NL100: (Tyndt) Overbetvalueriverjamhehelol

#1| 0

Jeg har "VILLAIN" som marginalt tabende reg over 9k hænder fra dengang jeg dataminede NL200. Han spiller 28/21/2.3 og 3better 7,7%

"DONK" er stor donk, som fx er set limp/c 73s oop. Han spiller 67/17 over 40 hænder.

***** Hand History for Game 516529614017 ***** (On Game)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, August 08, 03:32:47 ET 2011
Table Gulf Port (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: DONK ( $96.03 USD )
Seat 2: x ( $100.83 USD )
Seat 3: HERO ( $118.50 USD )
Seat 4: VILLAIN ( $98.50 USD )
Seat 5: x ( $101.23 USD )
Seat 8: x ( $83.50 USD )
x posts small blind [$0.50 USD].
DONK posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 6 A ]
x folds
HERO raises [$3.00 USD]
VILLAIN calls [$3.00 USD]
x folds
x folds
DONK calls [$2.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6, 4, K ] POT 9,5
DONK checks
HERO bets [$7.00 USD]
VILLAIN calls [$7.00 USD]
DONK folds
** Dealing Turn ** [ 8 ] POT: 23,5
HERO bets [$17.50 USD]
VILLAIN calls [$17.50 USD]
** Dealing River ** [ 6 ] POT: 58,5
HERO bets [$91.00 USD] (71 for villain)

Samtlige postflopstreets kan imo diskuteres.

Redigeret af raskEn d. 20-08-2011 13:05
20-08-2011 13:06 #2| 0
OP

Og nåe ja, hvorfor virker den fine "BETA Hand History" ikke :(?

Jeg får en meddelse, hvor der står "Oops, multiple hands should be seperated..."

Det er standard ongame-HH's fra HEM

20-08-2011 14:33 #3| 1

Jeg kan ikke lide dit flop cbet ind i to mand. Jeg havde bare givet op. Men når du endelig cbetter flop, så mener jeg det er rigtigt nok at skyde tre barrels, for du vinder ikke hånden på andre måder. Nu klonker du så river, så du kan overveje at checke for at induce et bluff fra missede draws, men samtlige marginale hænder checker nok bag...

20-08-2011 15:59 #4| 0

Tror du virkelig han kalder med KQ, KJ på den river ?

synes det er for tyndt.

20-08-2011 16:30 #5| 0

Jeg gætter på, at han caller... Ellers havde OP nok ikke lavet tråden... Slet ikke med den overskrift...

Det sagt, så har jeg nok svært ved at skyde 2nd barrel på turn... Og river ser jeg (under normale omstændigheder) called af flush, men folded ellers... Lig med, at du ingen value får fra dårligere hænder, men bliver stacked af bedre hænder...

I don't like, men tillykke med at det lykkedes denne her gang ;-)

20-08-2011 17:12 #6| 2

Dont like..

Synes lead er for tyndt her og kan heller ikke lide det med henblik på at barrel senere streets.

Men altså, du leader 3-vejs på mono flop, skyder turn og overbetter river - det ser altså ret stærkt ud. Synes kun det er godt hvis han er meget non-believer og dynamikken er til det.

Villain flatter nok også alle sine flushes og 44 på flop pga fisken er bag ham + dem raiser han nok næppe på turn (burde han i hvert fald ikke)

Det er også altafgørende at villain caller hans fleste Kx ellers er vi bagud til hans callingrange. Han har alligevel 10 combos af flushes (har taget lidt fra pga han nogle gange stadig raiser flop/turn og 5 combos af hus (3 x 44, 2 x 88)

Han har omkring 27 combos af Kx på river (KQ, KJ, KTs) så hvis han folder dem over halvdelen af tiden, valueowner vi os selv ved et overbet. Har ikke talt 99-TT(JJ) med pga jeg forventer han altid folder til et riverbet med dem.

Så jeg synes et 42ish bet er bedst her og fold til shove. Han bluffraiser ca 1 ud af 20 gange i det her spot, så vi kan roligt betfolde til super pot odds. Det bet øger også chancen for han caller Kx ret meget imo.

11-10-2011 20:24 #7| 0
OP

@Nico
Du skriver jeg leader. Du er med på, at jeg cbetter, ikk?
Fin post ellers :)

Jeg kommer lige med argumenter for mine aktioner i denne hånd.

Floppet er et valuebet mod fisken, da han kalder med cirka any ruder. Samtidig kan jeg overveje at lave min hånd om til et bluff såfremt kun reggen kalder = Jeg kan barrelle med 5 outs.

Når villain kalder flop+turn er en kæmpe del af hans range Kx og pocket pairs med ruder på siden. Hvis jeg better, say, halv pot, så folder villain altid sine pocket pairs og måske nogle gange Kx.
Idéen er således at polarisere min range kraftigt ved at overbette. Således bør villain være mere tilbøjelig til at kalde med pocket pairs og Kx, såfremt han tror min Nuts to Air Ratio er fucked. Det er jo oplagt at sætte mig på et nøgent A eller hænder som AxQd fx.

Hvad der derudover taler for min sag er, at langt de fleste NL100 spillere i HEROs spot ikke ville overbette river med en flush på en parret board - måske med undtagelse af de bedste flushes. Hvis villain kan tænke så langt, så bør han være tilbøjelig til at kalde med 99(d) fx.

Med det sagt, så kan jeg godt se, at jeg næppe laver mange penge i den her hånd (nok tværtimod). Men hvad nu hvis potten var HU i stedet mellem mig og reggen? (Så donken foldede preflop). Hvad synes I nu? - Nu vil villain nemlig typisk raise hans flushes og sets på floppet, og vi valueowner derfor sjældnere os selv.

11-10-2011 23:42 #8| 0

Synes cbet for value mod donken er fint på flop, men turn er du bagud hver gang, og villain folder sjældent, så jeg giver bare op turn. Synes det er suicidal at bluffe videre.

Som spillet vbetter jeg normalt som std på river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar