NL100 - TT setter op, deep OOP

#1| 0

På mærkværdig vis, har jeg formået at donke $17 op på en side, som jeg overhovedet ikke bruger, til noget mere, så: GAMBOOOOL, insta-op på NL100. Satte mig med full BI, så må det bære eller briste.

Vi er 5-handed.

Villain har indtil videre været ret tør, men virker rimelig sane. Vi har spillet flg. hånd: Jeg raiser $4 med KKx UTG+1, han siger $17 i SB - vi er 200bbs deep, men jeg beslutter mig for at flatcalle i stedet for 4-bet, da det ikke ligger til mit spil og da jeg mener, vi kun får action af AA. Flop AA2. Check, check. Turn Q, han better $21, call. River x, jeg folder til $73.

Jeg sidder med $193 i den aktuelle hånd, villain dækker.

Villain raiser til $4 i CO, jeg betaler med TT i SB.

Flop: 8 K T {~$8}
Jeg leader $7, villain raiser med $13 til $20, hero?

27-06-2007 00:03 #2| 0

Hånd 1: hvis villian har været tør burde de eneste hænder han reraiser med i den position da være AKs eller QQ, men med draw ville jeg da også været nød til at se.

Hånd 2 : OPTUR, raiser til 50-55 og håber han har AK denne gang

27-06-2007 01:38 #3| 0

H1 : syntes den bliver svær at spille uden et raise. Ved godt at alle kun 4 better med KK,QQ,AA og nogle gange AK på NL$100.

Som spillet better jeg 25 på floppet, folder til et raise. og checker turn og v-better river.

H2 : Jeg ville reraiser PF.. til en 14 stykker.
-------------------------------------------

Jeg ønsker den ondest kritik af mine indlæg, da jeg selv stadig lære. TAK :)

27-06-2007 01:47 #4| 0

Hmmm jeg godt godt lide at være lidt alternativ sommetider :-) Hånd 1 mucker jeg bare.
Hånd 2 caller jeg hans raise og leader turn igen, i håb om at han tror vi er på en draw og renakker os bigtime...En sane villain drysser AK hvis du re-raiser floppet efter den er gået bet-raise-re-raise....

27-06-2007 02:21 #5| 0

Hvad er grunden til du ikke better floppet i hånd 1?

Hånd 2 er lidt træls. Hans raise er en rigtig træls størrelse og bordet er ret så tørt. Nægter at tror han kan betale et 3-bet med andet end AA/KK/88. Virker han sane burde han folde AK. Og faktisk også AA.
Jeg caller og tjek-raiser turn og sætter resten ind på river.

Og jeg 3-better ikke preflop.

PS: Er ikke god til dybt spil.

27-06-2007 06:54 #6| 0

Nogle punkter:

- Hvis han har en stor hånd, ender I inde alligevel. 3bet.
- Hvis han har en marginal hånd (Kx), har han ikke forstået at potcontrolle deepstacked med sit raise på floppet, og betaler derfor også et 3bet. 3bet.
- Hvis han har et draw, skal han have lov til at betale for det - og det gør han også. 3bet.

Konklusion: 3bet ;-)

27-06-2007 06:56 #7| 0

Arh ja forresten..

Hvis modstanderen hedder noget i retning af SICK_TILT, MAKEME$ICK or so, så skal du ikke 3bette. Bare call, call turn, og call river pushed. Nogle donkede LAGtards spewer nemlig helt sick deepstacked på et halvtørt board.

- AB

27-06-2007 11:50 #8| 0

Hånd 2: Jeg spiller den ligesom Myth_dark. Caller preflop, caller hans raise på flop og checkraiser ham turn. Evt rest på river hvis det ikke kommer ind på turn.

27-06-2007 12:43 #9| 0

jeg reraiser preflop til 16

som spillet flatcaller jeg, og checker turn.

Hvis han byder ud turn, reraiser jeg.
Hvis han checker bagved turn valubetter jeg river.

27-06-2007 16:35 #10| 0

Christ.

Fitty - mener du det her seriøst? Du er OOP og vil spille om 200bb, gl. fold og vælg et bedre spot.

27-06-2007 16:59 #11| 0
OP

@ Ole16

Nit ;-)

@ Myth

Tjah, jeg overvejede også et flop-bet i hånd 1. Da villain dog virker ret tør, kunne jeg ikke se ham betale af med andet end Ax på floppet (måske QQ, JJ), men dem vinder jeg et VB fra på turn/river alligevel.

@ Myth, AB og andre

Jeg mener ikke, et 3-bet i længden er profitabelt på et sådan flop, fordi der ikke er mange hænder, han betaler med (husk på han er tør). Havde der også været FD ude, havde vi kunnet snakke om et 3-bet til 66 or so, fordi villains range så indeholder flere draws.

Aktuelt flatcaller jeg flop, turn er 6x.

Action on hero?

PS: Blev student i dag, s jeg svarer først en gang i morgen - KÆMPE GALLA-BRANDERT!!! So long, everybody!! :-)

27-06-2007 17:01 #12| 0

Jeg kan bedre lide at checkraise flop.

27-06-2007 18:56 #13| 0

Ahle, hvilke hænder tjek-raiser du det flop med når i er deep?

28-06-2007 19:59 #14| 0
OP

Jeg synes ikke om c/r på flop, da det ikke er noget, jeg gør tit - et lead passer langt bedre til mit spil.

Hvad synes folk om turn-spillet? C/rai eller lead? Hvorfor?

28-06-2007 20:17 #15| 0

Jeg tror egentlig at stop and go er den bedste linje til at holde en hånd som AK inde i hånden med. Han vil muligvis kunne slippe den til et 3-bet og han vil muligvis checke turn bagved for potcontrol. Lead på turn og river passer godt med at du kan komme all in på river. I øvrigt behøver du vel næppe at bekymre dig så meget om hvad der passer bedst til dit spil, når du ikke har spillet mere med villain end du har. Jeg synes ikke nødvendigvis at et lead er skidt, men et cr er også en god løsning med de stacks og det flop.

28-06-2007 20:27 #16| 0

@ Goofy

Jeg havde en diskussion om hånden med LOD og vi blev enige om den linje du foreslår, præcis af de årsager du nævner. Og jeg er (igen) enig i, at et c/r er af den bedre løsning.

28-06-2007 20:30 #17| 0

Godt du lige får slået fast at dig og LOD altså har snakket sammen om den givne hånd. Det er hermed noteret.

28-06-2007 20:39 #18| 0
OP

@ Goofy

God pointe med, at AK/AA ofte checker turn (hvis han er god) bag.

Desuden slipper han helt sikkert AA/AK til et c/rai.

Aktuelt valgte jeg at checke, villain checker bag. River 3x.

Jeg skyder river, villain folder.

28-06-2007 20:47 #19| 0

@ Joonas

Er du dum, eller bare i ualmindeligt dårligt humør?

Men godt du lige kan bidrage lidt i en seriøs diskussion, WP!

28-06-2007 21:54 #20| 0

det er et dilemma hvorvidt vi 3better og risikerer at han folder, som han næsten altid vil, hvis han da er bagud eller kalder og checker turn, med risiko for at han checkar bagved, som han også næsten altid vil...

Dog check raiser jeg også her..

men som spillet, er et alternativ så ikke at kalde på flop og så igen leade turn for ca $37..?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar