NL100 på ongame, 5 handed
Jeg har ikke spillet så længe på bordet (40 hænder) og har spillet TAG. Har ikke været ude i noget snavs endnu.
stan000005 er donken ved bordet, som har det med at calle for meget pre. Han spiller ca 40/15
kepsa77 har jeg ikke stødt på før denne session. Han virker forholdsvis sane og har spillet 27/24/oo med 3bet% på 7.
Er det helt hul i hovedet at skyde 2 barrels i en 3bettet pot her?
Hand Information
$1 BB (5 handed).
Table Information
Seat 6: rangesffs ($170.3) Big Blind
Seat 7: crank720r ($100)
Seat 8: stan000005 ($100.45)
Seat 9: kepsa77 ($99) Dealer
Seat 10: hero ($99) Small Blind
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
crank720r: FOLD
stan000005: RAISE $3.5
kepsa77: CALL $3.5
hero: RAISE $13
rangesffs: FOLD
stan000005: CALL $9.5
kepsa77: CALL $9.5
Flop(Pot: $40.5)
hero: BET $21
stan000005: FOLD
kepsa77: CALL $21
Turn(Pot: $82.5)
hero: ALL-IN for $65
[replay]94[/replay]
NL100: TT 3way
Du kommer i det kedelige spot, at Kepsa77 Caller med alt bedre og folder alt dårligere.
Derudover er det nok vær at tænke over hvad en 3ways 3bet overcaller har i sin range.
Check call turn, måske C/R for at undgå latterlige stacks på river.
Ved godt det er en meget præcis range men både 99,44 og 88 er meget tunge i Kepsa77
range.
Hvis du havde lidt mere info kan check/fold på turn også komme i betragtning, selv
om du har en shit load of equity
Og hold da helt K...
Hvor er den HH og replayer cool.
@Suffer Well
Det er måske lige før, at vi kan c/c floppet eller mod nit regs cf flop.
Jeg hader btw turnshovet
Hvis jeg vil til midten - og det vil jeg gerne gerne her pga. vores equity og det faktum, at det er en 3bettet pot - vil jeg i hvert fald langt hellere crai på turn fremfor at shove selv, da man på den måde spiller mod en bredere range.
Er jeg den eneste, der squeezer en lille smule større PF? Ikke at det har den store betydning dog.
Aalborgrail skrev:
@Suffer Well
Jeg hader btw turnshovet
Jeg synes C-bet flop er cool, vi har en super fish, som kan call med alt muligt crap.
Hvis du ikke c-better flop er det for aldrig at fold.
Ingen grund til at hade turn shove. Der er så meget equity at det aldrig bliver rigtig
skidt.
Vi finder vel svaret i et check og se villains action. Shover han, så har han vel klonket floppet, checker han så har han nok Jx.
Folder man nu om en dage en J, hvis vi shover her. Hvis vi ved om han er i stand til det, så er det kinky nok at shove, som sagt er vores equity fin.
Jeg tror jeg checker og ser hvad han gør, da jeg tror vi sparer en masse penge i længden.
Kan han folde TP hvis den går check-check og river blanker?
Suffer Well skrev:Aalborgrail skrev:
@Suffer Well
Jeg hader btw turnshovet
Jeg synes C-bet flop er cool, vi har en super fish, som kan call med alt muligt crap.
Hvis du ikke c-better flop er det for aldrig at fold.
Ingen grund til at hade turn shove. Der er så meget equity at det aldrig bliver rigtig
skidt.
Shit, havde ikke set floppet var 3vejs :-)
Så er det en anden sag.
Ved at shove turn ser jeg bare aldrig reggen kalde med noget vi slår.
Hvad siger folk til at check-raise flop All in? Og gøre det samme med alle overpar? Noget jeg eksperimenterer med på flop og turn som aggressor..
Jeg squizer højere. Det er alt for cheep imo.
Men std 3b spot. Betflop synes jeg er fint, vi får mulighed for at spille HU mod donken, eller tage potten her og nu.
Turn er som skrevet tidligere i tråden. check. Da han næppe betaler med dårligere, men selv kan bette dårligere.
Villians range kan være bred, og der er meget han caller dig med på flop. Men turn er de hånd owned eller langt foran. Du har selv TT. Hvilket blocker lidt for TJ/T9/TQ. Så er der Jx/9x/8x/77-AA, dog tror jeg selv han 3b overpars, men den generalle range for disse gutter er imo 88-JJ, måske også mindre PPs eller SCs. turn: De fleste 9x og 8x i hans range hedder nu 89/Jx og overpar/sets som han caller turn shove. 77-22 checker han de fleste gange ned og nogen gange bluffer af, derfor er det god mening at check deside turn i min bog. Ofte ender det nok med et c/f.
@Rune
Synes det er en skidt løsning. Gode regs, bluffer floppet hvis de absolute intet har eller har en stærk hånd. Draws og andre sjove kombier er imo skidt at skyde flop med, da vi så står med den klamme beslutning til et CRAI og vi har praktisktalt smidt 1 gratis kort væk til vores draw. Udover det kan man jo altid skyde turn + river og tage den ned der da et check flop fra 3b og check turn aldrig rigtigt ser stærk ud imo.