Tworkatc er reg der sidder med 21/16/3.1 med 3bet% på 6, samt 7 og 8 fra hhv. SB og BB. Derudover er hans turn cbet% på 100 over 4 muligheder. Jeg har ingen specifikke reads og der har ikke været noget særlig dynamik.
***** History for hand R5-62222296-347 *****
Start hand: Sat Jun 19 15:44:20 GMT+0200 2010
Table: Asheville [62222296] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
User: HERO
Button: seat 7
Players in round: 5
Seat 9: HERO ($100.50)
Seat 1: Tworkatc ($111.30)
Seat 2: superbadbe69 ($39.10)
Seat 3: Petty1900 ($104.15)
Seat 7: gauisusgero ($102.25)
HERO posts small blind ($0.50)
Tworkatc posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to HERO: [T♠, T♥]
superbadbe69 folds
Petty1900 folds
gauisusgero folds
HERO raises $2.50 to $3
Tworkatc raises $10 to $11
HERO calls $8
--- Dealing flop [4♥, 8♥, 3♥] - $22
HERO checks
Tworkatc bets $10
HERO calls $10
--- Dealing turn [2♠] - $42
HERO checks
Tworkatc bets $26
HERO ?
Det er ikke super at call TT til 3bet OOP, men mener klart det kan forsvares. Han 3better vel utrolig light IP her fra BB, og mener godt jeg kan spille hånden profitabelt postflop.
Mener c/c på flop er std, selvom hans betsizing er mistænksom. Bliver i tvivl på turn caller vi er det vel for at håbe han checker bag på river? Og vil han barrele det dårligeste barrelkort her med air eller A-Qh?
NL100: TT møder turn barrel 3bettet pot OOP
Jeg 4 bet caller preflop mod regulars.
Synes 1010/99/JJ spiller svært postflop i reraiset pots selv på super flops som denne hvor du har overpar og flushdraw. Endnu værre OOP.
Som spillet synes jeg vel det er fint at komme ind med stacken nu - skulle han have overpar har vi outs.
Har han 2 highcards med en hjerter er vi fint inde.
Har han overpar med hjerter eller floppet den er vi naturligvis skidt inde men det er det vel ikke noget at gøre ved...
Jeg synes altid der er en hårfin linje imellem at skal folde, calle eller 4bette i de her spots med TT, og min beslutning bliver som regel taget ud fra gutfeeling, dynamik og timing.
Hvis villain fx har siddet og nittet den af de seneste orbits, så vil han meget ofte udnytte sit image til at 3bette ofte her. Har han omvendt 3bettet et par gange inden for en kort periode, er det omvendte som regel gældende.
Mht 4b/call så er det, det jeg hælder mindst til i denne hånd, da vi i så fald lige så godt kan have 55, eftersom vi aldrig forventer at villain 5better med nogle kort, der er lavere end en 10'er her.
Resultatet af et 4bet i det her scenarie er at villain folder sit skrald og 5better nuts, så vi kan kun 4b/calle, hvis vi har et bandittet 4betting-image.
Men ja, man kan argumentere for at flatte.
Som spillet på turnkortet har du langt fra ret i, at turn er det dårligste barrelkort. Det giver alle hans Ax'er et wheeldraw og jeg forventer, at villain næsten altid barreller K♥ og A♥, så jeg tror egentlig godt vi kan calle turn profitabelt og c/f alle rivers (også en 10'er...lolhej)
@raskEn:
"Hvis villain fx har siddet og nittet den af de seneste orbits, så vil han meget ofte udnytte sit image til at 3bette ofte her. Har han omvendt 3bettet et par gange inden for en kort periode, er det omvendte som regel gældende."
Hmm dunno. Jeg er nok hverken enig eller uenig. Der er altså mange regulars på NL100 der slet ikke tænker i de baner vedrørende image, men som 3-better ud fra deres overordnede filosofi omkring det. Dog har du ret i at der er en del regulars der rent faktisk tænker i de baner, men jeg tror ikke man skal skære dem over én kam hverken på den ene eller anden facon.
@OP:
Jeg 4-better som oftest preflop, men det er vel forskellig fra spiller til spiller og afhænger af modstanderen.
Jeg ved faktisk ikke om jeg bedst kan lide c/c eller c/r på flop - hælder dog nok mest til c/r.
@Djow
I den her situation mener jeg faktisk, at det gælder næsten alle. Langt de fleste TAG-reg-dudes får en mere og mere nutty 3betting range i takt med at deres 3betting frekvens stiger, simpelthen fordi de er klar over, at sandsynligheden for at blive spillet tilbage på bliver større og større.
Hvis du fx har 3bettet den samme Button-opener i SB 3 orbits i træk, så gør du det ikke den 4. gang med 36s, selvom det kan være fint at gøre, hvis dit 3betting image er nitty.
Og som sagt så mener jeg jo, at det er ret close mellem fold/call/4bet her, og da vi ikke har andet at gå ud fra, så er det altså med ovenstående i mente, jeg baserer min preflopbeslutning i det her spot.
Shover turn. Dog 4b jeg i disse BvB spots med TT, da der tit forgår meget snavs her, især når hans 3b frekvens er øget omkring blinds, så laver han tit bluffs i de her spots.
Men det er også fint at flatte og calle ned, dog synes jeg vi skal skrue bissen på, på turn og bruge vores FE til et shove. Der er så mange mulighede hænder han kan calle med som vi stadig er godt inde mod.
Kan bestemt ikke lide at calle turn, da der er super mange kort der er klamme som han har barrelt på turn. Alle H/AKQJ vil du være træt af at se til et AI på river. Sæt ham på den svære beslutning i stedet for selv at stå i den på river oop. En klog mand har sagt til mig at vi bekæmper OOP ved agression.
"dog synes jeg vi skal skrue bissen på, på turn og bruge vores FE til et shove"
FE betyder vi får hænder der procentvis er foran os til at folde. Hvilke hænder er procentmæssigt foran os som folder til et shove?
AhK/56/A8 85 med træk. Dog ikke helt %vis foran os, men tæt på..
Men så tag mit FE ud, dog mener jeg stadig vi skal shove her.
@Viggo
Så hvis du 5-better AI med TT og KQ folder skal det ikke indregnes i din fe?
Lol, jeg havde slet ikke tænkt over, at villain er committed med A♥x eller K♥x for den sags skyld mod vores specifikke hånd, så CRAI turn må faktisk være at foretrække.
Han skal calle 53 for at spille om en pot på 200, så han skal kun bruge 26,5%. K♥Q♠ har fx 30% her.
Vi skubber dog ikke pga FE...
Hvis vores fortjeneste ved at shove er profitabelt ift. de procenter vi er oppe imod kan det jo godt regnes som FE. Men jeg tror bare ikke han betfolder AhK/56/A8 og 85 med farvetræk, som der også er uendelig få af i hans range.
Er nød til lige at spørge om noget inden jeg kommenterer.. Hvem faen er "viggodur1" som kalder hans c-bet? Er totalt forvirret for kan ikke se navnet andre steder..
Okay jeg gætter på det er dig :) Er åbenbart ikke chefet nok til lige at lægge 2 og 2 sammen og tænke, at når du hedder viggopwnz her, så er viggodur nok dig.. Anyway... Jeg er lidt på 4-bet vognen preflop her. 10-10 er ret vanskelig at spille oop. Selvfølgelig vil det være fisket at sige, at vi aldrig skal gøre det, men i en BvB, synes jeg vi skal gøre det. BB er reg, og ved derfor at vi åbner light. De gange vi kommer ind, og han har overparret er det selvfølgelig ærgreligt, men så har vi et fint image derfra, og kan derfor justere. At stacke af med tiere i BvB i nutidens texas poker, kan aldrig blive en kæmpe fejl. Slet ikke imod en sane spiller.