readlesss! Villian er 22/22 over 21 hænder, sikkert reg.
Hero er sikkert også unknown for villian
NL100
Seat 7 is the button
Seat 3: BoT_Ha ( $109.50 USD )
Seat 5: Pabloz55 ( $103.50 USD )
Seat 6: Villian ( $101.55 USD )
Seat 7: Hero ( $104.65 USD )
Seat 8: POKKERKE ( $132.18 USD )
Seat 9: Player0222 ( $100.00 USD )
POKKERKE posts small blind [$0.50 USD].
Player0222 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5♣ 5♥ ]
BoT_Ha folds
Pabloz55 folds
Villian raises [$2.00 USD]
Hero calls [$2.00 USD]
POKKERKE folds
Player0222 folds
** Dealing Flop ** [ J♠, 6♥, 4♥ ] pot 5,5
Villian checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 3♥ ] pot 5,5
Villian bets [$5.00 USD]
Hero raises [$14.00 USD]
Villian raises [$30.00 USD]
Hero raises [$88.65 USD]
Like/dislike/standard? Har vi fin nok FE til shove?
NL100 turn action med nøddedraw
Jeg bryder mig ikke om det, så længe du er readless.
Med det sparsomme kendskab jeg har til NL100, er et turn 3-bet tæt på 100% af gangene en stærk hånd. Nogle gange kan det da godt være, du fanger ham i et move, men selv hvis han ikke har farven, har han som oftest en høj hjerter, som nok ikke folder til de odds og din linie in mente.
Aktuelt caller jeg bare turn. Du har SD-value + mange outs.
Overvej at checke et FD bag mod aggro modstandere fra tid til anden.
Har du set jeg faktisk checker flop bag, og det er villian der åbner potten pf?
Men oftes når han ikke better flop, og så better turn, har en så ikke en week hand som jeg ofte ikke bare calle turn med 3. pair, men derimod blufraise. Caller jeg turn kommer jeg så ikke ofte til at folde til riverbet eller tabe ved SD af alt det der better turn? 77-TT/67 etc?
Jeg synes bare det er wierd play på NL100 ikke at bette dette flop hvis man har EQ readless. Villian ved jo intet om mig, eller om jeg er den aggresive type der raiser sådan et board ofte.
Edit Sorry så ikke du havde svaret. Jeg caller turn og folder rivers der ikke giver os straight da jeg ikke regner med han barreler river. Vil nok overveje at kalde hvis river er A K eller J da han vil kunne bluffe de kort. Vi har altid sd val her og forventer derfor ikke han bluffer blanke
@rune0714
Fordi det ser funky ud af villian at checke flop for at bette turn, som så leder mine tanker hen til at jeg nok ikke kan kalde ned med 3. pair, men rigtig ofte raise ham af 2nd pair/77-TT og samtidig have god FE. Bluffraise.
Giver mening hvis du tror han folder 99-JJ men frygter lidt du ligner det du har hvis du nettet non hjerter på river. Er enig i hans 3b på flop ikke rigtig giver mening
Korrekt, at det ser funki ud, at Villian tjekker flop (måske gik han efter CR?), men hvilken historie forsøger du selv at sælge? Prøver du at få ham til at tro på, at du har tjekket et flushdraw bag?
@7913
Ja eller TP+. Når villian ikke cbette dette flop, har han ofte semi svage hænder. Dem kan vi skyde af/ trække value fra senere i hånden uden at være specielt bekymret for hvilke draws der end kan ramme, fordi de ofte cbetter draws/tp/2nd pair selv.
@rune0714
Hvis du også mener hans play ser fucked ud, mener du så også at det er tilstrækkeligt til at mit play kan forsvares?
Jeg forsøgte bare at få dig til at overveje, hvis spil, der ser mest "funki" ud. Dit eller hans?
Jeg synes nemlig, at dit er klart værst :-)
Jeg skulle ikke have meget i hans spot for at calle!
Det synes jeg ikke mit er. Det kan også være valueraise for at trække max value ud af de draws der opstår på turn, som han nu better. :)
Så du stacker af med 6x her?
Du fokuserer meget på, hvad villian har. Prøv også at kigge på, hvad du selv ligner.
Du 3-better pocket pairs større end J, så det har du ikke!
Ville du jamme all-in efter hans andet raise med topar? I think not...
Ville du gøre det med to par?
Ville du gøre det med et set?
Er der ret meget andet end en flush og hjerneblødninger, du ville spille sådan her?
Og eftersom du aldrig ville overbevise mig om, at du har tjekket flush-draw bag på floppet, så ville jeg være overbevist om, du sidder med en hjerneblødning :-)
Om jeg ville stacke af med 6x er svært at svare på, for situationen ville aldrig opstå, hehe
Jeg er helt klar over hvad jeg selv ligner, og hvis villian ikke kan tænke så langt, og hvis han bare har opfattelsen af at ALLE better flop w check2 når de har noget, så bliver han altså owned i rigtig mange pots når vi specielt har disse positioner.
Du 3-better pocket pairs større end J, så det har du ikke!
Ville du jamme all-in efter hans andet raise med topar? I think not...
Ville du gøre det med to par?
Ville du gøre det med et set?
Ja, ofte caller jeg den nok i bund.
ja
ja og
ja
Flushes ja, draws ja check bag, de kan aligevel tage potten ned ved turn bet og river bet, eller raise turn og skyde river. Så min range er imo ret meget balanceret til ikke kun at være hjerneblødninger.
Mit standard play her readless vil være call/call, medmindre farven completer og vi ikke laver nuts. Både for at holde villains random QT med en hjerter slags hænder inde, men også for at få afvide hvad det er, at han checker flop med, for så at bette turn (og måske river).
Hvad ville være sådan dit umiddelbare bud på hans bettingrange på turn?
@Løpenthin
33/55/77-TT/6x/Ahx
Ved turn call kommer vi til river, og alt efter hvor glad han er for at VB 77-TT (NL100 regs er imo dårlige til VB) og afhængig af riven tror jeg ofte ikke jeg kan vinde potten ved at calle turn og bette river.
Jeg vil gerne tænke lidt flere streets frem. Og call turn kan så vidt godt være ok, men så synes jeg raise turn bliver bedre når han ikke cbetter floppet, hvilket capper hans range hen i mod en mere week hånd hvor jeg så kan udnytte noget FE.
@Zonki
Jeg tror, at han better en noget brede range, end det der. Han har sandsynligvis en række broadways med ♥, som han undlog at c-bette.
@Løpenthin
Okay, den vil jeg også godt æde :). Men jo wider range, jo bedre bliver min FE med mindre du mener broadways med 2♥.
@Alle
Nu har jeg være stor tiltaler for raise turn. Er der en hel anden linien i ville foretrække?
@Zonki
Det jeg prøver at komme frem til er, at du bloater potten, repper tyndt, risikerer at blive spillet af den bedste hånd og folde noget semiskraldet ud, du slår.
Nu ved jeg ikke om nl 100 er meget anderledes end nl 50 som jeg spiller.
Men hvis han er reg, og det kunne hans stats tyde på, og du er ukendt for ham så kommer han ikke ind på turn med skrald - selvom hans linie er fecked/anderledes.
Tror de fleste regs bare giver op til dig turnraise og maksmalt caller hvis de har noget der inkluderer en høj hjerter eller turned set/straight/to par.
Bryder mig ikke om din linie overhovedet heh, jeg kalder bare turn og evaluerer river.
@Løpenthin
Jaaa, det har du nok ret i, men villian repper heller ikke super meget stærkt. Men ved call turn, hvordan spiller vi så river, for jeg tror vi kommer til at tabe super tit der.
Kan vi evt raise de fleste rivers og forvente han folder der, eller skal jeg bare skrue lidt end for agr.?
Nu er der mange scenarier på river, så det kan være svært at tage den beslutning på forhånd. Men jeg forholder mig bare til, at vi har dødgod equity på turn og position.
Villain kan da sagtens have 'slowplayet' et FD på floppet for enten at cr eller check/calle.
Som Løpenthin allerede har været inde på, så er 5♥5x lidt den forkerte hånd at vælge, da du har SD-value og en masse outs.
Generelt er det dog super godt, at du tænker ud af boksen og laver nogle moves.
Floppet kan jeg til gengæld meget godt lide at bette. Vi kan folde hænder ud(nu eller senere), som alligevel har anstændig equity mod os - KxQ♥ eksempelvis - samt 77-TT, som han besluttede sig for ikke at c-bette. Vi kan reppe vildt mange kombinationer mod en formodet svag-ish range(Jx, set, fd), og vi har equity til at støtte vores bluff.
Flopcheck er dog mit defaultplay, fordi jeg synes, at vores hånd lige er stærk nok til at bluffe. I hvert fald er det vigtigt, at du er villig til at sende to og nok også tre tønder, fordi jeg isoleret set tror, at vi valuetowner os selv ved et flopbet.
Havde vi haft noget uden reel show down value a la A♠7♠(havde selvfølgelig været skidt pre) havde jeg til gengæld været ret stor fan af et flopbet.