Hey pn
Villian er unknown og har lige sat sig.
Stacks villian1 106, hero: 140$, villian2: 16
Jeg sidder ved bordet pga villian2 han er en kæmpe donk.
Dealt to hero: 6♥7♣
5handed
Preflop:
UTG folds, villian2 limps, villian1 limps, sb folds, Hero checks.
Flop A♣5♣4♠ (3,5$)
Hero checks, villian2 checks, villian1 bets 1, begge caller.
turn 3♥(6,5$)
Hero checks, villian2 checks, villian1 bets 10, hero raises to 32, villian2 folds, villian1 calls.
river 3♠(70,5$)
Hero checks, villian bets 72 allin, hero??
Tanker:
Villian limper btn og ser ham ikke have ret mange 2x i hans range, plus at jeg tror ikke han skubber river for value med 2x.
Villian har os meget sjældent fd med bet flop og bet 10 turn i 6,5 pot, det virker som et protection bet.
Jeg mener villians range er hovedsagligt 44,55 folk på nl100 limper af og til med dem i LP. Dog får hans flopbet ham til at virke lidt spewish og kunne indikere at han ikke tænkere videre over nævnte ting.
turn raiset kunne godt ha heddet 35, det ville os passe lidt bedre med potbet river.
Skyd løs på ALT.
nl100 turned str8, facer allin parret river
Jeg better ud flop, til dels for at stjæle den og skjule vores draw. Caller et evt reraise.
Leader obv turn og kommer til midten ved et evt reraise.
River bet caller jeg stadig.
Som spillet caller jeg, du har underreppet din hånd ved dit rivercheck synes jeg. Omend at jeg aldrig er glad for at kalde AI på et pairet bord.
Allan
Jeg er ikke vild med at bette flop First in 3way, da vi reelt kun har 6 outs, hvis vi bliver raiset ofte og vi bliver nød til at checkfolde turn blank. Yder mere hvis vi better flop, får callers og turn blanker - vil du så 2ndbarrel? jeg mener vi bliver nød til at checkfolde rigtigt mange kort.
Jeg checkraiser turn, for at bygge potten større. Tror ofte villian bare vil calle et bet bagved med flushdraw og tp, mens vi sætter ham i svært spot ved at checkraise.
River kan jeg ikke se villian skubbe noget for value, der har os slået, selvom vores hånd er underreppet? altså "nuts"(fullhouses) eller air, hvor jeg tror han har house 8/10 gange her.
@joonas
skræmmende dårligt uddybes :)?
Hvad ser du villian calle et shove med?
2x er stort set aldrig i hans range. A5,A4 har jeg også svært ved at se en unknow(måske sane) villian calle med på det board, han slår kun bluff. 3x er stort set heller aldrig i villians range og Ax caller heller aldrig. Dertil er der de 2 mest sandsynlige hænder, som giver mening, 55 og 44. Dette er nl100 og dynamikken er ikke nær så aggresivt som på de højere stakes.
Ved at chekke, mener jeg os vi giver villian en chance for at bluffe missed fd.
Poster for at lære, så kritik modtages.
"Ikke at shove river er skræmmende dårligt"
Dette obv
Du kender ikk villain hvorfor der er rigtig god mulighed for at han ikke er sane.
Du kan få value fra dårligere straight, Ax, og A5, A4.
"Ved at chekke, mener jeg os vi giver villian en chance for at bluffe missed fd."
Hvorfor er du så i tvivl om du nu skal calle ?
@ketelsen
Villians på nl100 caller aldrig med Ax her, medmindre de er overdonkede. Hvad for en hånd kan du se villian have, hvor han har dårligere str8?
A5 og A4 slår reelt kun et bluff på dette board? Disse 2 hænder slår intet jeg skubber for value?
"Hvorfor er du så i tvivl om du nu skal calle ?"
Hvis du læser hvad jeg skriver igen; River kan jeg ikke se villian skubbe noget for value, der har os slået, selvom vores hånd er underreppet? altså "nuts"(fullhouses) eller air, hvor jeg tror han har house 8/10 gange her.
Jeg kan bedre lide checkcall end shove, da jeg mener vi kan inkludere et par bluffs(missed fd) i villians range, når vi checkcaller.
Hvis du bedre kan lide at c/c river så bør du aldrig være i tvivl på river når han shover vel?
Er dog fuldstændig enig i shove må være klart bedst på river her.
@kidofpoker
det betyder jo ikke nødvendigvis at det er +ev, bare fordi jeg bedre kan lide det. Modtager gerne argumenter på hvad der er forkert i tankegang i ovenstående post :)
Bump - vil meget gerne have argumenter, hvad i min analyse folk er uenige i.
Ligner, sry to say, en tudetråd i indpakning.
Synes du spiller hånden fint til river, hvor din plan hvis du checker klart bør være for at snappe et all in.
Shover nok river 7/10 og c/c de sidste.
@skrubtyren
skal det overhovedet ikke ligne, hvis du kigger på mine argumenter, har jeg os svært ved at se det skulle være det.
Men hører meget gerne hvilke af mine ovennævnte antagelser der er helt i skoven?
mvh Martin
Lead, Lead og Lead.
Jeg synes det er en grum fejl ikke at leade ud her.