Ret beset synes jeg, jeg taber for mange penge i limpet eller bare små potter, hvilket jeg for nuværende forsøger at sætte en eliminering, eller nok nærmere end reducering, ind af.
Villain i nedenstående hånd er en kæmpe donk, der er aggressiv preflop, men temmelig tilbageholdende postflop, hvor han elsker at trykke på sin call-knap. Jeg har indtil videre bare nittet den op egentlig.
Jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg bør leade eller check/raise. Hvad synes du/I? Aktuelt check/raiser jeg, og hvilken størrelse gør du/I det så til?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)
saw flop
Hero (SB) ($98.50)
BB ($157.85)
UTG ($128.30)
MP ($98.50)
Button ($81.55)
Preflop: Hero is SB with 3♠, 4♠
[color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]MP bets $3, Button calls $3, Hero calls $2.50, BB calls $2
Flop: ($12) 4♥, A♦, 4♦ [color=#009B00](4 players)
Hero checks, [color=#CC3333]BB bets $5, [color=#666666]1 fold, Button calls $5, [color=#CC3333]Hero ???
NL100 - Trips i limpet pot i SB
Hvis der er en kæmpe donk i hånden, er et CR fint her for at få max value ud af FDs + alle hans par i esser. Jeg CR til 20-22, så vi kan sætte knappen AI på turn - (jeg går ud fra, det er knappen, der er den donkede villain)?
Hov, ups. Ja, fyren på knappen er donken.
Jeg kan helt klart bedst lide lead her - hvilket jeg også godt kunne finde på med flødetræk.
Ved at CR, får du ikke action fra noget, du slår.
Nu er villain ikke så vigtig endnu, fordi vi er i en multiway pot, men hvis han er callish postflop, skal han da have lov til at calle 3 barrels med Ax eller 2 barrels med flushdraw.
@raskEn
Tror du ikke du får action fra fisken, hvis han sidder med et es eller en FD hvis du CR?
@Kaufmann
Jeg ved ikke hvor stor donk han er, men vi bør nok heller ikke tage så meget hensyn til ham på forhånd, når vi er 4-vejs.
Et CR i en 4-vejs viser bare så ualmindeligt meget styrke, så man MÅ have 4'eren her, og det kan selv donks se.
Men hvis villaindonken virkelig er typen der caller alt med FD og A, så får vi jo action fra ham uanset hvad.
"Villain i nedenstående hånd er en kæmpe donk, der er aggressiv preflop, men temmelig tilbageholdende postflop, hvor han elsker at trykke på sin call-knap."
Så må lead KLART være at foretrække. Jeg potter 3 streets så.
Jeg er uden tvivl med på lead-vognen efterfølgende. Aktuelt valgte jeg dog at check/raise til $25, og donken kaldte heldigvis, men ramte vistnok flush på riverer, if I remember correctly. W/e. Nu har jeg fået linjen på plads. :-)