NL100: Turnbeslutning med JJ på QT78

#1| 0

Villain her spiller 19/17/2.3 over 115 hænder.
Han ser vel mig som 26/21 eller lignende.

Jeg har endnu ikke 3bettet ved bordet endnu over 81 hænder, så derfor vælger jeg at flatte.

Hand Information
, 1 BB (6 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($106.76) Small Blind
Seat 3: Player 3 ($149.23) Big Blind
Seat 4: Player 4 ($106.45)
Seat 8: Player 8 ($203.99)
Seat 9: Player 9 ($99.5)
Seat 10: Hero ($154.82) Dealer

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $1.5)
Player 4: FOLD
Player 8: FOLD
Player 9: RAISE $3
Hero: CALL $3
Player 1: FOLD
Player 3: FOLD

Flop(Pot: $7.5)

Player 9: BET $5.5
Hero: CALL $5.5

Turn(Pot: $18.5)

Player 9: BET $14
Hero: CALL $14???

River(Pot: $46.5)

Player 9: CHECK
Hero: ALL-IN (77$)

[replay]7336[/replay]

Beslutningen om, hvad jeg vil med hånden, tager jeg i høj grad på turn, og det er derfor nok også særligt turnaction, jeg spørger til.
Jeg tror ikke, jeg er vitterligt godt inde mod hans turnbetting range, men jeg kan selvfølgelig være forkert på den, hvis han altid barreller 9x, KJ, AK og KJ - han virker dog ikke som typen...

Der er nu tre muligheder, som jeg ser det:
1) Fold
2) Call og fold eller check bag på river
3) Call og shove indover et riverbet eller lav min hånd om til bluf, hvis han checker river

Som I kan se valgte jeg sidstnævnte. Hvad synes I? Og hvad synes I om at skubbe indover et eventuelt riverbet fra villains side?
På river er potten 46$ og effektive stacks 77$

Edit: Rivershove sizing

Redigeret af raskEn d. 17-12-2011 10:55
17-12-2011 10:10 #2| 0

Det første der springer mig i øjnene er allin på river:

Med det move får du vel kun de hænder, der marginalt slår dig til at folde, hvorimod alle hænder du har slået folder og alle hænder der har dig crushed caller.

?

17-12-2011 10:12 #3| 0

Jeg er helt klart til:
1) Fold
2) Call og fold eller check bag på river

med hang til 2) fordi du underrepper.

17-12-2011 10:41 #4| 1

Zeeto:

Hvor mener du, at Hero underrepper sin hånd?

Btw er det vel ikke pisse væsentligt om Villains hånd "crusher os" eller har os marginalt slået - enten er vi bagud eller foran. Hvordan skelner du mellem de to? Langt de fleste af de hænder, som jeg formoder, at du betegner som "crusher os", valuebetter jo river frem for at check/calle.

raskEn:

Jeg tror jeg hælder mest til at folde turn.

Det er et temmeligt dårligt board for ham at double barrelle fordi turn connecter temmelig godt med din flop peel range, så jeg vil forvente at han ofte barreller river også, og så kræver det at vi ved en del om hans barrelling frekvenser.
Det samme argument kan bruges her på river når han checker, hvor det også kræver at vi har temmelig godt styr på 1) hvor light han valuebetter og 2) hvad han er i stand til at check/folde.

Desuden er vores implied odds ikke pisse fede hvis vi skulle ramme vores gutter eller set mod hans made hands grundet boardets textur og derudover completer både 9 og J en lang række af de hænder han kan barrelle og som du selv nævner: AK, AJ og KJ.

Sidst er jeg nok enig med dig i, at han nok ikke er typen der fyrer den ene tønde efter den anden afsted, så jeg formoder hans range er vægtet mest mod made hands.

Når det så er sagt, så forventer jeg at vi er bagud meget ofte på river, så min action afhænger lidt af, om du tror at han forventer at du laver dine made hands ala JTs, T9s, 98s om til bluffs.

Redigeret af SørenSnegl d. 17-12-2011 11:01
17-12-2011 11:00 #5| 0

@SørenSnegl

Jeg mener at call-linjen pre og flop repper Qx, Tx, 7x og draws, hvilket gør at turnspottet bliver afgørende for hvad HERO repper af disse. At underreppe er måske det forkerte udtryk, vi kan sige han har toppen i den range modstander sætter op.
Et call turn skærer bunden af, der lægger et stort pres på modstanders action på river, hvilket må gøre callet på turn profitabelt.

17-12-2011 11:03 #6| 0
OP

@Zeeto og SS

Jeg tænker ikke så meget på, hvad han er i stand til at check/folde, men nærmere at han bare aldrig(sjældent?) har en c/c range her overhovedet, og derfor skal min hånd laves om til bluf.

Den eneste grund til, han skulle kunne have en c/c range er, hvis han antager, at jeg kan lave hænder med showdown om til bluf, og det er der immervæk MEGET få NL100 spillere, som er i stand til i dette spot. Og det skal villain så alligevel synes, at jeg er!
Bemærk: alle hænder i min range med undtagelse af KJ har showdownvalue.

17-12-2011 11:11 #7| 0

Zeeto:

Jeg er slet ikke med på hvad du mener med følgende: "Et call turn skærer bunden af, der lægger et stort pres på modstanders action på river, hvilket må gøre callet på turn profitabelt."

raskEn:

Teoretisk set bør hans river linje afhænge af hans barrelling frekvenser: jo mere han barreller turn + river jo lightere kan han valuebette river, hvilket bør påvirke hvilke hænder han checker river med (hvad enten det så er for at check/calle eller check/folde). Hvorvidt han så er i stand til at gennemskue det, skal jeg lade være usagt.

Jeg tvivler på at jeg selv har en check/call range her af de grunde du opstiller, og jeg er for så vidt enig med dig i, at de færreste nok har det.

17-12-2011 11:24 #8| 0

@SørenSnegl

Et call på turn må nødvendigvis indsnævre modstanders opstilling af Hero's range. Bunden ryger altså af rangen og vi går fra en situation, hvor Hero går fra at lave beregnende valuecalls til at lave et call, der viser styrke. Dette lægger pres på Villain, og vi vil derfor have en let beslutning på river.

17-12-2011 12:10 #9| 0

Hvor stor en del af Heros range mener du da han folder på turn?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar