samt en straight (34). Eneste Q kombo er imo KQ eller måske en QJs.
Mange af disse hænder har vi dog stadig god equity imod, men det kræver, at vi ikke bliver raiset på turn.
Rammer vi river, er jeg sikker på, at et donklead bliver betalt af en god %-del af gangene.
Jeg kan stadig ikke lide at skyde river især ikke, når 9'eren rammer.
Man behøver altså ikke at vinde alle pots man spiller :)
@Knudsen
hvilke andre hænder end FD der completer vil du tager linien CB, C/call, lead?
@Knudsen
Din range er fuldstændig skæv. Du mener den eneste Qx han har er KQ, men til gengæld dukker han op med 45, 58, 57, 34?
Iø har vi ikke noget imod, at villain caller med alle de hænder du nævner på turn, når vi jo kan skyde ham af dem på river = endnu flere $
Jeg er med thyssen på shove river.
Det er maks crispy på en nutty måde, idet det er meget nemmere for dig end villain at have en nutty hånd.
Shove på river var også min første tanke :) Er ikke så vild med C/C turn, da vi nok aldrig får lov til at se en gratis river imod denne villain, og som Thyssen er inde på, bliver det ret svært at vinde hånden, da vi nærmest aldrig kan bluffe river. C/R turn elsker jeg. Vi har altid outs, og vi har en helvedes masse FE. I øvrigt kunne hans 3-bet % være interessant at vide, da det giver os en idé om, hvorvidt han har AQ og JJ-99 i rangen, hvilket har indflydelse på om vi skal barrelle turn.
To pointer:
1) Enig med Sennels - CC turn er virkelig horribad - grundene er allerede nævnt. Havde vi haft position synes jeg det er fint at checke bag med combodrawet fordi turn rammer en stor del af villains range. Men oop kan man kun bette.
2) Overbet shove river er ikke godt imo. Hvorfor lave et overbet når close to potbet har stort set samme effekt? Han folder aldrig en str8 uanset hvad, og jeg tvivler på han har meget større tendens til at kalde ca pot end overbet skub.
Det meste er sagt...
c/c turn er at brænde penge, med mindre man altid checker river, for ofte at cr.
River er ok at skyde på igen, men det er lidt om han er en non-believer el ej... Hvis jeg er usikker, better jeg oftest.
Ved at bette ~35$ på river i stedet for shove, kan vi stadig reppe AA/KK og sets. Samtidig sparer vi penge de gange, villain skulle have 8x.
@Laur
Ja det vil jeg mener, men det er jo helt afhængigt af egen holdings samt river.
@ alle
Ja jeg må jo bøje mig for flertallet. Jeg mener dog stadig ikke, det er helt så horribelt som nævnt.
Hvad gør i når villian raiser turn? Hader I så ikke bare livet og folder? :)
Jeg kan godt forstå C/R shove turn, men som nævnt tidligere syntes jeg, 7 turn er det værste kort, hvorfor jeg nærmest lukker ned.
@Knudsen
Hvor tit bliver du raiset på turn? 1%, 5%, 10%, 20%, 50% ?
Jørn
@ Rasken
Hvilken Q's mener du, der er i en 21/17 calling-range?
Kan det virkelig passe jeg er den eneste, der giver et bud på turnrange som OP beder om?
@ Thyssen
Hvad mener du? Mener du I forhold til de 53% hans stats siger han folder? For det turn folder han jo nærmest aldrig. Det er vi alle vel enige om, ikke? :)
Ellers raiser han vel de gange turn giver ham +2-par (eller han har slowplayed flop), som vel nemt kan være 20-30% - Problemet er jo så netop, at jeg ikke mener, han folder de resterende 70%.
@Knudsen:
Hvordan tror du Villain spiller QTs, QJ, KQ, AQ? Hvordan tror du han spiller JJ, TT der er flattet PF? Der er mange hænder i hans range der ikke raiser turn.
Jeg er dog enig med dig i, at vi nok får mange calls, men det er jo derfor vi skyder 3 tønder i stedet for 2 :-)
@knudsen
Ja, selvfølgelig kalder han på turn, da turn-kortet forbedrer eller er neutral for hans range, så et turn bet er penge ud af vinduet MED MINDRE vi bluffer river. Ud fra hans W$SD på 61% udleder jeg at han ikke er glad for at komme til showdown med en dårlig hånd, så det er oplagt at bluffe den aktuelle river.
Jeg spurgte såmænd bare hvor tit du selv bliver raiset på turn. Typisk bliver man kun raiset omkring 10% og nogle spillere raiser kun "nut"-type hænder, så de raiser måske kun 5%. Kan du huske hvornår du selv sad med nuts på turn, bettede og din modstander raisede? Jeg tror ikke det er sket endnu for mig denne uge...
Min pointe er at turn-raises er så sjældne at det ikke er den vigtigste faktor at tage hensyn til.
I det aktuelle scenarie er det kun ganske få hænder villain kan raise med: 55,66,77,43 og 98 og 55,66 bliver nok ofte raiset på floppet og 43 er nok ikke i hans range. Du finder ikke mange villains som f.eks. raiser 65, 67 på turn.
Jørn
Min primære egen tanke var at hans lave call% preflop rykker hans range hen imod noget der ligner:
22-TT (JJ), KQ, AQ, QTs, KJs, 56s+
Hans 3bet var btw 5% så han 3better ikke så light igen. Ved ikke om han 3better JJ og AQ.
Efter hans flop call sætter jeg ham på næsten det samme, bortset fra 22-44 og alle SC der ikke har ramt noget samt sets, da jeg forventer han raiser dem. Eftersom han caller mit turnbet og han er rimelig tight vil jeg mene hans range er snævret ind til noget der ligner:
88, AQ, KQ, QJs, QTs, 9h8h, 87s, 76s og måske 99-JJ, hvor jeg ville lægge størst vægt på alle Q hænder.
Han caller nok kun et riverbet med 88, 9h8h, 87s, 99 og måske 67s. Kombineret med hans høje W$SD må det være et riverbet/shove? Hans WTSD forvirrede mig dog, da den er relativ høj eller ikke? Er det bare fordi han er lidt tight og derfor oftere kommer til SD?
bump
Hvad mangler du at få svar på? Adskillige gutter har meldt op, at river er fin at bette. Som nævnt er jeg fortaler for at bette 75%-ish i forhold til overbetshove.
Hvis du gerne vil bruge mere tid på hånden, så kan du jo prøve at liste antallet af kombinationer af hænder, som du tror han henholdsvis caller og folder både ved et 35$ bet og ved et overbetshove og derved udregne via simpel matematik, hvad der er bedst - eller om det overhovedet er profitabelt.
Nu ved jeg ikke om du dataminer men hvis ikke, så ville jeg ikke lægge så meget i de stats der.
Jeg har i øvrigt set ham der flatte mit CO-openraise i SB med K9s og megaskumme postflop, men det er ikke relevant for hånden. Man kan dog udlede, at du sikker skal regne med at han nok peeler noget løsere preflop i hvert fald en vis procentdel.