Villain er Marokko herindefra. Han har lige sat sig ved bordet, og har aldrig spillet ham før, så aner ikke hvordan han spiller, men jeg antager han er klart bedre end gennemsnitsspilleren på NL100 grundet hvad jeg kender til ham her fra PN. Hvis han har observeret bordet inden han satte sig, vil han måske se Hero som en anelse nittet, idet jeg ikke har set skyggen af kort.
***** Hand 1081333709 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, May 15, 2008 4:19:14 PM
Turbo TH 41 (Real /Cash Game )
Seat 1: LAFOURCADE (160.90)
Seat 2: Villain (98.50)
Seat 3: gentleguy (48.55)
Seat 4: stuck_fish (94.50)
Seat 5: Hero (110.45)
gentleguy post SB 0.50
stuck_fish post BB 1.00
** Deal **
Hero [J♦, K♥]
*** Bet Round 1 ***
Hero Raise to 4.00
LAFOURCADE Fold
Villain Call 4.00
gentleguy Fold
stuck_fish Fold
*** Flop(Board): *** : [K♦, K♣, 5♥ pot = 9.5
*** Bet Round 2 ***
Hero Bet 7.00
Villain Raise to 21.00
Hero?
NL100: Trips mod PN'er i raised?
Call
CRAI på turn ... her går jeg til bund anyday - selv om der ikke er draws derude ... Stor sandsynlighed for, at vi er ude mod PP her, og vi vil give ham muligheden for at skyde igen på turn (ingen draws)
Slipper aldrig her.
Hvis han checker turnen bag fyrer jeg 1/2 pot afsted på river
Call og få pengene ind på turn. Jeg tror oftest villain sidder med et lille/medium PP.
enig med flodslag !
Har du note på om han coldcaller AKo. Harrington on holdem anbefaler jo bl.a dette og en belæst PN'er kunne meget vel vælge dette.
På den anden side er det et drawdead board så hvis han virkelig havde kongen ville han nok smoothcalle og raise dig senere. Ydermere er der kun en K i spil.
Ved sgu ikke rigtig om vi skal 3bette og "fortælle" om kongen eller vente med turnen. Kommer an på hans agressivitet.
Call flop, c-c turn
Hvis villain better turn, c-c river. Hvis villain checker turn, b/c eller b/f river.
CRAI paa turn er ret skidt synes jeg. Vi antager at villain spiller ok som minimum, og CRAI lader ham slippe alt for let vaek fra PP og bluffs. Kan ku evt. se K10s som vi slaar naar vi bliver callet, mens 55,KQ og AK har os crushed.
@SayNoToBots
Mener du skyder forbi her.
Check stack- og potsize. Hvis fjende byder bare nogenlund på turn er vi comitted , hvis vi nøjes med at kalde turn anyhow.
Dvs. vi ikke slipper væk...
Hvis vi bare smoothcaller er det herunder udelukket at b/f river anyhow.
Med de stack er det CRAI på turn! Men prove me wrong :-)
Slipper aldrig væk her. Jeg hælder også mest til at calle flop og checker turnen. Dog tvivler jeg på at villain skyder igen på turn. Gør han dette, raiser vi ham selvfølgelig. Checker han bag, skyder vi $30-40 på river.
@ Flodslag:
Har skam styr paa stack og potsizes. Stacks er helt standard 100bb. Naar vi caller flop er turn potten paa 50, vi har 75 effektivt tilbage.
Tror du skal laese min post igen, har aldrig advokeret for b/f river hvis der er anden action end check-check paa turn. Haelder dog ogsaa klart mest til b/c naar turn gaar check-check, mest for info paa villains stil idet jeg sjaeldent tror han raiser river her givet action hidtil.
Og som sagt, naar vi CRAI paa turn, hvad caller en fornuftig PNer saa med? Boardet er totalt drawless.
@SayNo
Sry...my bad "Hvis villain checker turn, b/c eller b/f river"
Men mener dog stadig CRAI på turn er at foretrække over c/c
Hvis vi antager, at han er god, vil han ofte rr AK PF ik?
Dette afviser vel også K med svagere kicker (de smides PF)
Faktum er han smoothcaller, hvormed hans range er 55, måske KQ og ellers en masse PP og luft, som vi slår...
Såfremt han better turn, så mener jeg ikke vi kan smide. Herunder ser jeg ingen pointe i et call, for vi kommer alligevel ind med pengene på turn, hvis vi er slået, og såfremt han er på luft/PP tvivler jeg på han skyder igen på river.
Det bedste spil er derfor at få pengen ind på et evt. turnbet IMO.
@ flodslag
ok, vi bliver nok ikke helt enige her. Som en anden post foreslaar kan AK ogsaa flatcalle pre, hvorfor den ikke er helt udelukket. Det er alle daarligere konger tilgaengaeld (evt ikke K10s, kender ikke villain). Tilbage er altsaa en range som sagtens kan bette turn fordi vi checker, men IMO faar vi aldrig et call af vores CRAI fra andet end K10s medmindre vi er totalt crushed af bedre sparker eller hus.
Jeg er enig i at vi ikke slipper vaek, men med CRAI linjen lukker vi alle bluffs ned samt giver villain mulighed for at smide pp.
@SayNo
Du har ret i, at vi må blive enige om at være uenige.
Kan sagtens følge, hvad du siger. Mener bare ikke, at villian 3-barreller her med luft/PP. Hvis han bare er lidt god, må han vel vide, at vi 99% sikkert også kalder river, når vi kalder et rr på floppet og et bet på turn. Dette hvad enten han anser os som en god spiller eller ej. Herunder anser jeg mig selv som en rimelig spiller, og andre gode spillere ved ofte godt, at hvis jeg oven på flop action bestemmer mig for at calle turn, så har jeg også bestemt mig for at calle river. Ellers går vi over på et andet nivaeau tænkning, som jeg tvivler på man finder på NL200
Jeg vil heller ikke have, han rammer sine 5% på riverkortet og evt. parrer sit set
Jeg raiser nok for det meste for at induce, med lidt call mikset ind. Hvis jeg caller c/c'er jeg de fleste turns også.
Nogle gange rammer han sine 5% paa river med sit par, andre gange rammer vi vores 7%-J og stacker hans 55 eller K med bedre sparker.
Har villain PP har turn c-c og river lead IMO _klart_ hoejere EV end CRAI paa turn.