Villain er relativt ukendt. Han har ikke rigtig gjort noget væsen af sig og det samme gør sig gældende for mig. Han spiller 23/18 over en lille sample.
Limperen er en fisk der spiller 61/11, og ja, spiller som en fisk nu engang gør.
Preflop, flop og turn må være standard med fiskens tilstedeværelse.
Hvad foretrækker i på river?
***** Hand History for Game 10794112470 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, August 17, 10:45:13 EDT 2011
Table Table 201956 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: CL65_AMG ( $100 USD )
Seat 2: Hero ( $103.40 USD )
Seat 6: Villain ( $144.27 USD )
Seat 5: Specky1601 ( $153.19 USD )
Seat 4: SrMiklotov ( $24.65 USD )
Seat 1: olTlo ( $106.50 USD )
olTlo posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T♥ T♣ ]
SrMiklotov folds
Specky1601 calls [$1 USD]
Villain raises [$4 USD]
olTlo folds
Hero calls [$3 USD]
Specky1601 calls [$3 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♦, 4♦, 6♥ ] Pot: 11.88
Hero bets [$8.50 USD]
Specky1601 folds
Villain calls [$8.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 6♣ ] Pot: 28.03
Hero bets [$21 USD]
Villain calls [$21 USD]
** Dealing River ** [ J♣ ] Pot: 68.5
Hero?
NL100: TT river decision
Tror godt du kan c/f.
Regner med at villain altid raiser straights/sets og combodraws tæt på hvergang på flop.
Han har bare oftest 6x, 77-AA. Han caller nok 77-99 ret ofte, men vi taber til +JJ og 6x, så et VB bliver nok en lille anelse for tyndt
c/c kan jeg ikke lide, da jeg tror han checker 77-99 bag ofte og combodraws raiser ofte flop og sådan noget FD + overcards folder nok ofte til turn bet
Hvad er dine tanker bag dit floplead?
Andet end flop-lead her vil være en kæmpe katastrofe, primært pga fisken i potten. Reggen cbetter formodentlig heller ikke pure air her 3-vejs på et så super kordineret board.
n1co18 skrev:
Andet end flop-lead her vil være en kæmpe katastrofe, primært pga fisken i potten. Reggen cbetter formodentlig heller ikke pure air her 3-vejs på et så super kordineret board.
Looooooooool my bad. Jeg er vant til nl50 og så derfor de betsizes som 3b pot. Obv. enig nu =)
Men bare for at køre den lidt ud. Hvad gør vi hvis vi møder et raise, og hvad gør vi hvis villain caller og der falder et overkort på turn (og evt. hvad vi gør på river)?
Tror vi er ret crushed af Villains flop-raising range. Vi leader alligevel 3-vejs på super kordineret board med fisken i potten. Så lead-fold mod reggen er nok bedst, selvom det føles fesent.
Mod fisken afhænger det af om han er aggrofish eller passivfish.. hvis han er aggrofish er det nok fint at få det ind.. er han derimod passiv er det storspew
Dit andet spørgsmål er lidt svært at svare på, det er ekstremt modstander afhængigt. Men som udgangspunkt better vi alle turns der ikke er 3, 7 og 8. River er for modstander afhængigt til man kan sige noget generelt. Kommer også meget an på board-runout..
Jeg er 100% enig i, at vi leader flop. Mine tanker er mere, at jeg også føler vi er i et lidt smånedern spot, hvis reggen bare flatter vores floplead. Man kan argumentere for, at han bør raise floppet med sets og lign., da der er rigtig mange actionkillers på turn, men omvendt vil han vel også gerne have gigadonken med. Kan du følge mig?
EDIT: Kan så se at donken har folded inden reggen kalder. Tror bare jeg går i seng.........
Ja, planen var bare at folde hvis Villain raiser, da vi er crushed af den range der raiser her, fordi vores range er stærk med sets, straight, combidraws etc.
Min plan var egentlig også at check/folde, men efterfølgende kom jeg til at tænke på, om vi kan valuebette river, da han checkede 53s bag. Dunno det er måske stadig for tyndt.
Jeg synes det en fejl ikke at 3-bette preflop. TT er en stærk hånd. Og vi har dårlig pos.
Jeg synes ikke der er grund til at blive tricky her, fordi man vil have fisken med. I nogle tilfælde, om du skyder den til $10-12 pre, og han har limpet, kan du jo stadig få fisken med i potten.
Jeg synes det svært at sætte villain på en hånd her. Men tror ofte han vil dukke op med JJ-QQ her end 77-99. Da han har pos og kan spille hånden for pot-kontrol - især hvis i ser hinanden som stabilt spillende.
Der er imo langt mere value i at få fisken med. Vores position er ikke så fed nej, men det opvejes kraftigt af card advantage mod fisken.
I øvrigt er det jo ikke fordi det er en kæmpe money maker at 3-bette PF imod en gut jeg ingen historik har med og som jeg kommer ind med 36% equity mod når han 4-better.
Som udgangspunkt er jeg enig i at c/f er bedst. Men nogle dårligere regs moser bare deres QQ-AA'ish hænder ind på floppet, så mod de rigtige tror jeg et value bet er okay.
@ Nico
Du mener ikke det er en mulighed at c/c river for at få ham til at skyde missede draws?
Min erfaring på NL100 er ikke så stor, men kan man ikke rangemerge og value sine 10s her netop fordi han vil forvente, at man checker river med den type hånd ret ofte?
Check/fold er nok ok, i guess, men det føles bare grotesk ulækkert :)
@KK
Villain kommer ikke til river med forfærdelig mange missed draws, da en del af dem er combodraws på flop, så dem raiser han nok ofte. Turn parrer, hvilket gør han nok ca aldrig caller 7x igen og muligvis folder nogle af hans FDs med overs, hvis ikke kan han også have ramt Jx TP med JdXd.
Så jeg tror ikke han har nærheden af nok missed draws til c/c bliver godt. Han VBer 6x, Jx (selvom han har ret få af dem) JJ-AA. Han checker nok også tæt på altid 77-99 bag.
Jeg har lyst til at VB river, problemet er nok at han ofte flatter JJ-AA til flop-lead(burde han imo) og sagtens kan have 6x og få klonket Jx, de nævnte hænder folder aldrig til et bet, hvorimod hænder som 77-99 nok folder 30-50% af tiden - hvilket gør vi langt fra har nok dårligere hænder der caller vores bet
Vi kan godt VB river, hvis vi han er typen der raiser +JJ på flop, og i stedet er mere tilbøjelig til at flatte 77-99, for så er det kun 6x vi er bange for (da 78 og sets ca altid raiser flop)