Villain er den samme som i min AKo-hånd. Han spiller de samme stats (39/14/inf) over nu 100 hænder og virker stadig ringe. Mit første spørgsmål går på, om folk 3better PF eller bare caller og lukker tredjemanden med ind i hånden? Han er i øvrigt en fisk, hvilket hans openlimp på BTN obv vidner om i al klarhed.
Postflop er jeg i tvivl om, hvilken linje jeg bør tage. Jeg bryder mig ikke om at cbette floppet, da jeg ville hade at blive check/raiset. Samtidig får jeg calls af alt, der bare tilnærmelsesvis har snittet floppet så vidt vides. Jeg havde egentlig tænkt mig at vbette en blank river, men jeg syntes jeg ikke rigtig, jeg kunne hente value fra hans range på en Q-river.
Linjetjek af mit postflop spil ønskes!
saw flop
SB ($167.05)
Hero (BB) ($103.55)
UTG ($29.05)
MP ($115.65)
Button ($115.35)
Preflop: Hero is BB with 10♥, 10♦
[color=#666666]2 folds, Button calls $1, [color=#CC3333]SB bets $2.50, [color=#CC3333]Hero raises $9, [color=#666666]1 fold, SB calls $7
Flop: ($21) 9♥, J♥, 6♣ [color=#009B00](2 players)
SB checks, Hero checks
Turn: ($21) 4♣ [color=#009B00](2 players)
SB checks, Hero checks
River: ($21) Q♣ [color=#009B00](2 players)
SB checks, Hero checks
NL100 - TT IP i 3bettet mod donk
Preflop spillet syntes spiller jeg på samme måde. Vælger dog at byde turn da jeg tror vi i langt de felste tilfælde er foran her. Som spillet vælger jeg dog også at tjekke river da det er hænder der slår os der vil kalde river.
Preflop er fint. Skyder flop eller i hvert fald turn for value fra det væld af draws eller dårligere par, han kan betale af med... Som spillet checker jeg også bag på river.
Bet flop, bet turn check river.
Villain har ofte en smule equity på det flop.
Vi er godt nok ikke enige her :)
Jeg checker flop, better turn, checker river. Malkebetter nok blanke rivers.
Jeg checker flop fordi: Villains AF er inf. Vi har voldsom equity i hånden, men vi kan ikke tåle heat... Hvorfor så bette drawheavy flop mod en fyr der spiller fit or fold?
MVH Skod
Slap nu af med de stats.
Hvis ikke i vil bette flop + turn så bet da for guds skyld floppet og check turn da Villain med høj sandsynlighed peeler flop langt oftere end han peeler turn. Samtidig er bet flop, check turn en langt bedre linie til at bluffcatche da Villain ret ofte donker river med air.
Hero bør nok overveje at flatte pre med den aktuelle holding, hvis alternativet er at 3 bette og checke et J high semi vådt board ned til river.
wtf?
Bet flop, check turn, måske check river. Hvorfor checker vi ned? Hvorfor skulle du ikke have den bedste hånd på river? Uenig i dine tanker omkring hvorfor du ikke skal bette. Der bliver helt sikkert callet med dårligere her, omend nok ikke 55 osv. Klart bet på flop. En 39/14 mand giver dig ikke heat med noget som helst du er godt inde mod, derimod caller han ofte med dårligere :)
@ Joonas
Der bliver kaldt ned med bedre, menobv. ikke 55? nu er det sgu mig der siger WTF?
Hvis ha kan kalde med 98s f.eks, så er 55 jo i samme boldgade for ham. Ham slå næsten kun bluff, og den ENESTE som villain(altså hero) muligvis better med, som ikke har alting crused er TT. Jeg kan ikke se hvorfor du går efter mere end mere end 1 streets value med en meget marginal holding. Ja det er en 3-bettet pot, men den er altså meget lavt 3-bettet.
Jeg synes klart du overser, at nok er han 39/14, men hans AF er INF!!!!. han caller altså meget sjældent! Ergo giver han heat 1.000.000 gange for hver gang han caller.... (overdrivelse fremmer forståelsen)
Vi kan vel hurtigt blive enige om vi ikke får 3 streets value? så jeg better turn og river, når flop er så klamt som det er ... (hvis pot var bettet til 4, og 3-bettet til 14, så havde jeg nok også fundet bet- reraise-stack af frem, men potten er altså noget kun mindre.
MVH Skod