NL100: Trips, river spot (3max)

#1| 0

Villian virker som en dårlig reg. Han spiller 41/30 over 230 hænder. Jeg har ikke set ham være ude i noget snavs og dette er den første store pot vi spiller mod hinanden, da vi mest fokuserede på donksne der satte sig ved bordet. Hans preflop call% er 33 og han folder 57% til cbets.

Har ikke lige stats på mig selv, men har nok spillet ca 32/28 og cbettet en del.

Hvad siger i til linjen og hvad siger i til river? Hvad med hans range?

Seat 9: Hero ( $205.75 USD )
Seat 3: ToTO_on_tilt ( $142.20 USD )
Seat 7: amarelo15 ( $104.20 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
ToTO_on_tilt posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A J ]
amarelo15 folds
Hero raises [$2.50 USD]
ToTO_on_tilt calls [$2.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, J, 8 ] pot: 6$
Hero bets [$4.00 USD]
ToTO_on_tilt raises [$12.00 USD]
Hero calls [$8.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3 ] pot: 30$
Hero checks
ToTO_on_tilt bets [$18.00 USD]
Hero calls [$18.00 USD]
** Dealing River ** [ J ] pot: 66$
Hero checks
ToTO_on_tilt bets [$55.00 USD]
Hero?

24-05-2010 01:56 #2| 0

Puha.. Går ud fra at dit spørgsmål om river går på, om vi skal kalde eller shove.. Din linje so far er din imo. Kan ikke lide et c/r på turn pga. stack-sizes.
Jeg synes langt fra at hans betsize på turn ligner en monster stærk made hand, som straight eller set.. Giver ingen mening at bette så lavt, da du oftest vil peele et kort mere på den turn, og desuden er der masser scarcards/actionkillers til hans monstre. Hvilken type villain er, kommer til at afgøre, hvad vi gør her. Du skriver han er dårlig, men hvordan?
e
Men jeg jeg shover nok, hvilket ene og alene er af den grund at der er meget få NL100 spillere,som kan finde ud af at betfolde trips, og givet hans flopraise, må han forventes at have en ok kicker, de gange han dukker op med en jack her. Havde villain bettet like 25 på turn, synes jeg det havde været noget lidt andet. Straightdrawet er også misset, så det taler også for et shove.

24-05-2010 06:11 #3| 0

Du må aldrig skubbe river - det er rent spew. Af dårlige hænder du kan få action fra, er der formentlig kun TJ - han spiler jo ikke KJ sådan her.

Du skriver selv at du ikke har "set ham være ude i noget snavs", og det skulle bestemt ikke undre mig om du er slået. Trips TK - det lyder godt, men din relative håndstyrke er lavere her. Jeg mener at kald er eneste valg her; tag en note på ham alt efter hvad han viser op.

I øvrigt: hvis j har et solidt read på villain som en nit, finder jeg et fold frem på en disciplineret dag.

24-05-2010 06:46 #4| 0

Easy call. Vi kan ikke gå udfra han raiser Jx på floppet, tror ikke det er en særlig stor del af hans flop raising range her. Hvis du han raiser flop med Jx, skal du self shove, da han crying caller dem hver gang, men tvivler på det er tilfældet :)

24-05-2010 12:38 #5| 0

Er det virkelig for tyndt? det er 3max, og villain er en dårlig 41-30 reg, som imo har masser dårligere j-x i rangen.. Han kan da sagtens raise en jack på floppet for at beskytte, og gøre hånden nemmere at spille.
Folk må da forventes at være lidt løsere. når det er 3max. Synes stadig, at hans linie mere ligner en scared Jx, som gerne vil til showdown, og så klonker river. Men det da rigtigt som Nico siger, at, hvis ikke vi mener, at villian nogensinde har Jx i rangen, slår vi obv. kun et bluff, og så er det et kald. Elsker bare tynde valueshoves.

24-05-2010 12:41 #6| 0

Hvordan kan villain nogensinde have en scared Jx? Han raiser flop, better turn og stikker næsten fuld pot ud på river. Ikke vildt scared imo.

Jeg er med zmag her. Call. Der er trods alt stadig hænder vi slår.

24-05-2010 12:48 #7| 0

Jeg synes et shove er småskidt her. Vi valueowner os selv for ofte. Der er noget ved hans betsize der siger, at han enten har et bluff eller FH/str8. Han kan have rigtig mange sets, FH og straight kombier, hvorimod han kun har nogle få dårligere Jx kombier, givet vi ved der er 3 jacks i spil. Resten af hans range (KT, AT) folder han når vi skubber.

Han raiser desuden sjældent en svag jack på floppet.

Summasummarum .... call.

24-05-2010 12:53 #8| 0

@Razga

Er da godt klar over, at hans Jx ikke er scared river:) Men det nok bare mig, som overtænker situationen.. Jeg better hvert fald bare ikke 18 ind i 30 med streg/set 150xbb dyb på sådan et board, og navnligt på den turn

24-05-2010 13:21 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Hvilket site kan man spille 3max på? Det lyder sgu da som et herre kodylt setup.

24-05-2010 13:24 #10| 0

Det er i hvert fald muligt på Ongame

24-05-2010 13:41 #11| 0

Ongame ja.

Mht dårlig reg, så var det mest fordi han næsten ikke havde 3bettet over de 230 hænder, 2% eller noget. Desuden raisede han ikke alt for meget. Derfor kommer det imø heller ikke på tale at raise her. Men har en sådan spiller ofte nok KJ,QJ,JT,T9 til det er profitabelt at calle?

24-05-2010 17:34 #12| 0

Dimension

I et hu game på 25-50+ (isæt hvis Isildur spiller!) ser man til tider at de raiser jacks fordi der er megen dynamik, og de prøver at charge draws plus skabe image.

På 200 nl tvivler jeg stærkt. Ser du ham virkelig spille 2,3,4,5,6-J på denne måde. Selv TJ - som jeg tøvende inkluderede i han v-range - er tvivlsom da std alt andet lige må være at kalde flop da du dermed underrepper din hånd og muligvis kan få value fra svagere hænder, plus der ikke er nogen deciderede scarecards. Hvis du raiser TJ, overrepper du da du ofte får action fra hænder der har dig crushed (set, floppet str8) - det samme gælder for QJ og KJ.

Superwerder

Som jeg skriver ovenfor, vil det ikke undre mig om du er slået. Desuden - som nævnt - vil jeg på en disciplineret dag folde river mod en tænkende nit, også fordi J er en af de ringeste kort at bluffe river på (hvorfor bette 9T på river? Han checker den ned, han har trods alt SDV). Men nu har du kun 230 hænder på villain, og du skriver at han ikke er for skarp. Derfor kalder jeg og tager noten - du har trods alt trips TK!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar